selboN16 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Jestem nowy tutaj ale zanim mnie zbanujecie, że temat był to dajcie chociaż linka do niego. Choć szukałem i nie znalazłem Moja Almerka to 1.5 benzyna + gaz ta słabsza z 2002r. przed lift. Od niedawna zaczęła się dziwnie zachowywać podczas jazdy co spróbuję zaraz opisać. Otóż odpala ładnie bez zmian, przyspiesza ładnie i równo na każdym biegu w każdych warunkach (również bez zmian). Ale po dojściu do zadanej prędkości zaczyna bardzo szybko i gwałtownie szarpać silnikiem na przemian jakby dodawał gazu i "puszczał" go. Jakby to lepiej opisać. Przykładowo wrzucam jedynkę i ruszam z pedałem gazu powiedzmy do połowy i auto przyspiesza aż do zadanej prędkości ale gdy chcę ją utrzymać to zaczyna się właśnie ten nieprzyjemny objaw a auto zaczyna "skakać", "robić żabki" czy jak to tam nazwać. Dzieje się to na każdym biegu po zakończeniu przyspieszania w danym położeniu pedału przyspieszenia. Szarpanie to na oko ma częstotliwość 2 do 3 "udeżeń" na sekundę - bardzo nieprzyjemne i jak domniemywam grozi przeskoczeniem rozrządu. Ratunkiem jest zawsze albo odpuszczenie gazu całkowicie - wtedy autko naturalnie wyhamowuje lub zdecydowane dodanie gazu po czym naturalnie i normalnie zaczyna przyspieszać. Jedyny błąd jaki wyskakuje to P0134 czyli sonda. Po jej odpięciu (pierwszej przed katalizatorem) objaw całkowicie ustaje na zawsze a więc byłem pewny że to ona szwankuje więc kupiłem i wymieniłem na nową ale niestety. Owe szarpanie powraca gdy tylko sonda jest podpięta do instalacji. Mierzyłem nawet sondę multimetrem na pracującym silniku i wskazania wahały się pomiędzy 3.6 - 4.5V na postoju a więc chyba dobrze więc zakładam, że nie jest uszkodzona. Grzałka sondy również jest ok. Ktoś się spotkał z takim czymś? Może jakieś sugestie? Proszę o pomoc Gdzieś wyczytałem, że może to być wina sterownika ECU (tak się zdarzało w jakichś oplach) czy może tak być i w moim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selboN16 Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Serio? Nikt? Nic? Coś? Czy może forum umarło.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Niestety wygląda, że dział N16 nie jest specjalnie odwiedzany... Pewnie też trochę z racji wieku modelu N16... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selboN16 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Dzięki elsebo. Bardziej mnie cieszy taka odpowiedź niż żadna. Choć pewnie masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Devil1986 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Hejka miałem podobny objaw tylko że w 1.8 można powiedzieć że to siostrzane silniki. Co do twojego problemu, u mnie winna była skrzynia w której się rozsypały łożyska, może u ciebie także się to zaczyna 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selboN16 Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Być może. Ale dlaczego w takim razie przestaje szarpać jak odepnę sondę lambda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Devil1986 Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2022 podałem tobie tylko możliwość nie konkretną przyczynę, jeżeli odepniesz sondę silnik przechodzi na tryb awaryjny czyli najwyraźniej u ciebie może być problem z sondą, co do błędu P0134 Przyczyny kodu OBD2 P0134 Generyczny Kod błędu P0134 OBD2 może mieć jeden lub więcej z następujących problemów: W wydechu są dziury. Bezpiecznik w obwodzie czujnika tlenu może być przepalony. Przewód czujnika tlenu lub złącze może być zużyte. Czujnik tlenu (O2) może być uszkodzony. może być że twoja sonda wyzionełą ducha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selboN16 Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Ooo! Dzięki za podpowiedź bo bezpieczników nie sprawdzałem. Może akurat taka pierdółka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selboN16 Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 No i niestety bezpiecznik O2 jest OK więc to również nie ten trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Devil1986 Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 a sprawdzałeś styki w kostkach od sondy? bardzo możliwe że sonda skończyła swój żywot spróbuj podmienić z tego samego silnika używaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selboN16 Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Sondę wymieniłem jako pierwszą. Napisałem to przy opisie problemu. Robiłem również pomiary sondy. Grzałka ma odpowiednią oporność a na jałowym wskazania sondy to 3,6 - 4,5V. Podczas jazdy nie sprawdzałem jakie ma wahania ale zakładam, że jest sprawna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.