Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie napięcie ładowania w 2.0DCi. Kończą się pomysły.


wojoBB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek witam się, jako nowy ze wszystkimi forumowiczami. Cześć!

 

Zdecydowałem się wrzucić ten pozornie banalny temat, bo choć już było nie raz (czytałem, sprawdzałem) i choć zawsze takie

problemy rozwiązywałem "od ręki" sam, to tym razem jakiś upierdliwy szczegół mi umyka. DO rzeczy:

T31 z 2007 roku, 2.0DCi 150KM. Rok temu ładowanie było dokładnie 14,36V mierzone na aku.

1. Dziś ładowanie niezależnie od obrotów, temperatury i upływu czasu od rozpoczęcia pracy motoru jest na poziomie 15,6V

włączanie odbiorników prądu zbija napięcie nieznacznie (max o 0,2V).

2. Kontrolka ładowania na desce rozdz. działa prawidłowo.

3. Masa alternatora na prawej podłużnicy poprawna. Masa główna akumulatora na lewą podłużnicę prawidłowa.

4. We wtyczce alternatora na jednej linii jest stale 12,6V i nie zanika po włączeniu zapłonu (sensor aku?).

 Na drugiej linii pojawia się napięcie 12,6V po włączeniu zapłonu (wzbudzanie?).

5. Alternator wyremontowany w dobrym zakładzie - bez zmian na dobre. (Ponieważ napięcie ładowania mierzone na baterii wzrosło do 16,2V.)

6. Alternator podmieniony na inny - bez poprawy.

7. Przewód od alternatora plusowy do baterii bez oznak nieprawidłowości.

8. Miernik elektroniczny, którym mierzono jest sprawny i wskazuje poprawnie. Ma dobrą baterię.

9. Dodanie solidnej masy między śrubę mocującą alternator do łapy, a prawą podłużnicę - bez zmian.

10. Wnętrza wtyczki alternatora i piny alternatora - ideał.

11. Nie wiem, który bezpiecznik (-ki) pracują a alternatorem, lecz wszystkie sprawdzone miernikiem i mają ciągłość.

12. Duża biała wtyczka z małymi konektorami w skrzynce bezpieczników bez zarzutu.

 

Dodam, że przez ostatni rok nie było ruszane w instalacji el. nic, nie było kolizji, czy ew. napraw. Nie widzę śladów kuny.

Wg. mnie alternator jest wzbudzany i pracuje bez wewnętrznej awarii, lecz jest gdzieś problem albo z masą, albo z jakimś układem który mu bruździ.

Skoro tutaj nie ma cyfrowego starowania przez ECU, to gdzie szukać tego "sensora".

Lub może ktoś ma inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wszystko jest poprawnie, gdyż w instrukcji serwisowej w siódmym kroku diagnozowania błędów jest napisane jak poniżej:

 

7.MEASURE “B” TERMINAL VOLTAGE
Start engine. When keeping engine running at 2,500 rpm, measure “B” terminal voltage.
What voltage does the measurement result show?

  • Less than 13.0 V>>GO TO 8.
  • More than 16.0 V>>Replace IC voltage regulator.

 

"B" Terminal voltage - to jest kostka alternatora. Tak więc zalecają wymianę regulatora napięcia w alternatorze jak napięcie na kostce przekracza 16V. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

Teraz (przy założonym niezregenerowanym alternatorze) wartość mieści się w zakresie podawanym przez instrukcję serwisową.

Ale przy zregenerowanym już nie - bo jest 16,2V i zaczyna się wówczas pocić spod korków akumulatora.

Dopóki nie znajdę przyczyny jestem zmuszony trzymać na półce ten wyremontowany alternator z m. in. nowym stojanem, kołem i łożyskami, a jeździć na "starym".

Skoro rok temu zmierzyłem 14,36V - wpisane do karty gwaranc. akumulatora, to coś musiało ulec zmianie w układzie, tylko nie wiem co.

PS. Podasz pewne źródło, skąd pozyskać kompletny "Service Manual for Nissan T31"? ;)

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wojoBB napisał:

...

PS. Podasz pewne źródło, skąd pozyskać kompletny "Service Manual for Nissan T31"? ;)

Pozdro

 

Kiedyś pełna serwisówka była u kolegów Czechów - https://www.nissanclub.cz/ - po zalogowaniu się.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...