Andrew Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 J11 z 2021r. Na pierwszym przeglądzie (13 tys km) wyciek spod pokrywy rozrządu. Naprawa gwarancyjna. Obecnie 21 tys km, niewielka ilość oleju w okolicy gniazd wtryskiwaczy. Diagnoza - pokrywa zaworów do wklejenia. Czy w Waszych silnikach 1.3 też występują te mankamenty? Niecałe dwa lata i już drugie "uszczelnianie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Do Nissana juz nie jezdze ale w Mercedesie mechanicy mowia, ze niestety te silniki nie sa najtrwalsze... Bylem ciekawy czy cos sie zmieni po 1.2 Pewnie bedzie to samo co w 1.2... ciche akcje naprawcze na cieknace pokrywy rozrzadow itp. Reanimacja byleby do konca gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 35 minut temu, Andrew napisał: J11 z 2021r. Na pierwszym przeglądzie (13 tys km) wyciek spod pokrywy rozrządu. Naprawa gwarancyjna. Obecnie 21 tys km, niewielka ilość oleju w okolicy gniazd wtryskiwaczy. Diagnoza - pokrywa zaworów do wklejenia. Czy w Waszych silnikach 1.3 też występują te mankamenty? Niecałe dwa lata i już drugie "uszczelnianie". W poprzedniej Kaśce miałem uszczelnianą pokrywę rozrządu i to była częsta przypadłość w silnikach,nawet w 1.4 w NOTE też miałem pokrywę robioną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mad0ck Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 J11 z 2019r. 1.3 to samo ale dopiero na 3 przeglądzie gwarancyjnym. Wymienione na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estradonai Opublikowano 17 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 O kurła to trzeba się będzie przejechać do kuzyna mechanika przed ostatnim przeglądem gwarancyjnym w ASO (Amatorski Serwis Osobówek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 17 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 Wyciek przy obudowie rozrządu gdzieś na dole zauważyli przy wymianie oleju. Natomiast sam stwierdziłem zapocenie w okolicy gniazd wtryskiwaczy na pokrywie zaworów. Części zamówione. Czekam na termin ASO i naprawę gwarancyjną. ASO twierdzi, że zdążają się w tych silnikach wycieki "tylko" w tych dwóch miejscach. Oby nie było nic później, np. po gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 jak już pisałem te wycieki to praktycznie norma,tam nie ma uszczelek ale silikon,co robi za uszczelkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 17 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 10 minut temu, JACKO29 napisał: jak już pisałem te wycieki to praktycznie norma,tam nie ma uszczelek ale silikon,co robi za uszczelkę Dziękuję za informację. Ogólnie auto spisuje się dobrze. Jedynie auto hold przy manualu jest czasem irytujący. Trzyma zbyt mocno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estradonai Opublikowano 17 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 57 minut temu, Andrew napisał: Dziękuję za informację. Ogólnie auto spisuje się dobrze. Jedynie auto hold przy manualu jest czasem irytujący. Trzyma zbyt mocno. Poważnie? widać sztuka sztuce nie równa. U mnie działa tak płynnie, że jest to wręcz niezauważalne. Żadnych szarpnięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 17 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 1 minutę temu, estradonai napisał: Poważnie? widać sztuka sztuce nie równa. U mnie działa tak płynnie, że jest to wręcz niezauważalne. Żadnych szarpnięć. ASO twierdzi, że ten typ tak ma. Chodzi mi o mankament przy skrzyni manualnej. Przy automacie, faktycznie działa super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estradonai Opublikowano 17 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 Mam manuala i nic nie wyczuwam. Super płynnie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intruz Opublikowano 19 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2023 Potwierdzam. U mnie też mocno trzyma, trzeba się przyzwyczaić. Dodam że na pierwszej jeździe testowej, auto dwa razy mi zgasło bo trzymał hamulec. Miałem przyzwyczajenie z VW 7,tam działa bardzo płynnie i niezauważalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekDS Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) Ktoś orientuje się ile ASO woła za uszczelnienie tej pokrywy po gwarancji ? Bo w moim 1.3 160 km automat który ma najechane 70tys. km tez zauważyłem objawy pocenia się silnika na jego gorze za wlewem oleju. W miejscu przez was opisywanym. Ewidentne silikon uszczelniający słabo trzyma… Nie jest ono mocne ale cos już jest. I tu pytanie robić odrazu czy czekać aż będzie obfitsze ? Bo narazie tylko takie minimalne pocenie się …. Edytowane 2 Marca 2023 przez RadekDS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 Zostaw to,dopóki nie będzie kropelkowania,nie masz co ruszać.Ja wiem że to drażni...ale po ponownym uszczelnieniu też może nie być idealnie,zostaw i obserwuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekDS Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 19 minut temu, JACKO29 napisał: Zostaw to,dopóki nie będzie kropelkowania,nie masz co ruszać.Ja wiem że to drażni...ale po ponownym uszczelnieniu też może nie być idealnie,zostaw i obserwuj. Ok, tak zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackiel Opublikowano 14 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2023 Witam wszystkich serdecznie jako, że to mój pierwszy post choć Nissana mam 3 lata od nowości. Co do tematu to u mnie uszczelnienie robione było w ramach gwarancji rok temu a więc na drugim przeglądzie (zerowego przeglądu nie liczę). Tam był przebieg około 27 tysięcy. Teraz przy trzecim przeglądzie ASO stwierdziło, że wszystko jest ok, zero wycieków a więc naprawa udana. No cóż czyli jeździć i obserwować. Generalnie na gwarancji miałem robione: 1) wymiana stelaża fotela kierowcy - niemiłosierne skrzypienie (ponoć standard) 2) ponowne lakierowanie tylnego zderzaka (element plastikowy) wskutek złuszczenia się klaru - mam kolor czerwony więc ponoć to też standard, ale według ASO generalnie błąd był po stronie podwykonawcy producenta od lakierowania; teraz czekam niecierpliwie na złuszczenie się klaru z przodu żeby też to załatwić na gwarancji jeszcze (5 lat) 3) uszczelnienie pokrywy zaworów Poza gwarancją: 1) dobicie za ok 150 zł. czynnika klimatyzacji po 2 roku użytkowania i to w serwisie Nissana w Zadarze (HR) po wcześniejszej próbie szczelności układu. Układ był szczelny więc tylko dobito czynnik. Na moje pytanie czemu już po 2 latach to się dzieje odpowiedziano mi, że prawdopodobnie nowe samochody nie mają dobitego czynnika na full. W każdym razie nie uznali tego w ramach gwarancji. Po powrocie do kraju ASO stwierdził, że taki ubytek to norma i nie dziwią się, że płaciłem za dobicie czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 13 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia (edytowane) J12 1.3 - zauważyłem już przy przebiegu ok. 1500 km. Zgłaszać, uszczelniać, rozbierając pół silnika, czy jeszcze poczekać? Tam gdzie silikon się zawinął, prędzej wytarłem, aby zobaczyć, czy szybko ponownie się zbiera olej. Zbiera się. Podobno przy korku skrzyni manualnej też się poci, dokręcono. Edytowane 17 Kwietnia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario111 Opublikowano 14 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia Tez to przerabialem ale w J11 .To tematu ASO podchodziło dwa razy za pierwszym razem im się nie udało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 14 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) Właśnie się obawiam, że rozgrzebią pół silnika i problem powróci. Niestety, to nie odkręcenie 8 śrub i założenie uszczelki, a zdjęcie wielu przewodów, listwy wtryskowej, podwieszenie silnika, zdjęcie łapy, rozebranie dolotu itd. Robota pewnie na 3 dni w ASO. Ciekawe, czy olej dają nowy, czy stary wleją ponownie? I czy jakiś brud się nie dostaje do silnika przez tę nieszczelność? Edytowane 14 Kwietnia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamo130 Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Mnie też dopadło - zapocenie na pokrywie zaworow narazie delikatne ciekawe jak będzie dalej. Może tak pozostanie oby bo naprawa to masakra a nie wiadomo jaki efekt będzie. No cóż pozostało czekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeke Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia W dniu 14.04.2024 o 10:39, aquariusmax napisał: Ciekawe, czy olej dają nowy, czy stary wleją ponownie? I czy jakiś brud się nie dostaje do silnika przez tę nieszczelność? Wlewają stary, spuszczony wczesniej olej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia (edytowane) Tak to podobno wygląda (info z forum Megane): - demontaż montaż silnik/skrzynia biegów - kontrola geometrii - kilka uszczelek - uszczelniacz (to chyba ten do wklejania) - śruba wałka rozrządu - pasek klinowy (komplet) - podobno procedury wymagają Koszt ok. 5 tys. zł. Drobniutki, choć częsty wyciek, nieszczlność występująca także już fabrycznie, nawet po 5 latach od rozpoczęciu produkcji tego silnika. PS.: Zestaw paska klinowego musi być nowy, a olej wlewają stary, bardzo ciekawa procedura. Edytowane 17 Kwietnia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.