Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai J10 2.0 DCi - problemy z turbo


Lukasz_rpz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od kilku dni obserwuje u siebie problemy z turbo w 2.0 DCi 150 KM, mianowicie turbina nie załącza się i nie mam tego dynamicznego odejścia samochodu, auto jednostajnie przyspiesza nie zależnie od obrotów.
Dzieje się tak zazwyczaj po ponownym uruchomieniu silnika. Od razu zaznaczę, że nie świeci się żaden błąd, auto nie dymi, nie przerywa - nic niepokojącego się nie dzieje.
Auto ma najechane 233 tkm, ma pewną historię serwisową i wiem, że jest już po regeneracji turbiny. DPF nie sprawia żadnych problemów, codziennie pokonuje 50 km autostradą wiec chyba ma czas aby się przedmuchać. 
Serwis mam umówiony dopiero na 9-06, ale może do tego czasu mógłbym skorzystać z waszej wiedzy i rady, gdzie polecacie zajrzeć zanim auto oddam na serwis, co może być przyczyną takiego zachowania turbosprężarki.
Czy to wina jakiegoś przewodu, czujnika, czy turbina dokonuje żywota ? 

Będę wdzięczny za każdą merytoryczną poradę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbosprężarka sterowana jest podciśnieniem , zaworek sterowany elektrycznie,  (po prawej stronie pod maską z wężykami).

Niedrożna rurka ciśnienia spalin za turbo, siłownik podciśnieniowy kierownic turbiny. Najczęściej to ten zaworek (zaczyna wchodzić w tryb awaryjny brak mocy) ale sprawdzenie czy to on to tylko wymiana na nowy (ok 250 zl)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mitetDzięki za odpowiedź, rozumiem  tego co piszesz że ten zaworek bywa zazwyczaj sprawca takiego zachowania, trop chyba dobry - bo tak sobie rozkminiam, że gdyby problem dotyczył turbiny to przecież usterka miałaby charakter trwały, a nie pojawiała się okresowo po ponownym szybkim odpalaniu auta - typu tankowanie, zakupy itp. Czy ten zaworek często sprawia problemy z turbem w 2.0 DCi ?

 

Przy okazji widzę, że jesteśmy z bliskich okolic masz jakiś dobry warsztat który dba o Twojego QQ ?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić na początku testerem błędy, mogę to zrobić jak przyjedziesz (podaj e-mail to podam telefon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Jak turbo działa to w okolicy 2-2,2 tys. obrotów czuje już odejście auta - jak turbiny nie załącza to dopiero powyżej 3 tys zaczyna mi przyspieszać trochę lepiej, na obroty wchodzi w pełnym zakresie. 
9/10 przypadków nie działającego turbo ma miejsce przy ponownym uruchomieniu auto, po jakimś podjeździe. Jak odpalam auto rano do roboty jest ok, śmiagam A4 bez problemu. Po robocie też, ale jak zajade do sklepu i odpalam po zakupach to problem występuje.  Tam się ewidentnie coś zacina lub nie załącza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno są zarejestrowane błędy , od tego trzeba zacząć , zapraszam , komuś ż Przeworska to światła skandynawskie załączałem.

Jak jeździ to raczej nie do serwisu bo podniosą znacząco wartość pojazdu, jak stanie w drodze to serwis a potem  otomoto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim, 

Dzisiaj auto było na serwisem, mądre głowy ustaliły że zbyt niskie ciśnienie doładowania ... jako potencjalne powody tego stanu podali mi następujące przykłady usterek  

- nieszczelny układ dolotowy,
- zapchany DPF
-wtryski na wykończeniu

Odebrałem auto, jeździło słabo - wręcz jak wolnossący motor, masakra - pół dnia rozkmina jak z tego impasu wybrnąć. 
Pojechałem na garaż otworzyłem maskę i zacząłem szukać, namierzyłem czujnik od ciśnienia  (po prawej dwa wężyki i wtyczka) postukałem nim, poruszałem, odpiąłem, zapiąłem wtyczkę.
Ku mojemu zdziwieniu auto rwało do przodu jak szalone, nie wiedzieć kiedy było 100 km/ h na liczniku - wkręcał się na obroty jak szalony, niczym wiertarka. Turbo odpalało z pełną mocą już przy 2 tys. obrotów.
Po chwili jazdy osłabł, potem znowu ładnie przyspieszał.  Obstawiam ten czujnik, jutro rozejrzę się za nowym (mój chyba jest jakiś używany bo pomazany niebieską farbką) - nie jest to w sumie tak duży koszt przy naprawach jakie mi zaprezentowali, założę i zdam Wam relację. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracam to tematu, dziś w końcu wymieniłem elektrozawór podciśnienia turbiny, przejechałem się dwa razy. Turbo jest bez zarzutu. 
Koszt elektrozaworu - 157 PLN, montaż we własnym zakresie.

Gdyby jednak wymiana nie przyniosła efektu, gdzie dalej szukać przyczyny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...