Arturo44 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Witam wszystkich na tym forum. Mam problem z przepalającą się cewką zaplonową w x-trailu rocznik 2004 benzyna 2.5 litra. Dzieje się tak na jednym cilindrze. Po wymianie kompletu świec i spalonej cewki, jak uruchomi się silnik to od razu ponownie przepala się ta sama cewka. Problem został chwilowo rozwiązany poprzez wymianę komputera sterujacego, ale po dwóch dniach cewka się ponownie spaliła. Była to nowa cewka ale zamiennik. Po wymianie tej cewki na używany oryginał problem zniknął na jakieś 2 tygodnie. Pojawił się błąd zaworu zmiennych faz rozrządu. Mechanik po podpięciu nowego elektrozaworu zmiennych faz rozrządu i odpaleniu silnika od razu spalił cewkę. Odłączył więc na stałe elektrozawór odkabli. Teraz cewka się nie spała ale pojawił się ponownie błąd zmiennych faz rozrządu. Na tę chwilę brakuje już mechanikowi pomysłów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 A czy komputer przy tym problemie zgłasza jakieś błędy, jeśli tak to jakie? Pod poniższym linkiem masz dokumentację serwisową. Diagnozę cewek masz od strony 443. https://carmanuals2.com/nissan/x-trail-2006-emission-control-system-section-ec-52417 Sprawdź jaka jest rezystancja przewodów od kostki (styk 1 i 2) do kondensatora (styk 1 i 2) i porównaj czy na tej cewce nie odbiega od trzech pozostałych. Podobne pomiary trzeba wykonać pomiędzy stykiem 3 na kostce cewki a odpowiednio stykami 60,61,79 i 80 w ECU (schemat masz na 446 stronie). Na tym schemacie jak widać w każdej cewce jest tranzystor mocy. Może być tak że niedomaga któryś z przewodów ma gdzieś przerwę i do cewki na pierwotny obwód puszcza napięcie dopiero wtedy gdy ono w tym uszkodzonym przewodzie przebije tą przerwę. Ale takie przebicie to już jest za duże napięcie na wejściu do cewki, które dodatkowo jest podbijane przez tranzystor mocy i w konsekwencji prowadzi to do przepalenia któregoś z obwodów cewki (pierwotnego lub wtórnego). W trakcie pomiarów poruszaj przewodami tylko dla tej felernej cewki bo może się okazać że akurat jak mierzysz to potencjalna przerwa się zwiera. Jeśli będziesz poruszał to jest szansa że przestanie coś tam stykać. Jeśli wszystko będzie OK to i tak należałoby przejść całą ścieżkę diagnostyczna opisaną na stronach 443-453. Przed pomiarami rezystancji zalecam odłączyć akumulator i na chwilę przekręcić zapłon aby rozładować jakieś szczątkowe napięcia. W szczególności zalecam to przy wszelkich pomiarach w okolicach ECM bo przypadkowe zwarcie może się wiązać z jego wymianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo44 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2023 Dzięki za odpowiedź. Spróbuję to ogarnąć. Po spaleniu cewki komputer pokazuje błąd wypadania zapłonu i nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo44 Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Wiązki przewodów od komputera do cewki i elektrozaworu zostały sprawdzone, nie ma żadnych uszkodzeń. Obecnie jeżdżę z odłączonym zasilaniem elektrozaworu zmiennych faz rozrządu i nic się nie dzieje z cewką. Każde proba ponownego podłączenia elektrozaworu kończy się spaleniem cewki. Elekrtyk nie podjął się próby dalszego poszukiwania usterki. Sugerował że to może komputer, ale nie ma pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nlbl999 Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia Witam, czy udało się rozwiązać problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.