snoise Opublikowano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 Witajcie Od trzech lat jetem ogólnie zadowolonym posiadaczem Xa 2,5 z 2009 (silnik QR25DE). Niestety po zakupie i przejechaniu może 1000 km pękł blok (albo był pęknięty, ale to już inna długa historia), silnik na złom i od dwóch lat wsadzony jest QR25 od Altimy (niby z bardzo małym przebiegiem). Jeśli wierzyć sprzedającemu, silnik może mieć ok 100 tys przebiegu. Od miesiąca borykam się z dziwnym stukaniem w silniku. Stukanie słyszalne jest głównie na zimnym i tylko przy obciążeniu - przyspieszaniu. Gazowanie na wolnych obrotach raczej nie daje stuków. Po dobrym zagrzaniu silnika stukot na moje ucho jest niesłyszalny. Wg. mnie dobiega jakby z lewej strony motoru - od strony rozrządu. Odwiedziłem kilku mechaników (jeden zaufany ale strasznie zarobiony). Podejrzenia padły na panewkę, swożeń w tłoku albo wariator rozrządu. Nie każdy mechanik chce grzebać w tym aucie z tym silnikiem bo mało miejsca pod maską, a poza tym to takie szukanie igły w stogu siana trochę. Oczywiście, silnik zagazowany + lubro i do tej pory nie było żadnych problemów. Zawory wyregulowane, olej świeży na właściwym poziomie (nie wciąga), nawet dolałem Cerateca z nadzieją że pomoże - nie pomogło. Mocy jakoś nie ubyło, odpala raczej też bez zastrzeżeń. Stuki na benzynie i na gazie. Co istotne, nawet na ciepłym, po przekroczeniu 4 tys obrotów (w trakcie jazdy) słychać jakby chrobotanie - to mnie skłania ku wymianie wariatora. Czy miał ktoś z Was podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.