Krzysztofd Opublikowano 21 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 Proszę o pomoc i poradę. Mam Juke F15 z 2018 r. 1.2 diga. Chodzi całkiem całkiem. Co jakiś czas mam problemy z silnikiem, a mianowicie: jadąc traci moc, przestaje palić na 2 gary, zapala się najpierw lampka zielona start-stop, a później pomarańczowa. Krótko mówiąc silnik odmawia posłuszeństwa. Po dłuższym postoju (ok. 1 godz) i wystygnięciu wszystko wraca do normy. Silnik chodzi normalnie, lampki się nie palą. Jest ok. Miałem taki przypadek już 2 razy (1 raz na rok). 2 razy po tych zdarzeniach byłem w serwisie nissana. Zrobili diagnostykę, skasowali odpowiednią sumę kasy i stwierdzili, że chyba za mało jeżdżę, może nagar, wykasowali błąd. Faktycznie nie jeżżę zbyt dużo. Mam na liczniku 27 tys km, ale wydaje mi się, że w nowoczesnych samochodach, nie powinien być to problem. Prywatny mechanik po 1 zdarzeniu stwierdził, że 2 cewki do wymiany, ale nissan tego nie potwierdził. Powiedzieli, że nie mieli przy tych silnikach problemu z cewkami. Wożę ze sobą 2 cewki nowe, gdyby postój nic nie pomógł. Czy ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 21 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 Nic tak dobrze nie robi jak trochę własnej inicjatywy. Zamiast zostawiać kasę w ASO za samo podłączenie pod kompa, zaopatrzył byś się w https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner&hl=pl (full wersja to 23 zł ), do tego za kolejne 3 dych do góra stówki Interfejs iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate - ID48 ... i sam na gorąco w dowolnym momencie byś ustalił co "w trawie piszczy". Taki komplecik uratował zad na drodze kilku moim kolegom, więc też się skusiłem i uważam, że nic więcej mi nie potrzeba w tej materii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofd Opublikowano 22 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2022 Ok. Kupno testera do rozważenia. Niemniej nie spowoduje to moich problemów z Jukiem, bo w aso poza wykasowaniem błędów nie znaleźli przyczyny. Stąd moja prośba do Forumowizów, czy ktoś miał podobne problemy i znalazł przyczynę. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 23 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2022 Skoro w ASO wykasowali błędy, tz. że jakieś wykryli i zamiast się przyłożyć do roboty, to je usunęli z kompa i ułożyli piórka jak kaczka na deszczu. Najważniejsze że Cię skasowali. Na pewno im się wyświetliły kody błędów, ale kto by się tam tym przejmował. Za tą kasę którą u nich zapłaciłeś za podłączenie do kompa i skasowanie błędów, kupiłbyś porządny w/w interfejs i program. Po wystąpieniu usterki sam byś zrobił to co oni zrobili, miałbyś kody błędów i poszukał w necie, lub tutaj zapytał co one oznaczają. No ale co ja będę Cię przekonywał do swoich racji ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofd Opublikowano 23 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2022 Oczywiście masz rację, co do interfejsu. Niemniej, gdy 1 raz mi się to stało mechanik w zakładzie prywatnym stwierdził po podłączeniu kompa, że wadliwe są 2 cewki na świecach (taki kod błędu mu się pojawił). Po ok. godzinie wszystko wróciło do normy i cewki działają jakby nigdy nic sie nie działo. W tym roku też zdarzyła się taka sytuacja i po wystygnięciu silnika rownież cewki zadziałały i działają do dzisiaj. Zdarzyło sie to ok 2 miesiące temu. Nissan mówi, że nie zdarzyło się to dotychczas z cewkami w tym modelu Juka. Pytam Forumowiczów, czy ktoś miał podobny przypadek i może wie, jaka była przyczyna, że cewki czasami odmawiaja posłuszeństwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofd Opublikowano 14 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2022 Oczywiście masz rację, co do interfejsu. Niemniej, gdy 1 raz mi się to stało mechanik w zakładzie prywatnym stwierdził po podłączeniu kompa, że wadliwe są 2 cewki na świecach (taki kod błędu mu się pojawił). Po ok. godzinie wszystko wróciło do normy i cewki działają jakby nigdy nic sie nie działo. W tym roku też zdarzyła się taka sytuacja i po wystygnięciu silnika rownież cewki zadziałały i działają do dzisiaj. Zdarzyło sie to ok 2 miesiące temu. Nissan mówi, że nie zdarzyło się to dotychczas z cewkami w tym modelu Juka. Pytam Forumowiczów, czy ktoś miał podobny przypadek i może wie, jaka była przyczyna, że cewki czasami odmawiaja posłuszeństwa ? Czy ktoś pomoże, czy nikt nie miał takiego przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.