Aro1 Opublikowano 12 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2022 Proszę o pomoc Szanowne forum. Dotyczy silnika Qasqaia 1.2 z 2014r. (po wymianie silnika przy 36 tys. km na gwarancji) obecny przebieg 106K km. Od jakiegoś czasu postanowiłem się zabrać za redukcję "niefajnych" odgłosów w komorze silnika. Przy 96k km wymieniłem łańcuch rozrządu (rozrząd już jest cicho). występują aktualnie 2 problemy: 1. puknięcie przy każdorazowym dodaniu gazu - to puknięcie jest dość mocno słyszalne i wyczuwalne jak się przyłoży rękę na dowolnym elemencie w komorze silnika. 2. Podczas jazdy przy zmianie biegu występuje jakby upust powietrza który słychać na zewnątrz - tak jak w "niektórych" samochodach sportowych (a ten raczej do sportowych się nie zalicza) Od kilku dni co jakiś czas zapala się kontrolka check engine (jeszcze nie podpinałem żadnej diagnostyki) Może ktoś coś poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2022 Puknięcie przy zmianie biegów może być od wyrobionej poduszki silnika,albo tej pod spoem albo tej górnej bocznej. Co do check,może być coś od turbiny.skoro słychać upust ciśnienia może to pochodzić od zaworu,ale to diagnostyka powinna pokazać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aro1 Opublikowano 12 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2022 (edytowane) puknięcie jest słyszalne i wyczuwalne przy otwartej masce podczas postoju (czy wadliwa przepustnica może dawać taki objaw puknięcia?) Natomiast świst występuje podczas jazdy przy zmianie biegów Edytowane 12 Października 2022 przez Aro1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 12 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2022 może masz wersję sporting Ja zawsze nawiązuję do fiata.... ALe u nas jest chyba (?) nie wiem - stała geometria. W fiaciorze miałem zmienną - i chwytało mi łopatki . także słyszłem jak to okreśłiłeś - świst jak z auta w szybcy i wściekli oraz poszarpywanie jak puszczałęm gaz. Miałem szczęście - bo turbina padła w 2 mce przed końcem gwarancji. I wtedy wyszło jak oszukuja w aso. ( podobno wymienili 2 turbiny a objaw nie zniknął ). Więc turbiny nie wykluczysz. może cisnienia doładowania na kompie cos pokażą. ( we fiacie nic nie pokazało pewnie tam czujnika nie było ) Puknięcia - jak Jacek - do kontroli poduszki ale czy czasem nie powinny byc odczuwalne głównie podczas jazdy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aro1 Opublikowano 19 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2022 Udało się usunąć przyczynę obu dolegliwości. Winowajcą był zawór turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2022 Czyli moja szklana kula potwierdziła zawór.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.