Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik położenia wałka rozrządu


macioo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ? 

Zacznę od tego, że absolutnie nie znam się na samochodach. Kupiłem Qashqaia 1.2 connect edition 2015r w automacie 85 tys km. Jazda próbna super żadnych podejrzanych wad czy usterek. Po 100-120 km się zaczęło. Samochodem szarpie, obroty latają mimo stałej prędkości na tempomacie no i "check engine" (błędne położenie wałka rozrządu". Samochód na serwis i wg diagnozy mechanika rozrząd do wymiany. 

Rozrząd nowy, olej, filtr i kodowanie wtrysków. Problem jednak nie znika. Po przejechaniu 50-60 km kontrolka check engine i ten sam błąd. Wymiana czujnika i znowu to samo. 

Wg mechanika przyczyną jest raczej skrzynia biegów na której serwis jestem już umówiony. 

Moje pytanie do Was jest następujące 

1. Czy mechanik ma rację i problem wraca przez skrzynie biegów? 

2. Czy to nie jest przypadkiem jakąś wada silnika? (Wracający problem z czujnikiem)

3. Jeśli jest to wada to jaka? Czy można to ogarnąć? 

Dość chaotycznie napisane za co was przepraszam i dziękuję za każdą odpowiedź i pomoc. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwko motorowi 1.2 są pozwy zbiorowe. On ma fabryczne, projektowe wady. Może takiego trafiłeś. Nie znam szczegółów pewnie sa w necie czy to to co piszesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o HRA2 silniki to z czujnikime tym nie ma raczej jakis problemów. Są inne :) ,  nie mniej jakie DTC się pojawiają bo od tego bym zaczynał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się nie znam, ale tak na logikę z tym błędem położenia wałka to w ogóle jest ciekawostka. Niby z jakiej racji wałek ma być w błędnym położeniu? Przecież tam nie ma jakieś filozofii, właściwe ustawienie, łańcuch napędzający, są jakieś inne mechanizmy korekcji? No i kiedy ten wałek się może nie synchronizować z wałem korbowym? Jak z łańcuchem coś będzie nie tak? Jak się roźciągnie, jak przeskoczy z powodu zepsucia napinacza rozrządu? Ja przez 5kkm jeździłem z zepsutym napinaczem. Łańcuch grzechotał i dzwonił, a żadnego check engine nie było, ani żadnych błędów z tym związanych. ECM steruje pracą silnika m.in. na podstawie wskazań czujnika położenia wałka. Jak on daje złe odczyty to ECM głupieje, możem mieć spalanko stukowe =wyższa temperatura, czujnik dostaje w d. Może być uszkodzone podłączenie do czujnika, wiązka może być uszkodzona. Nie wydaje mi się by ten model miał też autodiagnistykę wiązki. Jak wiązka będzie wadliwa to sprawny czujnik też może wywalać głupoty, a ECM wyrzuci błąd położenia wałka. Mi się wydaje, że niekoniecznie wałek i czujnik może stanowić problem. No ale jak pisałem nie znam się i osoby, które naprawiały dziesiątki rozrządów stwierdzą, że piszę głupoty i ludzi w błąd wprowadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się nie znam, po pierwszym błędzie serwis (komisu) stwierdził że łańcuch jest już trochę luźny więc wymienią w ramach gwarancji i wszystko będzie super. Oddałem samochód, poczekałem no i d*pa. Reszta potoczyła się tak jak napisałem wyżej. Teraz samochód stoi w serwisie i czeka na diagnostykę skrzyni bo chyba przez ten czujnik padła. Nie miał człowiek problemów to sobie nissana kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...