Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

start/stop system fault


rikard82
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem z Qashqai rok 2015 r. silnik 1.2 - mianowicie cały czas mruga kontrolka Start / Stop System fault oraz nie działa tempomat - niby się załącza ale nie trzyma prędkości. Poczytałem nieco na forum więc myślę akumulator padł trzeba wymienić - no to wymiana akumulatora nastąpiła wczoraj.

 

Po wymianie niestety problem występuje nadal. Sprawdziliśmy ładowanie 12.4-12.8, niby mechanik wykonał zerowanie prądu?!, a co jeszcze ciekawe to nie może się skomunikować z modułem tempomatu. Podobno nie ma innych błędów na komputerze. Podpowiecie co zrobić? Ewentualnie do kogo we Wrocławiu się udać aby coś poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz?2015 rocznik,czemu więc nie jedziesz do serwisu??? To jest najprostsze wyjście.Jak naprawią to na stałe wyłączyć to g....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój przypadek jest taki:

 


Witam,

 

Sorry za poprzednie wpisy i cytaty, ale coś nie poszło...

 

Mój przypadek jest taki: Półtora tygodnia temu pierwszy raz na lawetę, bo nie odpala. Samochód na gwarancji. Siedem dni roboczych potrzebował ASO, aby z problemem Start/Stop System fault sobie poradzić. Wymienili rozrusznik. Wczoraj odebrałem samochód, a dzisiaj znowu na lawetę i do innego już ASO.

 

Czy to możliwe, aby autoryzowany serwis tak niecelnie zdiagnozował awarię ?

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seb,a Ty myślisz ,że tam pracują fachowcy???Trzeba na prawdę ze świecą szukać serwisu gdzie będzie kumaty mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

miałem podobny problem. Komunikat Start / Stop System fault, a następnie silnik zgasł i nie można już było uruchomić samochodu. Telefon do assistance, laweta i serwis Japan Motors w W-wie (nie polecam). Samochód stał 2 tygodnie w naprawie (przez pierwsze 10 dni nikt do niego nawet nie zajrzał). Podejrzewano jakiś moduł, który nie wiadomo czy jest w Polsce. Ostatecznie okazało się, iż kabel masy podpięty gdzieś na dole silnika stracił połączenie (zaśniedział). Elektryk oczyścił, zabezpieczył i po kłopocie. Mam nadzieję, że mój przypadek pomorze w nakierowaniu serwisów na właściwy trop w przypadku takiej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś zadzwonili z ASO (Rzeszotary), że awarię usunęli. Przyczyna: poluzowany przewód masy bodajże do skrzyni biegów. A w Wałbrzychu rozrusznik mi wymienili przez siedem dni roboczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widocznie Dąbrowa się podzieliła newsem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

sugestie masz wyżej,tylko czytać i wyciągać wioski.

A dodatkowo jeszcze słaby akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugestie masz wyżej,tylko czytać i wyciągać wioski.

A dodatkowo jeszcze słaby akumulator

Wyciągnąłbym wnioski gdybym znalazł informację o świecących się dwóch kontrolkach, chyba że czytamy inne tematy......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pierwsze z brzegu 
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/109099-wadliwy-akumulator/page-7

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103399-%C5%82adowanie-akumulatora/page-46


Przyczyna: poluzowany przewód masy bodajże do skrzyni biegów. A w Wałbrzychu rozrusznik mi wymienili przez siedem dni roboczych.

oraz sugestia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest. Pod Warunkiem, że nie masz alarmu :D

Czytamy posty albo szukamy w wyszukiwarce. Należy przekręcić o 90 stopni czujnik otwarcia maski. 

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaświeciły mi się równocześnie dwie kontrolki Start / Stop System fault oraz Check Engine, wszystkie powyższe tematy mówią jedynie o Start / Stop System fault 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba mam doświadczenie w tym temacie - poczytaj sobie temat o silniku 1,6 DiG-T tam jest wiele moich wypocin - według mnie kontrolka pomorańczowa silnika i info o awarii systemu strat stop to może być słaby akumulator lub awaria sondy lambda - jeżeli masz auto na gwarancji to jedź do ASO i powinni to zrobić - a jak bedzie to życie pokaże :) 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

zaświeciły mi się równocześnie dwie kontrolki Start / Stop System fault oraz Check Engine, wszystkie powyższe tematy mówią jedynie o Start / Stop System fault 

 

Szanowny Kolego,

 

miałem, a dokładnie mam ten sam problem. Akumulator wymienili lecz nadal mam Start / Stop System fault oraz Check Engine. Diagnoza: ponownie sonda lambda (raz juz wymienili ale ponoć na nową tak samo wadliwą jak pierwsza, teraz mają wymienić na jakiś inny poprawiony modeli), a co do Start / Stop System fault to chyba czeka mnie "szukanie masy", aczkowiek jest szansa, że sonda lambda generuje ten komunikat. Aktualnie jestem umówiony z ASO

 

 

Witam,

 

akumulator nowy, sonda lambda nowa i jak na razie brak błędów. Oby tak nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

U mnie z kolei jak pojawił się błąd start/stop fault i check engine okazało się że "padł" napinacz paska rozrządu i do wymiany był cały rozrząd, więc jak widać przyczyn może być wiele.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.2 nie masz paska rozrządu tylko łańcuszek,i jak coś padło to faktycznie napinacz,dosyć częsta bolączka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dołączam do dyskutantów, skończyła się gwarancja i zaczęły się problemy. Nissan wyliczył w moim przypadku perfekcyjnie kiedy mają się zacząć psuć podzespoły.

1 Dwa dni temu zaświeciła się kontrolka "Start / Stop System fault" i skubana dalej świeci, piszecie że może to być brak masy przy skrzyni, gdzie dokładnie jest ten kabelek czy taśma, bym wszedł i spróbował wyczyścić i zabezpieczyć bo jak nie to serwis Dąbrowa lub Sosnowiec a tam tanio nie będzie.

a z innych ciekawostek:

 2. Od miesiąca zapala się pomarańczowa kontrolka hamulca na zegarach i miga pomarańczowa na przycisku - ale na to mam sposób puki co ( opisywany zresztą na forum). Zobaczymy kiedy zaświeci się na stałe.:)

3. Posiadam radio - stację multimedialną na androidzie zakładaną jeszcze w serwisie, działała tak że odpalam i radio dział, teraz co kilka dni w momęcie odpalenia radio się resetuje jakbym mu zrobił twardy reset, wstaje od zera ale pamięta ustawienia.

4. I na dobicie coś trzeszczy może bardziej trze jak steropian o steropian za siedzeniem prawego pasażera z tyłu.

No nazbierało się tego ktoś wie jak zaradzić. Jkbym czytał u kogoś obcego pomyślałbym że gościu zbierał usterki od roku a nie cztery miesiące po gwarancji. ubaw po pach.

Edytowane przez maniek 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maniek 1 napisał:

No i dołączam do dyskutantów, skończyła się gwarancja i zaczęły się problemy. Nissan wyliczył w moim przypadku perfekcyjnie kiedy mają się zacząć psuć podzespoły.

1 Dwa dni temu zaświeciła się kontrolka "Start / Stop System fault" i skubana dalej świeci, piszecie że może to być brak masy przy skrzyni, gdzie dokładnie jest ten kabelek czy taśma, bym wszedł i spróbował wyczyścić i zabezpieczyć bo jak nie to serwis Dąbrowa lub Sosnowiec a tam tanio nie będzie.

a z innych ciekawostek:

 2. Od miesiąca zapala się pomarańczowa kontrolka hamulca na zegarach i miga pomarańczowa na przycisku - ale na to mam sposób puki co ( opisywany zresztą na forum). Zobaczymy kiedy zaświeci się na stałe.:)

3. Posiadam radio - stację multimedialną na androidzie zakładaną jeszcze w serwisie, działała tak że odpalam i radio dział, teraz co kilka dni w momęcie odpalenia radio się resetuje jakbym mu zrobił twardy reset, wstaje od zera ale pamięta ustawienia.

4. I na dobicie coś trzeszczy może bardziej trze jak steropian o steropian za siedzeniem prawego pasażera z tyłu.

No nazbierało się tego ktoś wie jak zaradzić. Jkbym czytał u kogoś obcego pomyślałbym że gościu zbierał usterki od roku a nie cztery miesiące po gwarancji. ubaw po pach.

Dlatego rozszerzona gwarancja Nissan 5* przy tym samochodzie to nawet za 2tys wydaje się byc niezła promocja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale Polak mądry po szkodzie zaoszczędziłem 2 koła i wtopiłem zaraz na początku, gwarancja skończona przedłużyć gwarancji się już nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...