Gość brysik Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 Nie wiem czy w dobrym dziale piszę (jeśli nie to proszę przenieść gdzie trzeba). Nigdzie nie mogę znależć wymiarów w/w pasków do silnika 2.0 TD. Są 3 sztuki: 1. Do sprężarki klimy. 2. Do alternatora. 3. Do pompy wody i wspomagania kierownicy. Szukam tego ostatniego, piszczy niemiłosiernie, pozostałe są ok (zdjęte i obejrzane). W sklepach motoryzacyjnych w katalogach jest podany jeden rozmiar do wszystkiego 13x850, który pasowałby co najwyżej TYLKO do alternatora, a tu są 3 RÓŻNE długości. Na paskach nie ma wymiarów. Dzwoniłem w końcu do ASO (tak z ciekawości co powiedzą), koszt tego trzeciego to 81 zeta :shock: , ale wymiarów podać nie chcą, bo twierdzą, że nie mają tego w systemie, tylko stan: jest lub nie ma. Sprawa pilna, bo już mnie szlag trafia jak tego słucham. Dzięki i pozdrawiam Błażej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 wymienialem ostatnio ale nie wiem jaki jest wymiar (nie mam juz opakowan) moze daloby sie odczytac na pasku, ale ogolnie zgadzalo sie z katalogiem oprocz paska na klime - byl "numer" dluzszy - w razie czego umow sie ze sprzedawca zeby ci wymienil - nie powinno byc z tym problemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacbar Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 przyjacielu weź metr krawiecki (tzw "centymetr) i zmierz obwód paska zamontowanego na silniku a w sklepie zapytaj o pasek o podobnej długości, ostatnio zmieniałem w swojej maszynce paski i facet też sprzedał mi wg katalogu niestety jeden nie pasował , zmierzyłem i kupiłem , jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 16 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 JA ostatnio miałem ten sam problem wystarczyło tylko naciągnąć ale i tak wymieniłem żeby mi któregoś dnia w trasie nie pękł tak jak to miało miejsce z tym od alternatora i hamulców troche sie napociłem mianowicie miało to miejsce przed Mrągowem jakieś 30km trzeba było jechać na twardym pedale.Był tam sklep motoryzacyjny nie mieli tych pasków ale dali mi wymiary i kupiłem w sklepiku obok i jak dobrze pamietam to wymiar paska od alternatora był 13x850 a ten od wspomagania 13x800 ale nie zapominajmy ze masz p11 a ja p10. A propo cen : od alternatora 18zł a ten od wspomagania 15zł .Żeby sie upewnić przejedż sie do jakiegos innego motoryzacyjnego i jak mają katalog to napewno Ci podadzą wymiary do twojej Primerki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brysik Opublikowano 16 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 Dzięki Byłem w kilku sklepach i w każdym podawali mi ten sam wymiar 13x850, cena 19-21 zł, a taki jest za długi. Wysłałem dzisiaj ojca do sklepu ze starym paskiem, żeby coś znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 16 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 Zaraz zmierzam do domu to po drodze skocze to sklepiku z częsciami do NISSANa bo mam koło domku spytam sie typa o te wymiary i jak bede na necie to Ci prześle. A propo wymiany będziesz pierw musiał śćiągnąc ten od alternatora zeby ten drugi wymienic jak bys mial jakis problem to pisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 16 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 Alternator 14x862 Pompa wody i wspomagania 14x827 Klima nie pamiętam, ale jak znajde opakowanie to napisze. Też miałem ten problem. Nie wiem skąd oni takie dane biorą do tych katalogów. I nie kupuj pasków JC bo to szmelc największy. BOSCH jest bardzo dobry a niewiele droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 16 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 Pytałem sie w sklepie z czesciami do NISMO i według katalogu wszystkie 3 paski do p11 20cdt mają wymiar 13x850. Ale według mnie to nawet z odchyłem 50mm nie powinno być problemu bo w p10 jak zakładałem to była spora regulacja naciągu więc nie powinienes miec problemu z załozeniem bo i p11 tez pewnie ma spora regulacje pozdrawiam miłej wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brysik Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Musiałem ściągnąć wszystkie paski, tzn. od klimy i alternatora, żeby się dostać do tego od pompy. 13x850 jest za długi do pompy, bo jak naciągacz skręcisz na maxa to i tak jest jeszcze duży luz. Kupiłem 13x825 CONTITECH i jest git. Nareszcie jadę sobie w błogiej ciszy , bo już nie piszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacbar Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 ja do swojej primerki kupiłem 810 mm na alternator i taki sam na wspomaganie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misztan Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Witam Odświeżę trochę temat, znalazłem w tym wątku różne rodzaje (długości) pasków, nosze się z zamiarem wymiany wszystkich trzech. W sklepie wg katalogu do P11 1998 z 2.0TD wszystkie trzy paski to 13/850 - koszt nawet spokojny bo 19 zł sztuka. Tylko jedni piszą, że 850 to za długi inni że jest OK :?: Chcę uniknąć zakładania i ściągania pasków po dwa razy - może jakieś nowe doświadczenia w temacie pojawiły się od 2005 roku :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calusek Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Napiszę tak. Znalazłem na Allegro gości co sprzedają te paski, zadzwoniłem, podałem rocznik i silnik, przysłali i pasowały. Wymieniałem wszystkie trzy. Na forum czytałem że 850, 810 itd i np. u mnie każdy był różnych rozmiarów tu masz na nich link. http://allegro.pl/show_user.php?uid=1430491 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 ja kupywalem u auto-moto Continentala , podalem dane i mi dal odpowiednie i bez problemowo pasowaly. [ Dodano: Pią 30 Lis, 2007 19:10 ] do wspomagania mam 815 , alternatora 800 a klimy nie posiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 klima ma rozmiar 13 x 875 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Ludzieee :!: Co Wy tu za głupoty wypisujecie :!: Przecież założyciel wątku (brysik)pytał o paski do 2.0 TD i ten kto go dzisiaj odświeżył (misztan) również o 2.0 TD - a tu wypisują o paskach do 1.6, albo do P10 i żeby było śmieszniej to każdy co innego. Robi się taki mix że już chyba nikt się w tym nie połapie. Oto strona z instrukcji obsługi do P11 - takie paski pasują i zwróćcie uwagę, że to są 14 a nie 13. Dopiero 14 dobrze siedzi w kole pasowym i się nie chowa: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 szerokosc 14 jest z tego co pamietam w rocznikach 99+, a tak naprawde to troszeczke to popitolone za przeproszeniem poza tym whaaat , co to za instrukcja p11 2.0td ma oznaczenie CD20T ale mniejsza z tym szerokosc 14,24 ; 14 ? nie sprzedaje sie takich paskow jurgenik, jakiego producenta zalozyles paski w takim rozmiarze do swojego CD20 ? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Zakładanie pasków do CD20T, czyli turbodisla w/g porad na tym forum to prawdziwa loteria. Chcąc skorzystać z instrukcji Jurgenika stajemy przed Panem Sprzedawcą i dowiadujemy się, że nie ma takich długości, bo się ich nie produkuje. Pan Sprzedawca podpowiada, jak pisze misztan, że wszystkie paski to 13/850. Po założeniu na wspomaganie 13/850 nie ma mowy, by go później, w miarę zużycia dodatkowo napiąć. Ja zakładam następująco: na wspomaganie 13/825, na alternator i klimę 13/850. Jeden z tych dwóch ostatnich jest co prawda krótszy niż być powinien ( nie pamiętam który), ale daje się bez problemu założyć i nie ma żadnych problemów z ich okresowym naciągiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 jesli ktos ma problem z dobraniem paska do jakiegokolwiek samochodu to mam w sprzedazy urzadzenie ktory rozwiazuje wszystkie problemy, czyli miarka to mierzenia paskow wieloklinowych i klinowych ContiTecha, niedrogie a przydatne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gusta Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 W związku z tym, że powstał tu niezły bajzel napiszę jak to jest u mnie. Paski w CD20T wymieniałem 2 tygodnie temu (samodzielnie, pierwszy raz) więc jestem na bieżąco. Szukałem na forum, ale w tym temacie wszędzie jest zamieszanie. Pierwsze podejście do wymiany było nieudane (w sklepie wcisnęli mi wszystkie paski 13x850). Byłem nieźnie wk...... i dlatego też musiałem zastosować plan B. Wiedziałem, że każdy z tych pasków jest inny więc poszedłem do sklepu i kupiłem po jednym pasku w rozmiarach od 13x800 do 13x900 z zastrzeżeniem, że część z nich zwrócę. Ostatecznie u mnie pasują następujące rozmiary: klima - 13x875, alternator - 13x850, wspomaganie - 13x825 (wszystkie Contitech). Oczywiście można jeszcze wciskać rozmiary +-5, ale po co? A co do szerokości 14, o której wcześnie wspomniano: u mnie paski w rozmiarze 13 albo są na równi z krawędzią koła albo delikatnie (0,5 - 1 mm) wystają ponad tę krawędź. Nie jestem specjalistą po paskach, ale wg mnie (a chyba mogę mieć własne zdanie) jest to, jak kiedyś z ironią mawiał mój wykładowca statystyki, "najbardziej optymalny" rozmiar. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misztan Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Całe szczęście, że kolega gusta ujednolicił poniekąd sprawę z paskami. Zamówię paski takie jak podał, skoro wymieniał ostatnio to jest w temacie Jak wymienię to dam znać jak sytuacja się przedstawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Sytuacja jest dokładnie taka jak opisał gusta. Te wymiary są pewne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Witam! Odświeżam nieco temat. Kupowałem dzisiaj paski i różni producenci piszą różne wymiary. Najczęściej pojawia się opcja 13x850mm - wszystkie 3 paski. U Boscha znalazłem dwa wymiary szer. 13 i na długość 850 oraz 875. Byłem zerknąć do auta i okazało się że na pompie wspomagania mam pasek 13x840. W serwisówce do P11.144 ani słowa o wymiarach - tylko ugięcia. Głupi już z tego jestem co ma być gdzie i jakie ma mieć wymiary. Może to ktoś raz na zawsze usystematyzować? Jest może jakaś tolerancja w długości pasków i to jest przyczyna rozbieżności? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł28 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 U mnie zastosowane są oryginalne, o szerokości 13 , piszczy jak cholera, wkrótce wymiana na Boscha , szerokość według katalogu 12,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Dobra, jestem po wymianie pasków i co się okazało? Kupiłem paski takie jak napisał kolega Gusta i jakby to powiedzieć.... Z trzech pasków pasował jeden.... Kupiłem następujące: 1. Do klimy 13x875 - ten pasował 2. Alternator 13x850 - za krótki - zamontowali 13x865 3. Pompa wspomagania 13x825 - za krótki - zamontowali 13x840 czyli taki jak był. Nie wiem czemu tak jest ale mechanik mi powiedział że tamtych nir było szans założyć. A tak wogóle mam pytanie do kolegi Gusta o samochód w jego opisie. Nie spotkałem się żeby Primera P11.144 miała oznaczenie SLX. Takie miały co najwyżej P11 więc może tu jest problem z tą różnicą w paskach? Pozdrawiam i czekam na inne ciekawostki komu co nie spasowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Były u nas i 115 i 120 . Tak że dostatek tych primer Co do pasków to niestety trzeba dobierać według starych a nie katalogu. Te długości co podajesz to i u mnie są, a paski Gatesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.