Gość emeryt03 Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Albo cuda, albo mechaniory krecą! U mnie (WP 11 2,0TD 1999), jak zakładam sam, to pasują takie paski jak podawał gusta. Jak robią to mechaniory ( czasem się zdarza), to zawsze na wspomaganiu jest zadługi i zaraz piszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gusta Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Do Bart-qlka2: co do długości pasków to w dalszym ciągu pozostaję przy swoim bo takie u mnie po prostu chodzą. Mogę jedynie dodać, że rozbieżności wynikają prawdopodobnie z tolerancji możliwych do zastosowania rozmiarów. Dotyczy to głównie paska do alternatora, gdzie rzeczywiście pasek 13x850 wchodził z pewnymi oporami, ale: po pierwsze były to opory spokojnie do przyjęcia, a po drugie dawało większy zakres regulacji paska w przyszłości. Jeśli zastosowałeś pasek 13x865 i jest wystarczający zakres ewentualnej regulacji to wszystko jest OK. Natomiast co do paska do wspomagania - to u mnie 13x840 powodował to, że już naciągnięcie nowego paska wyczerpywało całkowicie możliwość regulacji, a o regulacjach w przyszłości nie było mowy. Co do oznaczenia SLX. Mam po prostu takie oznaczenie w dowodzie rejestracyjnym. Nie będę się na ten temat wymądrzał, bo się na tym nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Audik Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 (edytowane) Jak wymienię to dam znać jak sytuacja się przedstawia. Ja wymieniłem właśnie dzisiaj oba paski na Gates. Auto z klimą. 1 - PK 4 850 szer. 13 mm 2 - PK 6 1113 szer. 21 mm Edytowane 4 Marca 2011 przez Audik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GreenMan Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Ja jestem świeżo po wymianie takiego paska klinowego do alternatora, zdecydowałem się na firmę Gates i zdecydowanie polecam, nie wiem jak będzie później, ale jak na razie wszystko pracuje jak w zegarku;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbator Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 (edytowane) Ja jestem świeżo po wymianie takiego paska klinowego do alternatora, zdecydowałem się na firmę Gates i zdecydowanie polecam, nie wiem jak będzie później, ale jak na razie wszystko pracuje jak w zegarku;) Czołem wszystkim :-) Kupiłem dopiero primerkę i chcę wymienić WSZYSTKIE paski, bez względu na to czy trzeba czy nie. Gąszcz informacji i rodzajów jest ogromny (każdy podaje inną długość) więc mam prośbę. Czy jakaś pomocna dusza mogłaby mi powiedzieć jakie i gdzie (Wawa, internet) kupić dobre np Contitech paski? Na allegro są jakieś pojedyńcze sztuki...być może jestem ślepy ? :-) moje autko to 2001 primera p11 kombi, silnik 2.0 16v 140KM z klimą. dzięki z góry! Edytowane 9 Maja 2011 przez qbator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 No i ja musiałem wymieniać paski A dokładnie strzelił mi w trasie pasek ładowania. I jak wymieniałem to też miałem kongo z wymiarami. W katalogu piszą 3 takie same a w rzeczywistości całkiem co innego. A więc na klimie mam boscha 13*875 na wspomaganiu mam 13*825 contitech a na ładowaniu mam 13*850 contitech ale jak kolega Bart-qlka2 pisze następnym razem założę takie wymiary jak on pisze. 1. Do klimy 13x875 - ten pasował 2. Alternator 13x850 - za krótki(jest możliwość założenie ale ciężko ) - zamontowali 13x865 3. Pompa wspomagania 13x825 - za krótki(też jest możliwość ale ciężko) - zamontowali 13x840 czyli taki jak był. Na klimie i ładowaniu pasuje 13*875 i na ładowaniu może być ten 13*865 zawsze regulacja jest .Chociaż ten 13*875 też ma regulacje na ładowaniu . A ten co mam 13*850 bardzo ciasno wchodził na kółka. Nie chciało mi się już jeździć i czekać na inne paski kolejny dzień. A na wspomaganiu też bardzo ciasno wchodził na kółkach13*825 i 13*850 co miałem to próbowałem sprawdzić ile luzu będzie to 13*830-840 bedzie dobry z możliwością regulacji . Nie wiem czemu koledze Gusta takie pasowału,może miał wcześniej robione coś z regulacją. Teraz mam spokój na jakiś czas. A mam już auto prawie 3 lata i pękł mi tylko klimy no i teraz te wymieniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabor05 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Jak t jest z tą regulacją ? Wymieniłem paski na jakieś powszechne i grzeją się kółka oraz czuć gumę. Zmniejszam i zwiększam naciąg ele nic się nie zmienia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krokopiesokot Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 (edytowane) I ja się podzielę swoim doświadczeniem, co by komuś oszczędzić czasu. Oto moja histroia: Bohater: Nissan Primera P11 98r. 2.0TD (klima) Fabuła: Trochę szukałem dobrego rozmiaru pasków, na forum i w dwóch punktach sprzedaży. Wszędzie informacje o długości różniły się. Z braku cierpliwości kupiłem na Pradze (z tego co pamiętam) taki zestaw za 48,89zł: - alternator: 13 x 850 - wspomaganie 13 x 825 - klima 13 x 875 Uradowany wizją odzyskania ciszy i wspomagania, pomknąłem do mechanika. ALE, co się okazało po zdjęciu pasków i zmierzeniu ich: - pasuje jeden z nich. - złożone były 3 takie same paski: 6464 MC 7K Gates Auto Master (Made in Spain) ..tyle informacji znalazłem na paskach. Akcja: Mechanik dopasował kupione przeze mnie paski, odpowiednio, do miejsc gdzie miał zapas regulacji. Wypaliłem przy tym 3 papierosy.. pogawędziłem trochę i zapłaciłem 100zł. Miejsce akcji Warszawa, ul. Garażowa Edytowane 22 Lutego 2013 przez Krokopiesokot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Do PRIMERY P10 1.6 90KM wchodzą trzy paski Contitecha 4PK815 - na alternator, pompe wspomagania i wody oraz na sprężarkę klimy. Koszt wymiany u mojego mechanika 40zł i pół godziny czekania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 To ja Wam opisze dziwna sytuacje jaka miałem z moim paskiem klinowym z alternatora Po wymianie rozrządu i zrobieniu ok 40 km przy,jechałem przy bardzo silnych opadach deszczu - tuż przy wjeżdżaniu do garażu poczułem straszny smród palonej gumy. Szybko wyłączyłem silnik podniosłem maske i moim oczom prócz siwego dymu ukazał się co najmniej zaskakujący widok-okręcony pasek klinowy na alternatorze,stożkami do góry. Próbowałem to jakoś wyprostowac lecz po wielu próbach postanowiłem go przeciąć(napędzał on jedynie alternator) i tu kolejne zaskoczenie. Pasek wyglądał jakby się odkształcił w druga stronę. Pojazd do mechanika który mi wymieniał rozrząd na nastepny dzień i widok-6 innych samochodów z identyczną awarią Przypadek?? Podobno wada produkcyjna. Mechanik sprawdzony bo naprawia moje rodzinne samochody od ponad 20 lat i nigdy nie było zadnych problemów. Gratisowa wymiana na inny i jak na razie wszystko ok a było to we wrześniu Co ciekawe na portalu auto centrum odezwał się do mnie inny użytkownik primery który miał identyczna przygodę także z paskiem SKF'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Jak mi znajomy robił głowicę, też zmieniał paski, i zakładał jeden nowy - kilka sekund i spadał. Założył inny pasek, chodzi do dziś, z jednym napięciem po drodze bop zaczął piszczeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppiterek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Jak to czytam to aż sam się boje o mój pasek od wspomagania, lata nie byl wymieniany a sprawdzałem już numerów na nim brak. No cóż widzę że i ja będę musiał kombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megadave Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 silnik GA16DE 99KM Pasujące paski to : Contitech 4PK800 2x Contitech 4PK815 Takowe wstawiłem i działają bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marta90 Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 W związku z tym, że powstał tu niezły bajzel napiszę jak to jest u mnie. Paski w CD20T wymieniałem 2 tygodnie temu (samodzielnie, pierwszy raz) więc jestem na bieżąco. Szukałem na forum, ale w tym temacie wszędzie jest zamieszanie. Pierwsze podejście do wymiany było nieudane (w sklepie wcisnęli mi wszystkie paski 13x850). Byłem nieźnie wk...... i dlatego też musiałem zastosować plan B. Wiedziałem, że każdy z tych pasków jest inny więc poszedłem do sklepu i kupiłem po jednym pasku w rozmiarach od 13x800 do 13x900 z zastrzeżeniem, że część z nich zwrócę. Ostatecznie u mnie pasują następujące rozmiary: klima - 13x875, alternator - 13x850, wspomaganie - 13x825 (wszystkie Contitech). Oczywiście można jeszcze wciskać rozmiary +-5, ale po co? A co do szerokości 14, o której wcześnie wspomniano: u mnie paski w rozmiarze 13 albo są na równi z krawędzią koła albo delikatnie (0,5 - 1 mm) wystają ponad tę krawędź. Nie jestem specjalistą po paskach, ale wg mnie (a chyba mogę mieć własne zdanie) jest to, jak kiedyś z ironią mawiał mój wykładowca statystyki, "najbardziej optymalny" rozmiar. Pozdrawiam jestem po wymianie paseczków i po pierwszym błędnym zakupie , sugerowałam sie Twoją pomocą i musze podziękować , bo w mojej Nince paseczki pasują rozmiarowo jak u cb , a też sugerowano sie książką lecz przy drugim zakupie postawiłam na ten post )) , Więc wielkie dzieny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADal1985 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 (edytowane) Odświeże temat...proszę mi powiedzieć jak poluzować pompę wspomagania???pompę wody??zeby ściągnąć pasek...??Primera p11 144. 2.0 16v cvt. Edytowane 30 Grudnia 2018 przez ADal1985 Uzupełnienie informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 W P11.144 SR20DE masz dwa paski wielorowkowe: zewnętrzny 6PK1033 (klima, alternator) oraz wewnetrzny 4PK845 (wspomaganie, pompa wody). Aby zdemontować pasek od wspomagania i pompy wody (wewnętrzny) trzeba wpierw poluźnić i zdjąć pasek na alternatorze. Opis masz w tym temacie: https://forum.nissanklub.pl/topic/41452-p11144w11144-paski-klinowe/ Pamiętaj, że każdy napinacz jednego i drugiego paska (=śruba regulująca u góry), ma śrubę blokującą (z boku), którą należy w pierwszej kolejności poluźnić, przed poluzowaniem śruby regulującej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADal1985 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Witam.dziękuję za odpowiedz..tylko gdzie znajduje się śruba blokujaca na pompie?strasznie słaby dostęp. Może jakaś fotka?? Na forum znalazłem tylko takie zdjęcie na którym i tak nic nie widać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Szukaj takiego gadżetu: https://allegro.pl/41-15-primera-p11-1-6-napinacz-paska-alternatora-i7749586152.html. Luzujesz wpierw krótszą, boczną śrubę, a następnie dłuższą regulacyjną. Następnie luzujesz śrubę obudowy alternatora na dole i przechylasz alternator do tyłu (zdejmujesz pasek), uzyskując dostęp do paska pompy wody i pompy wspomagania (z podobnym napinaczem). Trochę gimnastyki będzie przy powtórnym napinaniu pompy wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.