Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Problem z zamkami w drzwiach


Gość jurgenik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tak jak napisałem w temacie zaczyna się robić nieciekawie z zamkami w mojej Primerce. Sprawa wygląda następująco:

Mam centralny zamek bez sterowania pilotem - otwierać więc autko muszę kluczykliem. Przy otwieraniu prawych lub lewych drzwi otwiera się wszystko razem z bagażnikiem. Oprócz tego mogę (mogłem) otworzyć sam bagażnik używając zamka w jego klapie. Dość dawno temu zamek ten się zaciął i nie dam rady przekręcić w nim kluczyka - ale to nie jest problem gdyż jak napisłaem wyżej otwiera się też z drzwi. Następnie też już dawno temu to samo zjawisko wystąpiło w drzwaich od pazażera - nie dam rady przekręcić kluczyka. Próbowałem psikać do zamka WD40 ale nie pomogło. Z tym się da jeździć, ale poważnie zacząłem się niepokoić ponieważ ostatni sprawny zamek jaki mi został (drzwi kierowcy) zaczyna się przycinać. Co z tym robić - czy próbować dalej z WD40? Czy da się jakoś rozebrać? Boje się że któregoś dnia nie wsiądę do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE PSIKAJ WD 40 !!!!!!!!!! zalatwisz zamek :/ wd bardziej wyplukuje smar niz smaruje... wez najpierw wd przepsikaj, wyplukasz wode i stary smar. a pozniej jakims dobrym dosyc gestym smarem wez... nie mam pomyslu jakim ale musi byc taki dosc gesty. w rodzicow vw tak bylo i narazie spokoj z zamkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że należy opaprać kluczyk gęstym smarem, zapakować do dziurki porządnie i poobracać? :lol: Czy to pomoże bez rozbierania i wejdzie głębiej :D - czy tylko kluczyk przy każdym użyciu wyjmę tłusty? Używałem WD40 bo myślałem że spenetruje przez dziurkę cały środek zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że należy opaprać kluczyk gęstym smarem, zapakować do dziurki porządnie i poobracać? :lol: Czy to pomoże bez rozbierania i wejdzie głębiej :D - czy tylko kluczyk przy każdym użyciu wyjmę tłusty? Używałem WD40 bo myślałem że spenetruje przez dziurkę cały środek zamka.

 

w polo pomoglo :D na poczatku kluczyk byl tlusty po wyjeciu i trzeba bylo wycierac... ale pozneij sie dotarlo i jest git. no najpierw musisz to jakos rozruszac jak sie zacina... sprobuj tym wd wyplukac syf i pozniej jzu smarem zabezpieczyc... chociaz nie wiem czy nie trzeba bedzie zamka demontowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Ja też mam problem z zamkami , ale powiedziałem sobie , że robie tylko jedno podejście do ich naprawy i więcej nie wracam do tematu. Po prostu wymienię wkładki zamków i będę miał problem z bani. Na allegro klient ma na sprzedaż nowe wkładki za 80 zł , to jest niedrogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Wprawdzie jezdżę P10 sedan więc jakby nie do końca czuję się uprawniony do zabierania głosu w kwestii W10 ale też miałem podobne kłopoty z zamkami. Najpierw zacinał się ten od bagażnika, potem stanął "na dębowo" zamek drzwi pasażera i w końcu zebrałem się w sobie i zabrałem do " uczynniania" wkładek. Rozebrałem drzwi wyciągnąłem zamki i okazało się że aluminium +stal+wszelkie smary +15 lat stworzyły taką mieszankę że nawet Cillit Kamień i Rdza nie dał rady tego rozruszać. Koniec końców za 170 złotych polskich w Procarze kupiłem komplet zamków ze stacyjką ( co prawda jakaś chińszczyzna z badziewnym stalowym kluczykiem) wymieniłem i mam święty spokój. Zresztą po zamianie zamków rozebrałem jedną wkładkę ( stosując czystą siłę fizyczną z odrobiną perswazji) i okazało się że wewnętrzna powierzchnia osady bębenka ma już rowki od zapadek i nawet uruchomienie nie dawałoby gwarancji że zamka nie otworzy się byle śrubokrętem. To tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...