abcdefw Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Witam, Panowie / Panie (jeśli są). Pacjent to T31 2.0dCI 260k km- któremu brakuje mocy. Po wciśnięciu gazu .. nie rozpędza się - prawdopodobnie nie uruchamia się turbina lub się zacina (zmienna geomatria - podciśnienie pracuje dobrze). Co się dzieje.. Za pierwszym razem, auto z dolnych obrotów rozpędza się ładnie dochodzi ~2100 obr. i zaczyna brakować mocy. Przyśpiesza ale bardzo wolno. Jakimś cudem dochodzi do około 2300 - 2500 obr i następuje "odcięcie mocy" brak przyspieszenia (więcej się nie rozpędzi). Kilku krotne przegazowanie na różnych biegach powoduje ten sam objaw (silnik dochodzi do 2300-2500 obr i więcej nie pójdzie). Na desce nie ma żadnego błędu. Parking odczyt błędów z komputera - błąd Mass air flow sensor. Reset błędów, jedziemy dalej i testy. Błędu na desce nie ma, ale nadal brak mocy. Odpinamy czujnik przepływu przed turbiną. Check engine się włącza - ale moc wróciła (zakładam, że w takiej opcji komputer zadaje swoje domyślne wartości). Kilka testów w programie (delphi) - czujnik Masowy przed turbiną pokazuje niskie wartości max 2.5V - zakładam podaje błędne wartości. Do wymiany. (Podłączamy wadliwy czujnik, reset błedów). W miedzy czasie - przetestowano dwa czujniki przepływu (jeden zamiennik, jedną używkę - każdy robił pomiar tak samo). Po dwóch dniach takiej jazdy - wyskakuje na desce check engine. Podłączamy się z czytujemy błędy: PO100 - Mass air flow sensor PO110 - Intake air temperature sensor (IAT) P2263 - Turbocharger. Robimy testy na postoju, programem deplhi (wykresy) - dodając gazu/ odpusczając - odczytując dane z czujników (wykresy) Okazuje się, czujnik przepływu powietrza przed turbiną daje wyższe wartości, niż czujnik przepływu za turbiną. (jaki cudem!!). Czujniki walnięte ? Jakim cudem po doładowaniu - po doładowaniu może być niższa wartość (Podczas testów - gazowaniu na stojaka.) Dochodzi, nowy objaw, którego nie było wcześniej. (podczas naciskania / odpuszczania gazu) - Tak jak by wystrzały z wydechu - ciśnienie z doładowania uciekało w wydech przez EGR (???) + lekki dymek dopalania oleju (filtr powietrza mokry od oleju. Ten typ tak miał odma lub turbo. Oleju nic nie dolewam, w interwałach 10k -14k km - uciekało bardzo mało). Dodatkowo w trybie pracy, z wypiętym czujnikem przepływu przed turbo - też już stracił moc (jedzie do ~2.1k obrotów - potem strajk). Zakładamy, zacina się EGR, oraz zmienna geometria w turbo. Plan jest taki, oddać do mechanika pod fachowe oko. Moje pytanie, może ktoś z was robił taką przyjemność ostatnio - Turbina ile obecnie kosztuje (regenerowana) lub regeneracja - nie mówię o nowej bo pewnie tyle co połowa auta. ? - Ile kosztuje wymiana turbiny ? - EGR - ile kosztuje regnerowany, lub regeneracja (czyszczenie) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 18 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2023 Stop, najczęściej to przetwornik podciśnienia sterujący turbiną , wymienić na nowy a potem szukać dalej, 250 zł ale to ryzyko samodzielnych napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.