Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Temperatura nawiewu klimatyzacji


lutek1337
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Forum

Problem polega na wysokiej temperaturze nawiewu. Dziś przy temperaturze na zewnątrz +5 stopni C, temperatura nawiewu była blisko 50 stopni. Klimatyzacja ustawiona na panelu na Temperaturę 20 st.

Dopiero zmniejszenie temperatury na panelu do 16 pomogło żeby Q nie buchał żarem z nawiewu.

Czy można obniżyć temperaturę nawiewu, w jakimś modzie diagnostycznym czy coś? Znalazłem opcję żeby włączyć auto a potem trzymać przycisk ON/off, ale nic się nie dzieje.

Q J11 2014, 1.5 dci, klimatronik- pełna automatyczna klimatyzacja. Model tekna z przyciskiem start.

Ktoś wie co się dzieje się?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lutek1337 napisał:

 

Witajcie Forum

Problem polega na wysokiej temperaturze nawiewu. Dziś przy temperaturze na zewnątrz +5 stopni C, temperatura nawiewu była blisko 50 stopni. Klimatyzacja ustawiona na panelu na Temperaturę 20 st.

Dopiero zmniejszenie temperatury na panelu do 16 pomogło żeby Q nie buchał żarem z nawiewu.

Czy można obniżyć temperaturę nawiewu, w jakimś modzie diagnostycznym czy coś? Znalazłem opcję żeby włączyć auto a potem trzymać przycisk ON/off, ale nic się nie dzieje.

Q J11 2014, 1.5 dci, klimatronik- pełna automatyczna klimatyzacja. Model tekna z przyciskiem start.

Ktoś wie co się dzieje się?

 

 

Cześć,

Poszukaj na forum a na pewno znajdziesz... ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest to jedyna sensowna odpowiedź na forum. Jak ludzie zaczynają tematy "Klima mi nie tenteguje" to później użytkownik ma problem ze znalezieniem odpowiedzi na forum.

@JACKO29 czy wiesz jak ta procedura się nazywa?

Czy musi to być ASO żeby dokonać tego, czy nieautoryzowany mechanik z komputerem też sobie poradzi? (aż mnie korci żeby napisać szwagier z kąkuterem:D)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nieautoryzowany by to zrobił,ale musi mieć ten wspaniały system nissana CONSULT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK...

Może znajdziesz coś dla siebie.

https://forum.nissanklub.pl/topic/110584-pad%C5%82a-klima-j11/
https://forum.nissanklub.pl/topic/120517-problem-z-nadmuchem-w-kabinie/
https://forum.nissanklub.pl/topic/120014-nawiew-klimatyzacji/
https://forum.nissanklub.pl/topic/119910-problem-z-nawiewem/
https://forum.nissanklub.pl/topic/104759-czynnik-klimatyzacji/
https://forum.nissanklub.pl/topic/118218-klimatyzacja-w-q11/
https://forum.nissanklub.pl/topic/119260-j11-16-dig-t-wentylator-nawiewu-pracuje-na-jedym-biegu/
https://forum.nissanklub.pl/topic/114291-wentylacja-wn%C4%99trza-problem-z-nawiewem/
... itd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam sobie ze w t32 mialem tez problem z temp. nawiewu. Pojawił sie po jakiejś wizycie na przeglądzie klimy z dobijaniem czynnika i odgrzybiania.

Zacząłem ja włączać raz manul, raz auto, czasem w ogóle przez klika dni nie uruchamiałem. 

Zawsze na 5 min. przed zakończeniem jazdy wyłączam AC i zostawiam nawiew, aby odparował osuszacz. 

A po jakimś czasie jazdy na AUTO na przemian z manual ustawiła się sama i od tego czasu jest prawilnie.

Na manualu ustawiam 21.5 i jest najzupełniej ok.

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, JackSet napisał:

Zawsze na 5 min. przed zakończeniem jazdy wyłączam AC i zostawiam nawiew, aby odparował osuszacz. 

 

Osuszacz? Jak ma i po co odparować - jak działa w układzie zamkniętym. Tak podejrzewam, że nie wiesz z jakich elementów zbudowana jest klimatyzacja. Osuszacz to taka "puszka" obok skraplacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chyba chodziło o odparowanie instalacji.Pozbycie się wilgoci z nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JACKO29 napisał:

Koledze chyba chodziło o odparowanie instalacji.Pozbycie się wilgoci z nawiewu.

Chodzilo o parownik

 ● przeciwdziałaj powolnemu odparowywaniu wilgoci z parownika (nie wyłączaj klimatyzacji razem z silnikiem – powinno się chwilę wcześniej wyłączyć klimatyzację i przepuścić dużą ilość powietrza przez parownik)

2 godziny temu, Karminadel napisał:

Osuszacz? Jak ma i po co odparować - jak działa w układzie zamkniętym. Tak podejrzewam, że nie wiesz z jakich elementów zbudowana jest klimatyzacja. Osuszacz to taka "puszka" obok skraplacza.

Screenshot_20231105-124858_Chrome.thumb.jpg.bb3de7e583c83ce54633b894eee09ca0.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa OK. Czyli zwykła pomyłka.

Czy to coś działa? Hmmm... w stacjonarnej klimatyzacji w biurze mam taką opcję - po wyłączeniu jeszcze przez 30 minut działa sam wentylator. Właśnie w tym celu.

Nie widzę/nie czuję różnicy do tej klimy gdzie tej funkcji nie ma.

Więc chyba bez sensu się pocić w imię idei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karminadel napisał:

Aaaa OK. Czyli zwykła pomyłka.

Czy to coś działa? 

Nie widzę/nie czuję różnicy do tej klimy gdzie tej funkcji nie ma.

Więc chyba bez sensu się pocić w imię idei.

Ok. Ty sie nigdy nie mylisz z pewnością. Ja jestem ignorantem technicznym niestety i źle nazwalem te część.

Skoro wiesz lepiej? to faktycznie nie warto sie pocić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie Panowie Galowie

Przez mrozy -10C temperatura nawiewu wynosi nawet 70C, nie udało mi się dostrzec do warsztatu żeby zmienić ustawienia w sterowniku klimy. Jednak mam nowy problem. Parujące szyby. Klima włączona, a szyby parują, dziś np lekka mgła na zewnątrz a szyby zaparowane jak bym saunę miał w aucie.
Ostatnio jak padało i jechaliśmy we troje to musiałem ratować się elektrycznym podgrzewaniem przedniej szyby.
Tylnie boczne ciągle zaparowane, jeżeli problem występuje. Bo w suche dni wszystkie szyby są suche/czyste.
Gdy skręcam na minimum temperaturę, to jest jakiś efekt: przez 5 sekund klima zbiera się żeby skręcić ogrzewanie (bo bucha 60C), przełącza obieg zamknięty, i zaczyna wiać mocno. Przez kilkanaście sekund szyby zaczynają odpuszczać ale jak zmniejsza się temperatura nagrzewnicy- wychładza się- to parowanie powraca. Skręcam na maxa lub normalne ogrzewanie- nie odpuszcza.
Dziś we mgle jechać nie mogłem bo mgłę miałem przed i w aucie :)
O co QQ tym razem chodzi???

J11a tekna, klimatronik, 1.5 dCi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lutek1337 napisał:

Witajcie Panowie Galowie

Przez mrozy -10C temperatura nawiewu wynosi nawet 70C, nie udało mi się dostrzec do warsztatu żeby zmienić ustawienia w sterowniku klimy. Jednak mam nowy problem. Parujące szyby. Klima włączona, a szyby parują, dziś np lekka mgła na zewnątrz a szyby zaparowane jak bym saunę miał w aucie.
Ostatnio jak padało i jechaliśmy we troje to musiałem ratować się elektrycznym podgrzewaniem przedniej szyby.
Tylnie boczne ciągle zaparowane, jeżeli problem występuje. Bo w suche dni wszystkie szyby są suche/czyste.
Gdy skręcam na minimum temperaturę, to jest jakiś efekt: przez 5 sekund klima zbiera się żeby skręcić ogrzewanie (bo bucha 60C), przełącza obieg zamknięty, i zaczyna wiać mocno. Przez kilkanaście sekund szyby zaczynają odpuszczać ale jak zmniejsza się temperatura nagrzewnicy- wychładza się- to parowanie powraca. Skręcam na maxa lub normalne ogrzewanie- nie odpuszcza.
Dziś we mgle jechać nie mogłem bo mgłę miałem przed i w aucie :)
O co QQ tym razem chodzi???

J11a tekna, klimatronik, 1.5 dCi.

Ale rozumiem ze problem jest takze bez obiegu zamknietego. Bo na zamknietym raczej będzie parować. Dużo zależy od czystosci filtra kabinowego.

No chyba,  ze ogolnie slabo chłodzi, wtedy powietrze nie jest osuszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o temperaturze -10'C.

Przy tak niskiej, szczególnie jak dawno nie uzupełniałeś czynnika, system nie włączy sprężarki.

Im mniej czynnika ze względu na jego "kurczliwość" w niskich temperaturach - próg temperatury nie włączania sprężarki będzie co raz wyższy, nawet już w okolicach 2-3'C.

Dioda A/C na panelu nie oznacza włączonej sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką macie temperaturę na nawiewie? Jestem hydraulikiem i zboczenie zawodowe wymusiło u mnie włożenie termometru w kratkę nawiewu :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lutek1337 napisał:

A jaką macie temperaturę na nawiewie? Jestem hydraulikiem i zboczenie zawodowe wymusiło u mnie włożenie termometru w kratkę nawiewu :D
 

Zrozumiałbym lekarza...ale hydraulik????

Ale serio. Sprawdzę u siebie. Mam akurat taki termometr z sondą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...