Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J12 przez krótki czas słychać stukanie z silnika podczas zimnego startu


Kikiba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

J12 1.3 DIG-T X-Tronic, 2500 km. Dopiero po porannym zimnym starcie dobiega mnie rytmiczne stukanie silnika. Słychać to tylko przy zamkniętym oknie lub z zewnątrz. Jak tylko zacznie się nagrzewać, przestaje. Nie mam na myśli skrzypienia bezpośredniego wtrysku, ale rytmicznych, tykających dźwięków. W przypadku mojego J11 nie zauważyłem tego i dlatego zależy mi, czy występuje u kogoś innego.
Z góry dziękuję za ewentualne słuchanie mnie z zewnątrz po porannym zimnym starcie lub nakręcenie filmu z powodu dźwięku. Życzę bezwypadkowej jazdy samochodem. Daje ogromną zmianę w porównaniu do J11.

Edytowane przez Kikiba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden silnik nie jest równy innemu.Prawdopodobnie na zimnym starcie musi układ wypełnić się olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, krzysrob napisał:

Ja bym podjechał do ASO.

Jeździć, obserwować... powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krzysrob napisał:

Ja bym podjechał do ASO.

Pojedzie i nic nie stwierdzą bo silnik będzie ciepły.Jeździć i obserwować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!
Czy po pierwszym zimnym starcie rano, gdy prędkość obrotowa wynosi 800 obr./min na biegu jałowym, słyszałbyś ten rytmiczny, stukający dźwięk?
Mam ten głos przez 1 minutę i jest po prostu zimny. Potem znika.
To normalne?
Behalter. J12 1.3 DCT X-Tronic
Edytowane przez Kikiba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Też takie coś miałem w 1.2 T-DIG w J11.
Teraz nie wiem, bo się nie wsłuchuję i od razu po odpaleniu jadę.

Podobno to aktuator turbiny, który się ustawia na starcie.
U niektórych 20 sekund, u mnie było jakieś 1 minutę 20 sekund.
Może to kwestia oleju.

 

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 24.02.2022 o 10:35, Kikiba napisał:
Czy po pierwszym zimnym starcie rano, gdy prędkość obrotowa wynosi 800 obr./min na biegu jałowym, słyszałbyś ten rytmiczny, stukający dźwięk?
Mam ten głos przez 1 minutę i jest po prostu zimny. Potem znika.
To normalne?
 

Aktualizacja z nowego J12 1.3.
Mam tak samo, klepie nawet dłużej niż minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Doszliście co to??u mnie też stuka przy odpaleniu tznodpala i w momencie gdy schodzi z obrotów zaczyna stukać .i po chwili jak dodam lekko gazu to stuka tak do 1700 obrotów.jak się nagrzeje przestaje.czy to normalne?dodam że przebieg 27 tys.zauwazylem to jak kupiłem miał wtedy 20 tys.dzieje sie to tylko w okresie zimowym i to nie codziennie.

Edytowane przez Krzysiekbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak inni też tak mają, to pewnie TTTM.

ASO by powiedziało: jeździć, obserwować. A jak będzie po gwarancji, to przyjechać do nas naprawić.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to czasami irytuje,(nawet nagrałem filmik), tymbardziej że auto ma przejechane niespełna 10tys, ASO stwierdziło że poprostu wtryskiwacze głośno działają....

@vanice77 jakiego ceramizatora użyłeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2022 o 10:35, Kikiba napisał:
Cześć!
Czy po pierwszym zimnym starcie rano, gdy prędkość obrotowa wynosi 800 obr./min na biegu jałowym, słyszałbyś ten rytmiczny, stukający dźwięk?
Mam ten głos przez 1 minutę i jest po prostu zimny. Potem znika.
To normalne?
Behalter. J12 1.3 DCT X-Tronic

Możesz jeszcze raz wrzucić ten filmik 

25 minut temu, grabuss napisał:

Też mnie to czasami irytuje,(nawet nagrałem filmik), tymbardziej że auto ma przejechane niespełna 10tys, ASO stwierdziło że poprostu wtryskiwacze głośno działają....

@vanice77 jakiego ceramizatora użyłeś?

 

Ale tak to chyba wszystkie chodzą.mi chodzi o dźwięk po odpaleniu na zimnym jak schodzi z obrotów.a te silniki są głośniejsze bo mają bezpośredni wtrysk paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceramizator naprawde działa, wiele ludzi leje od razu po odebraniu z salonu aby chronic silnik.

Jak aso mowi wam że to wtryski, zalejcie ceramizator i zobaczcie ci ucichło, bo jak wtryski to nie ma prawa ucichnac po zalaniu ceramizatora.

Sa dwie wersje ja leje ta co sie daje co zmiane oleju 

Miałem klepanie/ grzechot 1 sec za raz po odpaleniu i jak sluchac w moim video jak schodza obr. z ssania 

Podejrzewam że moze to rozrzad.

Po zalaniu ceramizatora ucichlo, nie wiem co to bylo ale nie chce aby mi na codzien coś stukało w silniku, teraz tego nie słysze.

Screenshot_2025-01-10-18-38-32-548_pl.allegro.jpg

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlałem Cerateca do J11 1.2 (po gwarancji) i faktycznie silnik zaczął chodzić ciszej, aksamitniej, lżej odpalać, ale na szarpanie nie pomogła, a to było moim celem.
Niestety olej dostał mlecznego koloru ceramizera i nie pozbył się tego przez kolejne tysiące kilometrów.

Podobno ceramizer wlewa się co 50 tys. km i jednak nie jest polecany do nowych silników, które mają cylindry powleczone jakimś materiałem szlachetnym i ceramizer może zmienić właściwości poślizgowe tłoków,
które mogą się np. przegrzewać i mogą nastąpić zmiany termiczne (chemiczne) nieprzewidziane przez producenta.

Daleki jestem od demonizowania rzeczy, które robimy na gwarancji (sam tez jakieś zmiany robię licząc, że nie wpłyną na gwarancję), to gwarant widząc wlany cermiazer (u mnie olej nabrał koloru mlecznego) z pewnością może odmówić naprawy gwarancyjnej silnika.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, aquariusmax napisał:

Ja wlałem Cerateca do J11 1.2 (po gwarancji) i faktycznie silnik zaczął chodzić ciszej, aksamitniej, lżej odpalać, ale na szarpanie nie pomogła, a to było moim celem.
Niestety olej dostał mlecznego koloru ceramizera i nie pozbył się tego przez kolejne tysiące kilometrów.

Podobno ceramizer wlewa się co 50 tys. km i jednak nie jest polecany do nowych silników, które mają cylindry powleczone jakimś materiałem szlachetnym i ceramizer może zmienić właściwości poślizgowe tłoków,
które mogą się np. przegrzewać i mogą nastąpić zmiany termiczne (chemiczne) nieprzewidziane przez producenta.

Daleki jestem od demonizowania rzeczy, które robimy na gwarancji (sam tez jakieś zmiany robię licząc, że nie wpłyną na gwarancję), to gwarant widząc wlany cermiazer (u mnie olej nabrał koloru mlecznego) z pewnością może odmówić naprawy gwarancyjnej silnika.

O kurcze to mozen lepiej dowiem się  w serwisie.ja już po gwarancji przebieg mam 27 tys.myslalem zeby go dodać dla zabezpieczenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać że są różne preparaty, ceramizator, ceratek i ceramizer.

Ja używam nowego 10 ml ceramizator one boost co dodaje sie co roku po wymianie oleju.

 

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, vanice77 napisał:

Trzeba pamiętać że są różne preparaty, ceramizator, ceratek i ceramizer.

Ja używam nowego 10 ml ceramizator one boost co dodaje sie co roku po wymianie oleju.

 

Jaki masz prEbieg?jakie auto j11 czy j12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J12 2022, stuki sie pojawiły przy przebiegu 1100 km, generalnie niedługo po wymianie oleju po dodarciu.

Teraz mam 25 tys km.

Jak wcześniej pisałem od wakacji czekam na odbiór nissana q po lifcie 1.3 i mam zamiar od razu też po wymianie oleju po dodarciu zalac ceramizatorem.

Nie ufam tym nowym silnikom, może przez ten pech co mam w juke i naczytałem sie o awariach piurteka 1.2.

Mialem przez 5 lat od nowości mazde 2,5 przez 6 lat , silnik pięknie pracuje, kolega kupil  stara 6 z 2012 tez 2,5 z przebiegiem 380 tys km oczywiście bezyniak a łańcuch rozrządu ciągle oryginalny.

Na otomoto widziałem mazde z przebiegiem 600 tys km , to jak sobie pomyślę jak pracuje u mnie silnik juke 1,0 to do 600 tys km to 4 remonty silnika nie wystarcza.

Kupuje nissana Qashqai 1,3 z gwarancją do 5 lat, ceramizator co roku a po gwarancji to sprzedaje bo nie ufam nowym silnikom bez względu na firme a tym bardziej 1,0 3 cylindry.

 

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy te porządne auta miały silniki aluminiowe, bardzo wydajne energetyczne, mocno wysilone, z drobniutkimi uszczelnieniami tłoka i powleczonymi gładziami? 

Ceramizery i dodatki typu molibden nie są zalecane do nowoczesnych silników typu 1.3 tce.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Molibden to co innego.

Ja nikogo nie zachecam i nie namawiam.

Nie można tych dodatków wszystkich do jednego wora bo mają różne składy, na stronie producenta i na opakowaniu czy instrukcji , w internecie sa informacje ze ceramizator zalecany do  całkiem nowych silnikow w celu dodatkowej ochrony, to nowego silnika daje sie 1/2 lub 1 opakowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...