Goro Opublikowano 25 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2022 (edytowane) Cześć! Piszę z niestandardowym tematem, przedstawię wszystko po kolei: Pewnego dnia Almera odmówiła posłuszeństwa - straciła moc, nie można było wkręcić więcej niż 3 tyś. obrotów, przyspieszał normalnie, ale nagle jakby coś hamowało, zero szarpania, zero błędów. Po wrzuceniu na luz auto kręciło się do końca, przy wciśniętym sprzęgle (bez jazdy) też max. 3k obrotów. Pierwszy mechanik zdiagnozował uszkodzony ECU i czujnik położenia skrzyni biegów - zrobiliśmy obwódkę, aby "ominąć" pracę czujnika. Potem samochód poszedł do elektryka, który stwierdził, że samochód wszędzie masę ma, ECU pracuje prawidłowo i stawiałby na luzy w skrzyni biegów, przez które czujnik nie pracuje prawidłowo (był wymieniany 2x dla spróbowania). Teraz moje pytanie: czy miał ktoś podobne przygody? Czy jest sens się z tym bawić? Samochód ma bogatszą mieszankę, czuć to po dławieniu się na niższych obrotach, pali ok. 0.5-1l więcej. Przez obwódkę jest check engine czujnika (który denerwuje) i zgasła dioda podświetlająca przebieg. Oprócz tego wszystko jest okej. Może zna ktoś jakiegoś majstra w okolicy Warszawy, który byłby chętny się z tym pobawić? Parametry pracy silnika w normie, oprócz tej mieszanki Samochód: Nissan Almera N16 Hatchback 2003r., 1.8 116 KM polift benzyna + LPG - dzieje się tak niezależnie czy benzyna, czy LPG Z góry dziękuję za pomoc! Edytowane 25 Października 2022 przez Goro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikolaj123 Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Wiem, że zabrzmi to niepoważnie. Wymieniłem żarówki m. innymi stopu na ledowe. Samochód chwilę stał i nie powiązałem tego ze sprawą. Później zauważyłem, że stracił moc. Objawy jak wyżej bez błędów. Zmieniłem żarówki na powrót na zwykłe i moc wróciła. Nie umiem tego wyjaśnić, spróbuj, nie zaszkodzi, sprawdź przede wszystkim, czy wszystkie żarówki świecą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goro Opublikowano 7 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 On 11/5/2022 at 4:44 PM, Mikolaj123 said: Wiem, że zabrzmi to niepoważnie. Wymieniłem żarówki m. innymi stopu na ledowe. Samochód chwilę stał i nie powiązałem tego ze sprawą. Później zauważyłem, że stracił moc. Objawy jak wyżej bez błędów. Zmieniłem żarówki na powrót na zwykłe i moc wróciła. Nie umiem tego wyjaśnić, spróbuj, nie zaszkodzi, sprawdź przede wszystkim, czy wszystkie żarówki świecą. Zawsze jest to coś, dzięki! Żarówki wszystkie ok, oprócz tej diody przebiegu. W grudniu zaprowadzę go do mechanika, wymienię diodę i zobaczymy wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jahu Opublikowano 13 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 (edytowane) Miałem podobnie w tino 1,8, też problem z żarówką stopu i auto nie jechało. Podepnij pod komputer i sprawdź otwarcie przepustnicy, sprawdź jak jeździ bez włączonych świateł. W moim przepustnica jest elektronicznie sterowana. ps. może ktoś wie gdzie znajduje się czujnik biegu jałowego??? Edytowane 13 Listopada 2022 przez jahu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goro Opublikowano 22 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2022 (edytowane) On 11/13/2022 at 12:40 PM, jahu said: Miałem podobnie w tino 1,8, też problem z żarówką stopu i auto nie jechało. Podepnij pod komputer i sprawdź otwarcie przepustnicy, sprawdź jak jeździ bez włączonych świateł. W moim przepustnica jest elektronicznie sterowana. ps. może ktoś wie gdzie znajduje się czujnik biegu jałowego??? Wybacz za późną odpowiedź - w Tino wydaje mi się, że będzie jak w Almerze. Na 99% wydaje mi się, że jest przy skrzyni biegów, ale większy dostęp do przewodów od niego jest obok miski olejowej, gdzie wychodzi już bezpośrednio do ECU (PIN 42 na instalacji elektrycznej jakby udało Ci się zdobyć), przynajmniej tak zapamiętałem Przepustnica była sprawdzana i cały układ czyszczony. Parametry pracy silnika - wszystko w normie, po zrobieniu zwarcia też git, jedynie co to trochę wcześniej jest wtrysk, ale nie było to ultra duże odbicie Przedwczoraj sprawdziłem STOPy i faktycznie, miałem przepalone oba. Zbadałem temat i prawdopodobnie wszyscy macie rację, bo każdy właściciel Almery/Tino tak ma, taki wymysł Nissana. Za ok. 2 tygodnie podprowadzę auto do mechanika (teraz jeździ sporo w trasie), ale wydaje mi się, że problem można uznać wstępnie za rozwiązany (potwierdzenie dopiszę) Swoją drogą ciekawie wymyślili, że jak spali Ci się żarówka STOP to auto wpada w tryb awaryjny, a jeśli padnie czujnik świateł STOP i nie ma żadnego wyskakuje tylko check Edytowane 22 Listopada 2022 przez Goro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goro Opublikowano 20 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2023 Swój temat odkopuję, bo dalej jest aktualny. O ile problem z brakiem mocy został rozwiązany od razu po moim poście, o tyle zaczął pojawiać się nowy. Po wymianie czujnika ciągle mam błąd P1706 - czujnik położenia skrzyni biegów. Parametry ma wzorowe, tylko ten check jest. Ja go sobie niby kasuję, ale jednak dobrze byłoby się go pozbyć raz na zawsze. Czy ma ktoś może link do sprawdzonego czujnika? Słyszałem od mechaników, że jak jest kiepski czujnik to Almery będą błąd wywalać, a ten, który zamówił mechanik działa, ale z checkiem. A oryginału nigdzie już nie mogę dostać, na OLX praktycznie ludzie pierwszy raz słyszą o tym czujniku Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.