Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Miękkie sprzęgło przy wysokiej temperaturze, nie można wybić biegu.


szafarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku, może źle szukałem, jak tak to można połączyć z innym tematem lub naprowadźcie mnie na taki.

W ostatnim tygodniu wybrałem się z rodziną na Chorwację Nissan Qashqai benzyna 1.6 2010 rok. Droga do bez problemu, droga powrotna przez Chorwację bez problemu. Pod koniec Chorwacji zatankowany do pełna gaz i jechaliśmy jakieś 450 km bez zatrzymywania z średnią prędkością 110-120 (temperatura powietrza na wyświetlaczu 40-42 stopnie cały czas). Wjeżdzamy na stację ja wciskam sprzęgło a to wpada w podłogę bez żadnego oporu, próbuję wybić 5 bieg a ten jak zakleszczony w ciągniku, nie wychodzi w żadną stronę (sprzęgło jednak jakoś działało bo auto zahamowałem i przy wciśniętym sprzęgle nie ciągło do przodu). Próba wybicia biegu na wciśniętym sprzęgle nie dała rezultatu, puściłem sprzęgło tak do 1/3 aż było czuć, że zaczyna mulić silnik wcisnąłem do końca i bieg nadal nie dał się wybić, dopiero po 4-5 takich próbach dało się wybić bieg ale nie można było wbić żadnego. Znów powciskałem sprzęgło kilka razy i dało się już wbić bieg, sprzęgło przez ten cały czas jest luźne, nie stawia oporu.

Postaliśmy chwile na boku odpaliłem wbiłem bieg, da się zmieniać biegi sprzęgło wpada w podłogę bez oporu do 3/4 potem da się odczuć bardzo słabe napięcie (czuć delikatny opór, ale bardzo delikatny) sprzęgło chodzi bardzo luźno, po wciśnięciu i puszczeniu wraca do górnej prawidłowej granicy ale jak wciskałem to 3/4 wchodziło bez żadnego oporu a potem naprawdę minimalny. Zatankowaliśmy potem jedzenie postaliśmy 40 minut, sprzęgło tak jak było tak jest, ruszyliśmy w drogę biegi zmieniały się prawidłowo. Jakieś 100km, zjazd wciskam sprzęgło nadal bardzo luźne, biegu znów nie mogę wybić, wciśnięcie kilka razy sprzęgła da się zmienić bieg. Taka sytuacja była jeszcze 2 razy do połowy Słowacji, tam spadła temperatura do 20 stopni i sprzęgło zrobiło się twardsze (nie takie jak było wcześniej ale delikatnie twardsze i bierze tak od połowy), problem z zacinaniem biegów ustąpił.

Obecnie sprzęgło jest miększe niż przed wyjazdem, w jazdach lokalnych jest ok ale obawiam się, że jak będzie kolejna długa wyprawa plus temperatura to może się coś rozsypać.

Płyn hamulcowy jest na górnej kresce, przy sprzęgle chyba nic nie było robione, auto mam od 4 lat przejechałem 50 000 stan licznika 220 000, byłem już w nim 2 razy w Chorwacji nic podobnego się wcześniej nie działo.

Jak miał ktoś podobny problem, doświadczenie w temacie pomóżcie podpowiedzcie coś, czego mogę się spodziewać, co mogę wymienić lub dać do wymiany mechanikowi z podpowiedzią co ma zrobić by nie darł np bez powodu całego silnika. Jak ustalić co jest przyczyną jak efektu takiego jak opisałem w jazdach lokalnych i przy panującej temperaturze nie mogę wywołać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy kiedy był zmieniany? Może tam jest już więcej wody niż płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn raczej nie był zmieniany, ja go nigdy nie zmieniałem jak wcześniej nie wiem bo mam go od niecałych 5 lat. Hamulce działają prawidłowo, działały przez całą drogę, płynu nie ubyło od momentu kupna auta nie dolewałem go trzyma się na tym samym poziomie.

Choćbym wymienił płyn i tak nie będę mógł stwierdzić czy to wina samego płynu czy może coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szafarz napisał:

Płyn raczej nie był zmieniany, ja go nigdy nie zmieniałem jak wcześniej nie wiem bo mam go od niecałych 5 lat. Hamulce działają prawidłowo, działały przez całą drogę, płynu nie ubyło od momentu kupna auta nie dolewałem go trzyma się na tym samym poziomie.

Choćbym wymienił płyn i tak nie będę mógł stwierdzić czy to wina samego płynu czy może coś innego.

Płyn wymienia się co dwa lata. Hamulce działały, bo nie ma w nich takiej temperatury jak w wysprzegliku pod maską przy silniku. Sam pisałeś że jak samochód ostygł wszystko działało. Przy intensywnym hamowaniu stracisz też hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszą i potrzebną opcją będzie na pewno wymiana płynu hamulcowego od tego zacznę. Ta opcja nie da mi żadnej gwarancji, że usterka się nie powtórzy co gorsze żadna opcja nie da gwarancji. Płyn wymienię to nie jest problem, jak możesz naprowadzić na temat lub krótko opisać jak to zrobić (wymiana w układzie hamowania to przez odciągnięcie starego z zbiorniczka uzupełnienie nowym i na każdym z kół potem pompowanie aż dotrze nowy, tak skrótowo bym to zrobił ale co z samą częścią układu odpowiedzialnego za sprzęgło).
Nad wysprzęglikiem też się zastanawiałem, zwłaszcza że samo sprzęgło na pewno jest miększe niż było przed wyjazdem.

Mam zawsze usterkę która trudna jest do zdiagnozowania i nie można jednoznacznie określić przyczyny, można by określić wymień to i problem ustąpi ale tu może być płyn, wysprzęglik i jak czytam także pompa układu sprzęgła.

Czy Wy w swoich autach wymieniacie płyn hamulcowy co dwa lata? może zacznę też wymieniać co jakiś czas nie sądzę by było to tak często ale warto się nad tym zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do mechanika na pewno będzie miał ,,ustrojstwo,, do badania jakości płynu hamulcowego. Zleć mu wymianę bo sam tego nie zrobisz. Musisz mieć drugą osobę do pomocy a przy okazji same zapieczone odpowietrzniki mogą dać ci mocno w kość! Pomimo inflacji i drożyzny daj mechanikowi zarobić bo jak mówi Ferdek Kiepski to nie są drogie rzeczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak to zrobić z wysprzęglikem centralnym. W moim aucie jest on na zewnątrz i tam jest taka sama procedura jak w hamulcach. Być może jest jakaś metoda podciśnieniowa, ale to raczej w warsztacie trzeba pytać, czyli najlepiej zrobić tak jak pisał @DziadekJanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, szafarz napisał:

Czy Wy w swoich autach wymieniacie płyn hamulcowy co dwa lata?

Co dwa może nie, ale wymieniam. Mam przyrząd do kontroli jakości płynu hamulcowego i kontroluję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2022 o 14:48, szafarz napisał:

Mam zawsze usterkę która trudna jest do zdiagnozowania i nie można jednoznacznie określić przyczyny, można by określić wymień to i problem ustąpi ale tu może być płyn, wysprzęglik i jak czytam także pompa układu sprzęgła.

Miałem to samo.Tak na 90% przyczyną jest wysprzęglik.Niestety czeka cię jego wymiana /radzę wymienić komplet sprzęgła tj tarczę docisk i wysprzęglik-wiąże sie to niestety z demontazem skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...