Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[R51] Skrzynia rozdzielcza i wyłącznik "Wait detection switch"


Szynal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim. Mam trochę problemów z napędem mojego R51, nie wiem czy problem jest w silniku, w automatycznej skrzyni biegów czy też w rozdzielaczu. Jest trochę błędów i staram się je po kolei eliminować, co nie jest łatwe bez interfejsu diagnostycznego i bez kanału. Ale do rzeczy, żeby nie pisać poematów, tym razem chodzi mi o błąd numer "18", który pokazuje się przy uruchomieniu samodiagnostyki modułu TF. Owe osiemnaście błysków, wg serwisówki, oznacza problem z "wait detection swich". W dalszej części manuala jest informacja jak dokonać odpowiednich pomiarów. Czy ja dobrze widzę, czołgając się pod samochodem, że ten czujnik jest zamontowany od góry reduktora, pomiędzy jego obudową a podłogą samochodu? Czy można go jakoś normalnie wymontować? Ledwo jestem w stanie dotknąć palcami przewodów i wtyczki, nie mówiąc o wypięciu konektora czy wsadzeniu klucza żeby czujnik odkręcić. Wg mnie mój reduktor to typ ATX14B, samochód z 10.2005, model z silnikiem o mocy 174KM, automatyczna skrzynia biegów - jeśli to ma jakieś znaczenie.

Objawy są takie, że zapala się ciągle kontrolka 4WD (przy okazji znika ikona samochodu i wybranego trybu napędu - tu już doczytałem, że jak kontrolka 4WD zapala się to automatycznie znika ikona samochodu). Co ciekawe, jak zwiększy się obroty samochodu powyżej 2k (nie zawsze ale prawie zawsze), to pomarańczowa kontrolka gaśnie i pojawia się na powrót samochodzik z kołami, tylko nie zawsze poprawnie pokazuje wybrany napęd. Po zdjęciu nogi z gazu praktycznie od razu lampka 4WD zapala się, i tak w kółko. Dodam jeszcze, że przełączanie napędów działa prawidłowo, mimo braku odpowiednich wskazań, tryby 2WD, Auto, 4WD H i Lo działają prawidłowo - sprawdzałem na szutrowym placu, czuć różnicę w jeździe oraz wyczuwa się delikatne szarpnięcia przy zmianie trybu pracy reduktora. Udało mi się sprawdzić poziom oleju w skrzyni redukcyjnej, było go trochę nawet za dużo bo po odkręceniu tego górnego korka trochę oleju zaczęło wyciekać (nie mam pojęcia jak tam można nalać więcej oleju, powyżej korka).

Może ktoś spotkał się z podobnymi problemami, może to 4WD jest powodowane czymś innym niż "wait swich".

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...