Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

M9R - 2.0dCI (2007/2007) - Brak mocy


abcdefw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie / Panie (jeśli są).  Pacjent to T31  2.0dCI 260k km- któremu brakuje mocy. 
Po wciśnięciu gazu .. nie rozpędza się - prawdopodobnie nie uruchamia się turbina lub się zacina (zmienna geomatria - podciśnienie pracuje dobrze).
Co się dzieje.. 
Za pierwszym razem, auto z dolnych obrotów rozpędza się ładnie dochodzi ~2100 obr. i zaczyna brakować mocy. Przyśpiesza ale bardzo wolno. Jakimś cudem dochodzi do około 2300 - 2500 obr i następuje "odcięcie mocy" brak  przyspieszenia (więcej się nie rozpędzi). Kilku krotne przegazowanie na różnych biegach powoduje ten sam objaw (silnik dochodzi do 2300-2500 obr i więcej nie pójdzie). Na desce nie ma żadnego błędu. Parking odczyt błędów z komputera - błąd Mass air flow sensor. Reset błędów, jedziemy dalej i testy. Błędu na desce nie ma, ale nadal brak mocy. Odpinamy czujnik przepływu przed turbiną. Check engine się włącza - ale moc wróciła (zakładam, że w takiej opcji komputer zadaje swoje domyślne wartości). Kilka testów w programie (delphi) - czujnik Masowy przed turbiną pokazuje niskie wartości max 2.5V - zakładam podaje błędne wartości. Do wymiany. (Podłączamy wadliwy czujnik, reset błedów).
W miedzy czasie - przetestowano dwa czujniki przepływu (jeden zamiennik, jedną używkę - każdy robił pomiar tak samo).

Po dwóch dniach takiej jazdy - wyskakuje na desce check engine. Podłączamy się z czytujemy błędy:

PO100 - Mass air flow sensor
PO110 - Intake air temperature sensor (IAT)
P2263 - Turbocharger. 

Robimy testy na postoju, programem deplhi (wykresy) - dodając gazu/ odpusczając - odczytując dane z czujników (wykresy)
Okazuje się, czujnik przepływu powietrza przed turbiną daje wyższe wartości, niż czujnik przepływu za turbiną. (jaki cudem!!).
Czujniki walnięte ? Jakim cudem po doładowaniu - po doładowaniu może być niższa wartość (Podczas testów - gazowaniu na stojaka.)
Dochodzi, nowy objaw, którego nie było wcześniej. (podczas naciskania / odpuszczania gazu) - Tak jak by wystrzały z wydechu - ciśnienie z doładowania uciekało w wydech przez EGR (???) + lekki dymek dopalania oleju (filtr powietrza mokry od oleju. Ten typ tak miał odma lub turbo. Oleju nic nie dolewam, w interwałach 10k -14k km - uciekało bardzo mało).
Dodatkowo w  trybie pracy, z wypiętym czujnikem przepływu przed turbo - też już stracił moc (jedzie  do ~2.1k obrotów - potem strajk).
Zakładamy, zacina się EGR, oraz zmienna geometria w turbo.

Plan jest taki, oddać do mechanika pod fachowe oko.  Moje pytanie, może ktoś z was robił taką przyjemność ostatnio
- Turbina ile obecnie kosztuje (regenerowana) lub regeneracja - nie mówię o nowej bo pewnie tyle co połowa auta. ?
- Ile kosztuje wymiana turbiny ?
- EGR - ile kosztuje regnerowany, lub regeneracja (czyszczenie)

Pozdrawiam.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stop, najczęściej to przetwornik podciśnienia sterujący turbiną , wymienić na nowy a potem szukać dalej, 250 zł  ale to ryzyko samodzielnych napraw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...