competer Opublikowano 17 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 Od kilku tygodni jeżdżę Primerą W10 i raz na jakiś czas zdarza się, że trójka nie chce wejść gładko. Pojawia się irytujący zgrzyt. Sprzęgło dokładnie wciśnięte, drążek na prawdę delikatnie przesuwany i niestety nie pomaga. Od wczoraj również nie działa nawiew na przednią szybę (akurat w momencie gdy jest bardzo mokro i wilgoci nie brakuje). Poza tymi usterkami sama radość z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 17 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 Od kilku tygodni jeżdżę Primerą W10 i raz na jakiś czas zdarza się, że trójka nie chce wejść gładko. Pojawia się irytujący zgrzyt. Sprzęgło dokładnie wciśnięte, drążek na prawdę delikatnie przesuwany i niestety nie pomaga. Od wczoraj również nie działa nawiew na przednią szybę (akurat w momencie gdy jest bardzo mokro i wilgoci nie brakuje). Poza tymi usterkami sama radość z jazdy. ten typ tak ma że lubi dwójka haczyć, trójka wejść z lekkim zgrzytem a piątka wypaść trzeba się przyzwyczaić, w dużym fiacie autentycznie lepiej mi biegi wchodziły! :wink:, ale i tak lubie swoje Nismo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 17 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 jak zgrzyta to moze sie konczyc synchronizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 18 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2005 Jesli to faktycznie synchronizator to już zaczynam sie matrwić. Może ktoś borykał sie z takimi dolegliwościami i zna ceny naprawy? Przy usterce z nawiewem mechanik ręcznie otworzył klapy na szybę, odłączył sterowanie i usterka (chyba silniczek) będzie usuwana jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 do wymiany masz synchronizatory... Dobry półśrodek na załogadzenie zgrzytów to zalanie dorbego oleju najlepiej pod tym względam z testowanych przezemnie zachowuje się CASTROL 75w140 klasa jakości GL5 już nie pamiętam jak się nazywał, w każdym bąć razie jest to olej w pełni syntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumis210 Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 U mnie podobnie zaczeło sie dziać tylko ze z dwójeczką. Ale radze sobie z tym w ten sposob ze przechodzac z jedynki tak jakby na luz wrzucam i dwójeczka. A zaczeło się tak dziać chyba chyba po wymianie oleju w skrzyni, tylko ze nie mam pojecia co mi wlali......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 ... najlepiej pod tym względam z testowanych przezemnie zachowuje się CASTROL 75w140 klasa jakości GL5 już nie pamiętam jak się nazywał, w każdym bąć razie jest to olej w pełni syntetyczny. 1. 75W140 to teoretycznie olej do tylnych mechanizmów różnicowych, na dłuższą metę nie zrobi krzywdy skrzyni biegów? :roll: http://www.castrol.com/castrol/multiplepro...ntentId=6007911 2. A nie wiecie jak się sprawuje smx-s 75W85 zalecany do primery przez castrola? http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter.../s/SMX_S_de.pdf 3. W zeszłym roku wymieniałem olej w skrzyni, po przebiegu 70 tys km i od tej biegi gorzej wchodzą i wychodzą. Wlałem neste 75w90, odradzam. Za kilka dni zmienię na porządny olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Olej przeznaczony jest do skrzyn biegów pracujących pod bardzo duzym obciązeniem, w rajdach i tego typu imprezach, także doskonale nadaje się do skrzyn kłowych... Tak jest na nim napisane, 30 tyś km na nim zrobilem i momo że przy przebiegu 150tyś km od katowania primy zaczeła mi II wchodzić ze zgrzytem to tak po zalaniu tego mam spokuj i ciszę. Jak znajde po nim opakowanie to dam znać jaki to konkretnie byl model, dodam żę kupowałem go w Intercarsie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 właśnie tylko kwestia czy olej przeznaczony do przekładni kłowych i tylnych mostów nada się na duży przebieg do zwykłej skrzyni :roll: Na jutro zamówiłem w IC 3 litry tego zalecanego smx-s, chyba też będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 coś nie za mało 3L będize ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 wg wszelkich danych wchodzi 3, i tyle weszło w zeszłym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Do skrzyń w P10 wchodzi ok 3,6 Litra leje się oliwe po sam korek nalewowy - aż zacznie nim ciec. Z tego co pamiętam to w P11 też tak było, być może P11.144 ma nieco oszczędniejszą skrzynie biegów. W silnikach 1,6 wchodzi 3.0 do skrzyni... P10/P11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Dokładnie, 2-litrowa P11-144 wymaga 3 litrów oleju (podobnie jak 1.6-litrowa P10), a 2-litrowe P10 i P11 wymagają 3.6 litra w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Witam, aby nie otwierać nowego posta, dołącze się z pytaniem : jak sprawdzić synchronizatory w skrzyni? Także od pewnego czasu zgrzyta mi dwójka(na zimnym silniku, przy niskich obrotach, jak zmieniam z 1 na 2 na wysokich obrotach to jest dużo lepiej. Od kupna auta tzn. od 1,5 roku nie wymieniałem płynu w skrzyni...może to objawy, że już czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 pewno oliwy trzeba dolać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumis210 Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 SkYwriter jak wymienisz olej to prosze cie zebys napisal jakie efekty to przynioslo. Ja u siebie wymienilem jak wszystko bylo ok, a po kiklu tyg po wymianie tak sie stalo i tak sie zastanawiam czy byle czego mi tam nie wlali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Gumiś, a może Ci wlali soku z gumijagód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 He He !! A tak poważnie, waham się już od dłuższego czasu co mu wlać... bo można sobie szkody narobić... A tak na marginesie : po co wymieniałeś olej w skrzyni skoro wszystko ładnie wchodziło? Wskazane jest, aby jedynie sprawdzać stan...dopiero gdy go brakuje znacznie(np. jakiś wyciek) lub zgrzyty, haczenie przystępujemy do wymiany... A propos to ten Castrol to ile za litr? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 w książce serwisowej wyraźnie napisali że wymienia się co 60 tys km. Tylko wymienic trzeba na odpowiedni, koszt 3 litrów smx-s w hurtowni to 120zł, chyba da się przeżyć taki wydatek. Ten co podał Coobcio jest droższy ale nie wiem dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumis210 Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Wymenilem poniewaz mialem wyciek z czujnika biegu wstecznego i myslalem ze moze mi brakowac oleju. Ale nie zdawalem sobie sprawy ze taki wazny jest rodzaj tego oleju. Pojechalem do ABC AUTO i powiedzialem zeby mi wymienili olej w silniku i w skrzyni. Do silnika wybralem Castola polsyntetyk, a do skrzyni poprostu cos tam wlali bez pytania mnie o rodzaj oleju. Musze zajrzec pod maske , bo byc moze zostawili jakas kartke z inf. MAm nadzieje ze soku z gumijagód tam nie wlali :shock: :shock: :shock: :wink: :!: :!: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Dokładnie, 2-litrowa P11-144 wymaga 3 litrów oleju (podobnie jak 1.6-litrowa P10), a 2-litrowe P10 i P11 wymagają 3.6 litra w skrzyni Witam! Ja ostatnio wymienialem w P10 1.6 olej w skrzyni i weszlo ok 3.5 litra. Pozdrawiam Kamyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Jest taka mała różnica pomiędzy wartością przewidzianą przez producenta i rzeczywistą maksymalną. Do silnika też wlewasz ile wlezie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Jest taka mała różnica pomiędzy wartością przewidzianą przez producenta i rzeczywistą maksymalną. Do silnika też wlewasz ile wlezie? Witam! W manualu jest 3.5-3.7 wiec producent przewidzial ze i nawet wiecej moze wejsc choc nie wiem jak bo u mnie 3,5 i juz przelatywalo. Pozdrawiam Kamyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 a z tego co wkleiłem wyraźnie wynika że zaleca sie 2.9 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Ja mam coś takiego z drugim biegiem. Zastanawiam się nad dolaniem do skrzyni środka smarująco regeneracyjnego. Podobno ma zapewniać płynniejszą zmianę biegów i wyciszać skrzynię. Nie powiem czy to coś pomaga bo na swojej primerze nie testowałem, ale może ktoś ma jakieś doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.