Kikiba Opublikowano 22 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2022 (edytowane) J12 1.3 DIG-T X-Tronic, 2500 km. Dopiero po porannym zimnym starcie dobiega mnie rytmiczne stukanie silnika. Słychać to tylko przy zamkniętym oknie lub z zewnątrz. Jak tylko zacznie się nagrzewać, przestaje. Nie mam na myśli skrzypienia bezpośredniego wtrysku, ale rytmicznych, tykających dźwięków. W przypadku mojego J11 nie zauważyłem tego i dlatego zależy mi, czy występuje u kogoś innego. Z góry dziękuję za ewentualne słuchanie mnie z zewnątrz po porannym zimnym starcie lub nakręcenie filmu z powodu dźwięku. Życzę bezwypadkowej jazdy samochodem. Daje ogromną zmianę w porównaniu do J11. Edytowane 22 Lutego 2022 przez Kikiba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 Jeden silnik nie jest równy innemu.Prawdopodobnie na zimnym starcie musi układ wypełnić się olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 Ja bym podjechał do ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 18 minut temu, krzysrob napisał: Ja bym podjechał do ASO. Jeździć, obserwować... powiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 5 godzin temu, krzysrob napisał: Ja bym podjechał do ASO. Pojedzie i nic nie stwierdzą bo silnik będzie ciepły.Jeździć i obserwować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 Macie chyba rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kikiba Opublikowano 24 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 (edytowane) Cześć! Czy po pierwszym zimnym starcie rano, gdy prędkość obrotowa wynosi 800 obr./min na biegu jałowym, słyszałbyś ten rytmiczny, stukający dźwięk? Mam ten głos przez 1 minutę i jest po prostu zimny. Potem znika. To normalne? Behalter. J12 1.3 DCT X-Tronic Edytowane 24 Lutego 2022 przez Kikiba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 3 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2024 (edytowane) Też takie coś miałem w 1.2 T-DIG w J11. Teraz nie wiem, bo się nie wsłuchuję i od razu po odpaleniu jadę. Podobno to aktuator turbiny, który się ustawia na starcie. U niektórych 20 sekund, u mnie było jakieś 1 minutę 20 sekund. Może to kwestia oleju. Edytowane 3 Lutego 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 W dniu 24.02.2022 o 10:35, Kikiba napisał: Czy po pierwszym zimnym starcie rano, gdy prędkość obrotowa wynosi 800 obr./min na biegu jałowym, słyszałbyś ten rytmiczny, stukający dźwięk? Mam ten głos przez 1 minutę i jest po prostu zimny. Potem znika. To normalne? Aktualizacja z nowego J12 1.3. Mam tak samo, klepie nawet dłużej niż minutę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiekbb Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia (edytowane) Doszliście co to??u mnie też stuka przy odpaleniu tznodpala i w momencie gdy schodzi z obrotów zaczyna stukać .i po chwili jak dodam lekko gazu to stuka tak do 1700 obrotów.jak się nagrzeje przestaje.czy to normalne?dodam że przebieg 27 tys.zauwazylem to jak kupiłem miał wtedy 20 tys.dzieje sie to tylko w okresie zimowym i to nie codziennie. Edytowane 9 Stycznia przez Krzysiekbb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia (edytowane) Jak inni też tak mają, to pewnie TTTM. ASO by powiedziało: jeździć, obserwować. A jak będzie po gwarancji, to przyjechać do nas naprawić. Edytowane 9 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiekbb Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Wiem bo Aso nic nie zrobiło na gwarancji.ale tak poważnie pytam bo mega mnie to irytuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia (edytowane) Nissan juke 2022 ,1.0 stuki po odpaleniu i jak obroty schodza, masz podobnie? W aso mnie olali, kupilem ceramizator i wszystko ucichło ale fakt że maskuje jakies objawy. https://youtu.be/jaSJonCnMsU?si=YSd9IIql6gyqq1KP Edytowane 10 Stycznia przez vanice77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiekbb Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Trochę inaczej mam.ty masz chyba 3 cylindry one chyba tak chodzą. Ja mam coś takiego jak ten facet. Tylko on ma w daci raster ten sam silnik co ja. https://www.facebook.com/share/v/1BEDSanbDf/?mibextid=wwXIfr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabuss Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Też mnie to czasami irytuje,(nawet nagrałem filmik), tymbardziej że auto ma przejechane niespełna 10tys, ASO stwierdziło że poprostu wtryskiwacze głośno działają.... @vanice77 jakiego ceramizatora użyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiekbb Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia W dniu 24.02.2022 o 10:35, Kikiba napisał: Cześć! Czy po pierwszym zimnym starcie rano, gdy prędkość obrotowa wynosi 800 obr./min na biegu jałowym, słyszałbyś ten rytmiczny, stukający dźwięk? Mam ten głos przez 1 minutę i jest po prostu zimny. Potem znika. To normalne? Behalter. J12 1.3 DCT X-Tronic Możesz jeszcze raz wrzucić ten filmik 25 minut temu, grabuss napisał: Też mnie to czasami irytuje,(nawet nagrałem filmik), tymbardziej że auto ma przejechane niespełna 10tys, ASO stwierdziło że poprostu wtryskiwacze głośno działają.... @vanice77 jakiego ceramizatora użyłeś? Ale tak to chyba wszystkie chodzą.mi chodzi o dźwięk po odpaleniu na zimnym jak schodzi z obrotów.a te silniki są głośniejsze bo mają bezpośredni wtrysk paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Ceramizator naprawde działa, wiele ludzi leje od razu po odebraniu z salonu aby chronic silnik. Jak aso mowi wam że to wtryski, zalejcie ceramizator i zobaczcie ci ucichło, bo jak wtryski to nie ma prawa ucichnac po zalaniu ceramizatora. Sa dwie wersje ja leje ta co sie daje co zmiane oleju Miałem klepanie/ grzechot 1 sec za raz po odpaleniu i jak sluchac w moim video jak schodza obr. z ssania Podejrzewam że moze to rozrzad. Po zalaniu ceramizatora ucichlo, nie wiem co to bylo ale nie chce aby mi na codzien coś stukało w silniku, teraz tego nie słysze. Edytowane 10 Stycznia przez vanice77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Ja wlałem Cerateca do J11 1.2 (po gwarancji) i faktycznie silnik zaczął chodzić ciszej, aksamitniej, lżej odpalać, ale na szarpanie nie pomogła, a to było moim celem. Niestety olej dostał mlecznego koloru ceramizera i nie pozbył się tego przez kolejne tysiące kilometrów. Podobno ceramizer wlewa się co 50 tys. km i jednak nie jest polecany do nowych silników, które mają cylindry powleczone jakimś materiałem szlachetnym i ceramizer może zmienić właściwości poślizgowe tłoków, które mogą się np. przegrzewać i mogą nastąpić zmiany termiczne (chemiczne) nieprzewidziane przez producenta. Daleki jestem od demonizowania rzeczy, które robimy na gwarancji (sam tez jakieś zmiany robię licząc, że nie wpłyną na gwarancję), to gwarant widząc wlany cermiazer (u mnie olej nabrał koloru mlecznego) z pewnością może odmówić naprawy gwarancyjnej silnika. Edytowane 10 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Ceramizator to co innego, zalewasz 10 ml preparatu i nie wplywa na kolor oleju a ceratec chyba ma 300 ml Wiec mamy 10 ml vs 300 ml. Tu video ceramizator to nowego bmw za 600 tys zl https://youtu.be/zBExlIqtgqw?si=4zQe1Lpa_eGRf-fG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiekbb Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 50 minut temu, aquariusmax napisał: Ja wlałem Cerateca do J11 1.2 (po gwarancji) i faktycznie silnik zaczął chodzić ciszej, aksamitniej, lżej odpalać, ale na szarpanie nie pomogła, a to było moim celem. Niestety olej dostał mlecznego koloru ceramizera i nie pozbył się tego przez kolejne tysiące kilometrów. Podobno ceramizer wlewa się co 50 tys. km i jednak nie jest polecany do nowych silników, które mają cylindry powleczone jakimś materiałem szlachetnym i ceramizer może zmienić właściwości poślizgowe tłoków, które mogą się np. przegrzewać i mogą nastąpić zmiany termiczne (chemiczne) nieprzewidziane przez producenta. Daleki jestem od demonizowania rzeczy, które robimy na gwarancji (sam tez jakieś zmiany robię licząc, że nie wpłyną na gwarancję), to gwarant widząc wlany cermiazer (u mnie olej nabrał koloru mlecznego) z pewnością może odmówić naprawy gwarancyjnej silnika. O kurcze to mozen lepiej dowiem się w serwisie.ja już po gwarancji przebieg mam 27 tys.myslalem zeby go dodać dla zabezpieczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Trzeba pamiętać że są różne preparaty, ceramizator, ceratek i ceramizer. Ja używam nowego 10 ml ceramizator one boost co dodaje sie co roku po wymianie oleju. Edytowane 10 Stycznia przez vanice77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiekbb Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 35 minut temu, vanice77 napisał: Trzeba pamiętać że są różne preparaty, ceramizator, ceratek i ceramizer. Ja używam nowego 10 ml ceramizator one boost co dodaje sie co roku po wymianie oleju. Jaki masz prEbieg?jakie auto j11 czy j12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) J12 2022, stuki sie pojawiły przy przebiegu 1100 km, generalnie niedługo po wymianie oleju po dodarciu. Teraz mam 25 tys km. Jak wcześniej pisałem od wakacji czekam na odbiór nissana q po lifcie 1.3 i mam zamiar od razu też po wymianie oleju po dodarciu zalac ceramizatorem. Nie ufam tym nowym silnikom, może przez ten pech co mam w juke i naczytałem sie o awariach piurteka 1.2. Mialem przez 5 lat od nowości mazde 2,5 przez 6 lat , silnik pięknie pracuje, kolega kupil stara 6 z 2012 tez 2,5 z przebiegiem 380 tys km oczywiście bezyniak a łańcuch rozrządu ciągle oryginalny. Na otomoto widziałem mazde z przebiegiem 600 tys km , to jak sobie pomyślę jak pracuje u mnie silnik juke 1,0 to do 600 tys km to 4 remonty silnika nie wystarcza. Kupuje nissana Qashqai 1,3 z gwarancją do 5 lat, ceramizator co roku a po gwarancji to sprzedaje bo nie ufam nowym silnikom bez względu na firme a tym bardziej 1,0 3 cylindry. Edytowane 10 Stycznia przez vanice77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia (edytowane) A czy te porządne auta miały silniki aluminiowe, bardzo wydajne energetyczne, mocno wysilone, z drobniutkimi uszczelnieniami tłoka i powleczonymi gładziami? Ceramizery i dodatki typu molibden nie są zalecane do nowoczesnych silników typu 1.3 tce. Edytowane 11 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia Molibden to co innego. Ja nikogo nie zachecam i nie namawiam. Nie można tych dodatków wszystkich do jednego wora bo mają różne składy, na stronie producenta i na opakowaniu czy instrukcji , w internecie sa informacje ze ceramizator zalecany do całkiem nowych silnikow w celu dodatkowej ochrony, to nowego silnika daje sie 1/2 lub 1 opakowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.