Bogdan78 Opublikowano 11 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2023 Witam wszystkich, jako nowy na forum witam wszystkich. Ale do rzeczy, jakiś czas temu zauważyłem że ciepłe powietrze z nawiewów leci dopiero na wyższych obrotach, dziś rano okazało się za nawet podczas jazdy leci również zimne powietrze. Płyn sprawdzony, odpowietrzenie również, oba węże od nagrzewnicy wchodzące w przegrodę są gorące więc wydaje się że nagrzewnica nie powinna być zamulona. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać dalej? W wątkach na forum natrafiłem informacje o czujniku temp. w kabinie (jest jakiś sposób by go sprawdzić przed wymianą na nowy?) A może przyczyna leży gdzie indziej, może ktoś już miał takie objawy w swoim aucie i rozwiązał problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironsy Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 Powód jest jeden, uszkodzony opornik dmuchawy, który znajduje się po lewej stronie, nad nogami pasażera i przykręcony na dwie śrubki. Ten element jest nienaprawialny. Trzeba go wyjąć i pokazywać w sklepie. Nie zawsze ten wtyk będzie pasował do gniazda. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogdan78 Opublikowano 13 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 Mironsy -dzięki sprawdzę to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 23 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2023 W dniu 11.11.2023 o 14:25, Bogdan78 napisał: Witam wszystkich, jako nowy na forum witam wszystkich. Ale do rzeczy, jakiś czas temu zauważyłem że ciepłe powietrze z nawiewów leci dopiero na wyższych obrotach, dziś rano okazało się za nawet podczas jazdy leci również zimne powietrze. Płyn sprawdzony, odpowietrzenie również, oba węże od nagrzewnicy wchodzące w przegrodę są gorące więc wydaje się że nagrzewnica nie powinna być zamulona. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać dalej? W wątkach na forum natrafiłem informacje o czujniku temp. w kabinie (jest jakiś sposób by go sprawdzić przed wymianą na nowy?) A może przyczyna leży gdzie indziej, może ktoś już miał takie objawy w swoim aucie i rozwiązał problem. Jeżeli na wolnych obrotach leciało chłodne a przy dodawaniu gazu zaczynało lecieć ciepłe to albo jest powietrze w ukladzie,ale to sprawdziłeś, albo nagrzewnica do wymiany. Nawet jeżeli dotykasz przewodow od nagrzewnicy i oba są rowno gorące to o niczym nie świadczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogdan78 Opublikowano 30 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Za dużo pracy za mało czasu, więc nie miałem jak się tym zająć. Za zupełnie zimne powietrze odpowiadał czujnik w kabinie, po jego wymianie wróciłem do punktu wyjścia (czyli grzeje tylko podczas jazdy) Nowa nagrzewnica kupiona, jeśli przyjdzie do jutra w sobotę ją wymienię, jeśli nie to dopiero za tydzień. Na pewno dam znać jaki będzie rezultat. Dziękuję za zainteresowanie i porady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogdan78 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2023 Komentarz dla potomnych, być może szukających rozwiązania problemu podobnego do mojego. Tak jak pisałem wcześniej, za całkowity brak ogrzewania odpowiadał uszkodzony czujnik znajdujący się za małą kratką na desce rozdzielczej (nie reanimowałem go, wymieniłem i po kłopocie) Co do drugiego problemu (brak ogrzewania na wolnych obrotach) cóż, winna była nagrzewnica. Pomimo gorących obu rurek i testu przepływu wody przez nią (podłączyłem wężami bieżącą wodę i przepływ był naprawdę niezły) okazało się że jest jednak zawalona na amen. Czy wymiana należy do łatwych -musisz poświęcić kilka godzin i niestety rozebrać cały kokpit, z demontażem metalowego stelażu włącznie. Niestety nie ma innej możliwości ponieważ końcówki rurek od nagrzewnicy są od strony przegrody silnika zamocowane plastikową osłoną przykręconą dwoma śrubkami (bez odchylenia obudowy nagrzewnicy nie ma do nich dojścia) Dodatkowo sama nagrzewnica jest zamocowana w gnieździe zaślepką na trzy śrubki i w jej wyjęciu przeszkadza główna rura od stelażu, więc jego demontaż/odchylenie jest niezbędne. Roboty na kilka godzin, ale nie taki diablo straszny, idzie to naprawdę sprawnie. Po wymianie nagrzewnicy ogrzewanie działa jak szalone ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.