Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik położenia wałka rozrządu

macioo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ? 

Zacznę od tego, że absolutnie nie znam się na samochodach. Kupiłem Qashqaia 1.2 connect edition 2015r w automacie 85 tys km. Jazda próbna super żadnych podejrzanych wad czy usterek. Po 100-120 km się zaczęło. Samochodem szarpie, obroty latają mimo stałej prędkości na tempomacie no i "check engine" (błędne położenie wałka rozrządu". Samochód na serwis i wg diagnozy mechanika rozrząd do wymiany. 

Rozrząd nowy, olej, filtr i kodowanie wtrysków. Problem jednak nie znika. Po przejechaniu 50-60 km kontrolka check engine i ten sam błąd. Wymiana czujnika i znowu to samo. 

Wg mechanika przyczyną jest raczej skrzynia biegów na której serwis jestem już umówiony. 

Moje pytanie do Was jest następujące 

1. Czy mechanik ma rację i problem wraca przez skrzynie biegów? 

2. Czy to nie jest przypadkiem jakąś wada silnika? (Wracający problem z czujnikiem)

3. Jeśli jest to wada to jaka? Czy można to ogarnąć? 

Dość chaotycznie napisane za co was przepraszam i dziękuję za każdą odpowiedź i pomoc. 

Przeciwko motorowi 1.2 są pozwy zbiorowe. On ma fabryczne, projektowe wady. Może takiego trafiłeś. Nie znam szczegółów pewnie sa w necie czy to to co piszesz :)

Jeśli chodzi o HRA2 silniki to z czujnikime tym nie ma raczej jakis problemów. Są inne :) ,  nie mniej jakie DTC się pojawiają bo od tego bym zaczynał.