Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning silnika 1.6 16V P11


Gość Primera.SLX.99
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dolot, wydech z kwasa, walki rozrzadu i chip, cos kolo 3000-4000 zeta na nowych czesciach, albo za podobna kase SWAP silnika na SR20DE, potem sprzedasz stary silnik co zredukuje koszty. a jak ci bedzie dalej malo to z dwulitrowki mozna wycisnac ponad 180 kucy bez turbo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot, wydech z kwasa, walki rozrzadu i chip, cos kolo 3000-4000 zeta na nowych czesciach, albo za podobna kase SWAP silnika na SR20DE, potem sprzedasz stary silnik co zredukuje koszty. a jak ci bedzie dalej malo to z dwulitrowki mozna wycisnac ponad 180 kucy bez turbo 8)

 

a co mniej więcej ile KM i Nm da?

BTW przy LPG dolot chyba nie ma sensu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile da sama zmiana jednego elementu, takie cos nie ma sensu, jedno wspolgra z drugim, jak sie zrobi wydech to warto zrobic dolot, a jak sie do tego dorzuci walki to bardzo fajne efekty daje wtedy strojenie kompa. sam dolot da moze ze 2-3 konie, wydech bez kolektora moze z 6 koni, ze zmienionym kolektorem i wywalonymi katalizatorami ok 12, po takiej modyfikacji auto jest dopiero przygotowane pod to co najwazniejsze - ostre walki i chipa

 

a czemu nie? gaz nie ma nic do rzeczy, a jak jest druga generacja to przy ewentualnym strzale mozna zaoszczedzic na puszce seryjnego filtra :lol: przy zrobionym dolocie warto minimalnie wzbogacic mieszanke zeby zachowac AFR, u mnie siedzi potezny stozek i spisuje sie doskonale 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA dobrą sprawe jeszzce nie słyszałem w PL o mocno dłubanym silniku 1,6, a dodanie mu 30% mocy to bardzo dużo i wiąrze się nei tylko z wymianą, dolotu, wydechu, walków oraz elektroniki ale trzeba będzie do tego odpoweidnio przygotować głowicę.

Wydaje mi się że koszt osiągnięcią tych 130koni jako silnika wolnossacego to realne 7000-7500zł, w tej samej cenie a nawet taniej mozna zapotać Turbo instalacje i osiągnąć 150 i więcej koni, oraz nieporównywalnie lepszą elastyczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7500 to juz z profi obrobiona glowica i kolektorem 4-2-1 robionym na zamowienie, mi sie wydaje ze bez tych rzeczy 125 koni jest realne - patrzac na procentowe przyrosty mocy przy SR20DE, chyba ze GA16 jest mniej podatny na modyfikacje co nie jest wcale wykluczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. pan GODULA za powyzej wymienione rzeczy wzioąłby ok. 15 tyś zł, zresztą podobnie pan świątek... więc 7500 to niemal że po kosztach takie wzmocnienie silnika o 30%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość pavoolon

chcesz kupic taka padake. nie dosc ze silnik usterkowy to osiagi liche. taka vectre objezdzalem prawie seryjna primera (zmieniony wydech i przyspieszony zaplon). niewiele ale zawsze, teraz by nie miala najmniejszych szans. polecam zamiane primery na dwulitrowke i lekkie mody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety koledzy mają racje. Aby osiągnąć przyrost mocy rzędu 30% nie wystarczy stożek i tylny tłumik przelotowy od pana Kazia. Musisz zrobić dobry dolot, cały układ wydechowy z nierdzewki (najlepiej polerowanej ładniejszy widok dla oka), do tego ostre wałki, zwiększona kompresja poprzez mody głowicy (przy okazji można założyć większe zawory) i po tym wszystkim wystrojenie kompa. Można też założyć troszke lżejsze koło zamachowe. Co prawda moc i moment troszke spadnie, ale silnik będzie szybciej się wkrencał przez co będzie Ci autko lepiej przyspieszało. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a tak z ciekawości z P11 144 2.0 da sie coś więcej wycisnąć bez dłubania w silniczku

 

co do motoru 1,6 to ja bym sie za to nawet za to nie brał

jak koledzy piszą koszt byłby duuuzy a zamiana motoru na 2.0 wyjdzie taniej, motor ma 140KM a tak wpakujesz 7tys i b edziesz miał zaledwi 120-130KM a spalanie...większe niż w 2.0 - jak sie myle to mnie poprawcie

Ja myślałem nad modyfikacją silnika 1,4 w civicu bo 90KM to nic i jak dla mnie auto nie chciało jechac ale przeszło mi juz lepiej kupić auto z większym silnikiem

 

Najgorsze jest to że im wiekszy motor i mocniejszy tym bardziej bęedziesz chciał coś lepszego

Mnie moj P11 juz nudzi i te tylko 140KM to ciut mało ale może we wrześniu Galant 2,5 V6 nie jest to super rakieta ale...kwestia PLN-ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby osiągnąć przyrost mocy rzędu 30%

z silnika 1,5 drogą wolnossaka to trzeba wydać minimum 4500-5000zł, silnik bedzie miał nierówne wolne obroty do tego bedzie zaczynał ciągnąc tak fest od 5000obr.min.

 

W SR20De już w seri ma znacznie przyjaźniejszy przebieg momentu obrotowego i bardzo wysoką kulture pracy, jeszcze można go delikatnie podrasować stosunkowo niedużym nakładem finansowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee... kurde... faktycznie.... (a zawsze mi się wydawało, że 110 ma....)

Chyba coś ze mną jest not right albo ojciec sekretnie tuninguje swoje auto bo mnie jakoś się dużo szybciej zwiją niż moja almera a ma tylko 13 koni więcej (ale też waży o ponad 150 kilo więcej)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...