Radko Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 Witam! Niespełna dwa tygodnie temu kupiłem Nissan Qashqai 2.0 140 km 104 kW 2007 Benzyna + LPG. Pierwszy właściciel w Polsce od 2019, ja będę jego trzecim posiadaczem. Obecnie ma przebieg ~232 tyś. Nie jestem jakimś orłem motoryzacyjnym, co nieco czytałem i chciałbym się upewnić co do paru rzeczy. Tak na wstępie: Ogólnie autko fajne, zawieszenie, hamulce, amortyzatory sprawdzałem na stacji diagnostycznej i są ok, silnik zdrowy, blacha spoko, gaz zakładany w 2019 przy przebiegu 220 tyś. marki Stag. Byłem u czterech mechaników, pierwszy stwierdził, że może być uszkodzona uszczelka pod głowicą (budyń pod korkiem oleju był (już nie ma) a i na nagrzanym silniku przy odkręcaniu płyn był niemalże pod korek no ale przecież ciśnienie sobie myślę...)- zrobiliśmy test na CO2 w płynie chłodniczym - nie zmienił barwy, wężyki nie były twarde więc było ok jednak powiedział żeby na wszelki wypadek z tym zrobić. Pozostała trójka (nieznajomych) powiedziała żeby nie ruszać bo jest wszystko ok i nie ma żadnych wskazań ku temu więc nie robię z tym skoro tak. Nie działa tempomat ale to akurat ni nie potrzebne. Z tego co się również dowiedziałem od mechanika sprzęgło jest bez dwumasy i mam nadzieję, że to fakt Przeczytałem i dowiedziałem się od jednego z mechaników, że w tej wersji silnikowej trzeba pilnować aby wymienić pompę wody przy jakimś przebiegu oraz oczywiście olej co 10-15 tyś (tego zawsze pilnowałem więc tu nie problem) i poprzedni właściciel nie wie czy było to robione. Tu pytanie - czy na moim miejscu zrobilibyście to? Drugie pytanie co do gazu gdyż nigdy nie miałem z tym styczności... W tym nissanie jak często warto sprawdzić/serwisować instalację gazową i na co zwracać szczególną uwagę, aby auto jednak mi posłużyło? Zastanawiam się dodatkowo nad zakupem radio nawigacji - https://allegro.pl/oferta/radio-nawigacja-gps-nissan-qashqai-2006-13-android-11016825382?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_rtvagd_pla_ss&ev_adgr=rtvagd&ev_campaign_id=15011587598&gclid=CjwKCAiA1JGRBhBSEiwAxXblwaBAf4Cb1AeNOMCzOL8zVhgApNVBQDe8N57-1la9_7u2QtBZHkr11BoCT9gQAvD_BwE Myślicie, że warto? Dzięki wielkie za wszelką pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 1RAM, lipa szkoda kasy instalację LPG (nie wiadomo co tam jest) serwisuj razem z olejem i będzie OK, luzy możesz sprawdzić, zmiana szklanek to już wydatek bo trzeba zrywać dwie pokrywy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 i na90% ma dwumas ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek4142 Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 Witam.Mam ten sam silnik ale bez gazu.Po odkręceniu korka od zbiorniczka na gorącym silniku powoduje że płyn podnosi się aż do samej góry a raz nawet mi go lekko wywaliło.Slyszalem już różne opcje takiego zachowania płynu.Jedni mechanicy twierdzą że to wina uszczelki lub pękniętej głowicy a inni że wszystko jest ok bo ciśnienie musi być.Test na CO2 też robiłem i niby nic nie wychodziło więc jeżdżę póki co i olałem temat.Dodam że u mnie węże od chłodnicy na gorącym silniku robią się w sumie bardzo twarde(tylko delikatnie mogę je ścisnąć a po ostygnięciu silnika mięciutkie)Nie odpowiem Ci którzy mechanicy mają rację.Temat już sobie odpuściłem bo zabrakło mi siły?Pozdrowionka i życzę jazdy bez usterek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 8 godzin temu, Grzesiek4142 napisał: Po odkręceniu korka od zbiorniczka na gorącym silniku powoduje że płyn podnosi się aż do samej góry a raz nawet mi go lekko wywaliło To jest normalne. Jest ciśnienie w układzie. 8 godzin temu, Grzesiek4142 napisał: Dodam że u mnie węże od chłodnicy na gorącym silniku robią się w sumie bardzo twarde To też jest normalne. Butelki z wodą też nie ściśniesz a po otwarciu już tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.