Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

M9R - 2.0dCI (2007/2007) - Brak mocy


abcdefw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie / Panie (jeśli są).  Pacjent to T31  2.0dCI 260k km- któremu brakuje mocy. 
Po wciśnięciu gazu .. nie rozpędza się - prawdopodobnie nie uruchamia się turbina lub się zacina (zmienna geomatria - podciśnienie pracuje dobrze).
Co się dzieje.. 
Za pierwszym razem, auto z dolnych obrotów rozpędza się ładnie dochodzi ~2100 obr. i zaczyna brakować mocy. Przyśpiesza ale bardzo wolno. Jakimś cudem dochodzi do około 2300 - 2500 obr i następuje "odcięcie mocy" brak  przyspieszenia (więcej się nie rozpędzi). Kilku krotne przegazowanie na różnych biegach powoduje ten sam objaw (silnik dochodzi do 2300-2500 obr i więcej nie pójdzie). Na desce nie ma żadnego błędu. Parking odczyt błędów z komputera - błąd Mass air flow sensor. Reset błędów, jedziemy dalej i testy. Błędu na desce nie ma, ale nadal brak mocy. Odpinamy czujnik przepływu przed turbiną. Check engine się włącza - ale moc wróciła (zakładam, że w takiej opcji komputer zadaje swoje domyślne wartości). Kilka testów w programie (delphi) - czujnik Masowy przed turbiną pokazuje niskie wartości max 2.5V - zakładam podaje błędne wartości. Do wymiany. (Podłączamy wadliwy czujnik, reset błedów).
W miedzy czasie - przetestowano dwa czujniki przepływu (jeden zamiennik, jedną używkę - każdy robił pomiar tak samo).

Po dwóch dniach takiej jazdy - wyskakuje na desce check engine. Podłączamy się z czytujemy błędy:

PO100 - Mass air flow sensor
PO110 - Intake air temperature sensor (IAT)
P2263 - Turbocharger. 

Robimy testy na postoju, programem deplhi (wykresy) - dodając gazu/ odpusczając - odczytując dane z czujników (wykresy)
Okazuje się, czujnik przepływu powietrza przed turbiną daje wyższe wartości, niż czujnik przepływu za turbiną. (jaki cudem!!).
Czujniki walnięte ? Jakim cudem po doładowaniu - po doładowaniu może być niższa wartość (Podczas testów - gazowaniu na stojaka.)
Dochodzi, nowy objaw, którego nie było wcześniej. (podczas naciskania / odpuszczania gazu) - Tak jak by wystrzały z wydechu - ciśnienie z doładowania uciekało w wydech przez EGR (???) + lekki dymek dopalania oleju (filtr powietrza mokry od oleju. Ten typ tak miał odma lub turbo. Oleju nic nie dolewam, w interwałach 10k -14k km - uciekało bardzo mało).
Dodatkowo w  trybie pracy, z wypiętym czujnikem przepływu przed turbo - też już stracił moc (jedzie  do ~2.1k obrotów - potem strajk).
Zakładamy, zacina się EGR, oraz zmienna geometria w turbo.

Plan jest taki, oddać do mechanika pod fachowe oko.  Moje pytanie, może ktoś z was robił taką przyjemność ostatnio
- Turbina ile obecnie kosztuje (regenerowana) lub regeneracja - nie mówię o nowej bo pewnie tyle co połowa auta. ?
- Ile kosztuje wymiana turbiny ?
- EGR - ile kosztuje regnerowany, lub regeneracja (czyszczenie)

Pozdrawiam.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stop, najczęściej to przetwornik podciśnienia sterujący turbiną , wymienić na nowy a potem szukać dalej, 250 zł  ale to ryzyko samodzielnych napraw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 18.07.2023 o 19:49, mitet napisał:

Stop, najczęściej to przetwornik podciśnienia sterujący turbiną , wymienić na nowy a potem szukać dalej, 250 zł  ale to ryzyko samodzielnych napraw. 

Nikt nie pisze po rozwiązaniu problemu co było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...