lukasz1984ewelina89 Opublikowano 20 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 witam jestem właścicielem qashqai j10 2.0 dci 150 koni z 2010 roku w sumie od maja i mam pytanie odnośnie rozgrzewania się silnika podczas chłodnych poranków w sumie od paru dni mam wrażenie jakby się zbyt wolno rozgrzewał też tak macie? temperaturę po rozgrzaniu utrzymuje wskazówkę równo w pionie ale to po paru przejechanych km proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam68 Opublikowano 20 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 Mam taki sam silnik i tez bardzo wolno się rozgrzewa. Zimą to dopiero po 5 km zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Chyba ten typ tak ma. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1984ewelina89 Opublikowano 20 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 dziękuję bardzo za informację i podpowiedz ? a zmiana termostatu nic nie poprawi? w sumie to chłodnica nie robi się ciepła podczas rozgrzewania silnika i jak już się silnik rozgrzeje to temperaturę utrzymuje wskazowka w pozycji pionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam68 Opublikowano 20 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 Zmiana termostatu może nie pomóc. Moj poprzednie diesle- Clio i SantaFe tez podobnie miały. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1984ewelina89 Opublikowano 20 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 dziękuję bardzo za podpowiedź miałem juz kiedyś dizle ale starszej generacji a qq mam od paru miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppww84 Opublikowano 21 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 To jest nowoczesny diesel który jest efektywny i w związku z tym rozgrzewa się stosunkowo powoli, zwłaszcza że to jest dużo oleju i płynu chłodzącego do nagrzania. Jeśli wskazówka staje do pionu po kilku km to nie ma się czym martwić. Warto tu nadmienić że wskazówka w pionie nie oznacza jeszcze optymalnej temperatury roboczej, wg moich obserwacji ona staje do pionu już przy ok. 70C podczas gdy nominalna temperatura otwarcia termostatu to 89C. Jeśli masz interfejs OBD to możesz zweryfikować faktyczną temperaturę, jeśli po nagrzaniu utrzymuje się ponad 80 to jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1984ewelina89 Opublikowano 21 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 dziękuję za podpowiedź sprawdzę interfejsem i odpusze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 21 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 1 godzinę temu, ppww84 napisał: To jest nowoczesny diesel który jest efektywny Ze względu na ekolgiczne aspekty, najpierw musi się rozgrzać silnik, aby jak najszybciej osiągnął optymalną temperaturę pracy i niską emisję. Komfort pasażerów jest na drugim miejscu. Mam 1.6dci i wrażenie czasami, że ogrzewanie w tym aucie nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziadekJanek Opublikowano 21 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 Cudów nie ma! Wszystko musi mieć swój czas do nagrzania. Zobacz w poniższym linku. Diesel to nie benzyna i ma swoje uwarunkowania. Czas był przywyknąć jak mawiał Kargul. http://warsztatvw.blogspot.com/2013/05/jak-szybko-nagrzewa-sie-silnik-w-aucie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.