Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtr DPF a może jednak coś innego?


jjfk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od roku czasu jestem właścicielem X-Traila w roczniku 2016, skrzynia manualna, diesel, pojemność 1600. 

Kilka tygodni po zakupie zaczął się problem z komunikatem "System Fault STOP/START".  W sierpniu tego roku po raz pierwszy zaświeciła lampka żółta "Check Engine", samochód stracił na mocy, a później już tylko był czerwony "Check Engine". W ASO Nissana stwierdzili, że filtr DPF jest zapchany i przeprowadzili za bagatela 1400 zł jego wypalanie, wymienili oczywiście przy tym olej oraz filtr oleju. Przy odbiorze auta serwisant stwierdził że "zapchany filtr DPF (CHECK ENGINE) miał wpływ na komunikat SYSTEM FAULT STOP/START, że jest to ze sobą powiązane i poinstruował, że kiedy w przyszłości ponownie zaświeci się lampka "Check Engine" to nie należy gasić silnika tylko od razu wjechać na drogę szybkiego ruchu i dać mu czadu tak żeby obroty silnika były co najmniej 2,5 tys. 

Długo nie musiałem czekać bo tylko 2,5 miesiąca...wczoraj wystąpił komunikat "System Fault STOP/START", natomiast w dniu dzisiejszym zaświeciła się ponownie żółta lampka "Check Engine" i samochód stracił na mocy. Nie zgasiłem silnika, wjechałem na trasę  szybkiego ruchu, zrobiłem około 15-20 km z obrotami silnika co najmniej 2,5 tys., lecz lampka nie zgasła.

Czy powinienem reklamować usługę wypalania filtra w ASO? Przecież niemożliwością jest żebym średnio co 2,5 miesiąca jeździł do ASO wypalać filtr DPF za 1400 zł. A może powinienem złożyć reklamację bezpośrednio do sprzedawcy?...w końcu to już po kilku tygodniach od zakupu wystąpił problem z komunikatem "System Fault STOP/START". A może to nie jest wina zapchanego filtra DPF tylko problem tkwi w czymś innym? Co o tym wszystkim sądzicie?

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 lat jeździ i pewnie głównie po mieście, a jak wiadomo silniki na gnojówke z DPF nie lubią miasta.  Przebieg nie znany, ale 7 lat robi swoje. DPF ma swoją pojemność i się zapycha, to element eksploatacyjny. Najlepiej nowy , albo dać do przepchania. Są teraz wyspecjalizowane warsztaty co chemia przepychają.  

ASO odpala CIII+/IV i idzie zgodnie z procedurą, czy to wyczyści filtr, na chwile pewnie tak, ale to zależy od ilości "śmiecia" w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to było wypalanie programowe w ASO to pomoze na chwile,szczególnie kiedy wiekszość jazdy bedzie w miescie czy na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Dzisiaj najpierw wyłączył się komunikat "System Fault STOP/START" a później kiedy wskoczyłem na trasę szybkiego ruchu co mnie pozytywnie zaskoczyło to fakt, że auto jedzie płynnie bez straty mocy, tak więc z tego wynika, że wczorajsze wojaże z obrotami silnika co najmniej 2,5 tys. jednak zrobiło swoje, a później już żółta lampka "Check Engine" samoistnie zgasła, czyli utwierdziłem się w przekonaniu że wszystko jest OK:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System pojazdu sprawdza błedy dynamicznie i jeśli w 3 kolejnych cyklach nie ma błedu to magiczna lampka gaśnie. Bład pozostaje w pamięcy jako nie aktywny przez pewnien czas.. nie pamiętam w tej chwili ile w trailu.

Jak pisałem pojazdy na gnojówkę nie lubie jazdy po mieście... przedmuchanie pomaga. ECM ma czas na odpalenie automatycznej regeneracji i jej zakończenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...