Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J12 przez krótki czas słychać stukanie z silnika podczas zimnego startu


Kikiba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, aquariusmax napisał:

 

Ceramizery i dodatki typu molibden nie są zalecane do nowoczesnych silników typu 1.3 tce.

A to czemu?jest gdzieś oficjalne info na ten temat?Inna sprawa to samochód na gwarancji, jeśli wlejesz jakiś preparat a nie daj Boże silnik ulegnie awarii , ASO może robić problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam najlepszego zdania o ASO, ale są w stanie rozpoznać nowy olej w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy ASO robi analize laboratoryjna oleju jak ktos zglasza awarie silnika ? Chyba nie a ceramizator 10 ml nie wpływa na kolor czy zapach oleju.

W razie awati 1 co sprswdzaja czy sa jakieś bledy na kompie , czy auto było serwisowane zgodnie z harmonogramem i czy jeśli był własny olej czy był zgodny z normami np C3.

Mogą wpaść na pomysł aby sprawdzić czy nie było modyfikacji sterownika a tym samym chip tuning.

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zbyt daleko idziemy w gdybanie, ale wyobraź sobie, że ASO na zlecenie gwaranta (NISSAN Europe) robi analizę m.in. oleju przy potencjalnej wymianie silnika/słupka lub grubszej naprawie.

Jeśli dodałeś coś do silnika, to nie ma on już normy C3 (w 1.3 musi być norma RN17, a nie C3).

Nie zrobisz chip tuningu w 1.3 (jest mocno zabezpieczony), a jedynie można zrobić udawany tuning, podłączając na zewnątrz specjalny chip, co nie jest ingerencją w komputer ECU.

Tu przecież nie chodzi, że gwarant zabrania, bo tak, ale poczytaj, że ten konkretny silnik nie powinien mieć stosowanych dodatków (przynajmniej jak pracuje poprawnie).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czy siak w juke dolewam to bo stukało a teraz nie stuka a aso olalo mnie i kupi silnik by nie padł to nic by nie robili.

Co do zalewania nowego silnika profilaktycznie jesli nikomu nic nie stuka czy dzwoni to decyzja ta ma jak napisales plusy i minusy.

Co do silnika 1.3 tego 158 sa znane duze przebiegi bez remontu ? Pytam z ciekawości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, vanice77 napisał:

Wymienić olej po za aso za nim oddać się auto z awaria do Aso

a jak stanie sie cos w trasie? jak to ogarniesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że mogą być różne nasilenia stukania i różne percepcje poszczególnych osób.

U mnie może mniej stuka 1.3, albo akceptuję dziwne dźwięki przez 30 sekund od odpalenia i jadę.

W Juke masz silnik 1.3 i tam dolewałeś?

Ja dolewałem w 1.2, ale to całkiem inny silnik niż 1.3 (przykładowo w 1.2 końcówka rury była osmolona, a w 1.3 czyściutka, że można chusteczką przecierać i jest dalej biała). Może miałem uszkodzony 1.2, a 1.3 mam "tylko" cieknący z pokrywy zaworów. Co gorsze?

O 1.3 słychać, że oprócz częstych wycieków (jak u mnie) robi duże przebiegi i tylko pojedyncze sztuki ulegają całkowitej awarii, skutkującej wymianą silnika (a 1.3 jest stosowany od 2018 roku). Z 1.2 każdy miał mniejsze lub większe problemy (bo to zła konstrukcja była).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...