kamyk82 Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Witajcie . Właściciele aut z tym silnikiem napiszcie czy wymienialiście rozrząd w swoich samochodach , co was do tego skłoniło ? Pytam bo w moim przy przebiegu 178tyś słychać go tak kilka sekund przy zimnym rozruchu i nie wiem czy go ruszać czy ten typ tak ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 A ten przebieg to pewny jest?. Nadmierny hałas rozrządu jest objawem zużycia. Lepiej wymienić przed urwaniem łańcucha, po urwaniu z wymianą będzie problem. Przed decyzją proponuję dać do osłuchania mechanikowi czy ten hałas to od łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maliniak Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Nie wymieniałem. Przebieg 330k pewny i poprzedni właściciel wymienił tylko łańcuch pompy oleju oraz napinacz rozrządu. Łańcucha rozrządu nie wymieniał bo mechanik mu powiedział że nie jest rozciągnięty. Też z rana mi chwile brzęczy z 2-3 sekundy po odpaleniu ale jak to gdzieś wyczytałem napinacz dopiero napina się po uzupełnieniu oleju w nim i tyle to zajmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Jeżeli łańcuch jest rozciągnięty (zużyty) to wymiana samego napinacza nie pomaga. Koszt robocizny potrzebnej do odsłonięcia rozrządu na łańcuchu i na składanie bez wymiany kompletu : łańcuch , napinacz , ślizgi jest taki sam jak przy wymianie kompletu. Wymiana częściowa nie jest zabroniona ale moim zdaniem jest nieprofesjonalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Przebieg jest jak najbardziej prawdziwy . Do mechanika raczej nie pojadę bo w aucie robie wszystko sam , nie ufam tym wymieniaczom i naciągaczom , człowiek kilka razy się sparzył stąd brak zaufania do tej grupy społecznej . Trzeba się będzie za to zabrać jak się trochę cieplej zrobi , czyli pewnie koło wiosny . Taka ciekawostka , poprzedni właściciel jeździł na full syntetyku elfa 5w30. Mnie podkusiło żeby zmienić olej na PMO i po tej wymianie rozrząd zaczął grzechotać . Przejechałem na elfie prawie 2 tyś km i cicho było przy rozruchu a była to zima bo kupiłem auto pod koniec grudnia . Zachęcony mocno reklamowanym w prasie motoryzacyjnej olejem PMO zakupiłem takowy , oczywiście o takich parametrach jak elf i od wymiany słysze przy odpalaniu zimnego silnika tak 2-3 sekundy cykania rozrządu . Wymieniłem na olej Nissana ( total go produkuje ) niestety to nie wiele pomogło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 17 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Panowie podrzućcie jakieś namiary na momenty dokręcania śrub przy wymianie rozrządu w silniku jak w temacie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 23 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja No i jestem po wymianie rozrządu . Wreszcie nastała cisza przy odpalaniu silnika . Wymieniłem również pompę oleju i jej napęd . Pokrywe rozrządu udało się uratować więc nowej nie kupowałem . Wszystko poza uszczelniaczem wału oryginał renault . Olej Motul 0720 i pasek osprzętu contitech . Koszt samych tylko części niezbędnych do wymiany plus zmywacze do hamulców , klej do pokrywy rozrządu i miski olejowej 1800zł . Robocizna nie liczę bo robiłem sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maliniak Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja Ile godzinowo wyszło ci czasu? Kanał jednak potrzebny z uwagi na wymianę pompy oleju? Czy łańcuch miałeś rozciągnięty? Używałeś blokady do rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 24 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja (edytowane) 10 godzin temu, maliniak napisał: Ile godzinowo wyszło ci czasu? Kanał jednak potrzebny z uwagi na wymianę pompy oleju? Czy łańcuch miałeś rozciągnięty? Używałeś blokady do rozrządu? Jakby mieć części na stanie to spokojnie w jeden dzień idzie to ogarnąć . Ale mi wyszło 3 . Czekałem dzień na części i 24 h na wyschnięcie kleju na pokrywie rozrządu i misce olejowej . Zrobiłem to bez kanału , koło prawe , nadkole plastikowe , osłony pod silnikiem auto w górę na tyle żeby zdjąć koło i piękny dostęp od spodu . Łańcuch był rozciągnięty , było słychać metaliczne dzwięki przy rozruchu zimnego silnika a czasami i ciepłego , łańcuszek pompy oleju uderzał o ścianę silnika . Używałem blokady wałków rozrządu , wał nie był blokowany . Edytowane 24 Maja przez kamyk82 Błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maliniak Opublikowano 24 Maja Udostępnij Opublikowano 24 Maja Czyli da radę wymienić pompę oleju przez czarną pokrywę miski bez kanału? Łańcuch od pompy ulega rozciągnięciu ale czy od wałków też był rozciągnięty? Wymieniłeś również koło zębatki od wałka rozrządu? Zastanawiam się czy potrzebne mi są te blokady jeśli nie będę ruszać tego koła tylko wymiany łańcuchów, napinacza oraz pompy oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 25 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja (edytowane) Da radę wymienic pompę przez tą małą miskę olejową . Zestaw rozrządu zawiera to koło zębate przykręcane do wałka wydechowego i jego musisz wymienić . Napedy łańcuchowe wymienia się kompleksowo czyli całość . 700zł to naprawde nie dużo jak za cały zestaw . Blokade musisz mieć , przynajmniej tą górną . Oba łańcuchy były rozciągnięte , od pompy oleju uderzał o ściankę silnika . Napinacz łańcucha rozrządu wysunięty był na 1,5 cm , na nowym może z 5mm . Nastała cisza przy odpalaniu zimnego silnika , ucichło takie dziwne szumienie jakby zużyte łożysko a winny temu był łańcuszek napędu pompy oleju . Pompa oleju też wymieniałem bo tam masz koło zębate zaprasowane i nie ma możliwości wymiany samego , nawet zestawy nie zawierają tego koła a tak jak w przypadku napędu rozrządu wymieniamy wszystko . Z resztą jest okazja to głupio nie wymienić jak wszystko dostępne . Ogólnie super robota , codziennie mógłbym takie rozrządy wymieniać . Edytowane 25 Maja przez kamyk82 Błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maliniak Opublikowano 25 Maja Udostępnij Opublikowano 25 Maja Dzięki pięknie za te informację. Skoro kanał jest nie potrzebny do wymiany pompy oleju to zrobię to sam. Również mam szuranie od strony rozrządu, łańcuch potrafi przy odpalaniu być bardzo głośny przez kilka sekund lub jak gorący przy odpaleniu do czasu przygazowania, dlatego myślę że pompa oleju też jest do wymiany. Co prawda poprzedni właściciel wymieniał tylko łańcuch pompy oleju i sam napinacz ok 100tys km temu i mówił aby nie przejmować się tymi grzechotaniami. Czy udało ci się zdobyć momenty dokręcania śrub od rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 28 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja Wymieniaj wszystko , nie ma co oszczędzać paru zł , tym bardziej że robisz sam . Ślizgi ,torx 40 , 25 Nm Napinacz 10 Nm Koło zębate rozrządu 10Nm i 40° Osłona rozrządu 10 Nm Koło pasowe paska wielorowkowego 50Nm i 80 °. Śruby pompy olejowej dokręcałem na wyczucie . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 27 Lipca Udostępnij Opublikowano 27 Lipca W dniu 23.05.2024 o 15:34, kamyk82 napisał: No i jestem po wymianie rozrządu . Wreszcie nastała cisza przy odpalaniu silnika . Jaki miałeś przebieg? U mnie 219000 km prawdziwe, i często przy rozruchu zimnego lub także ciepłego silnika słychać 2-3 sekundy rozrząd, aż napinacz napnie łańcuch. Co ciekawe, jak potrzymam przy rozruchu świece trochę dłużej, niż do zgaśnięcia kontrolki, to odpala dużo lepiej i tego terkotania nie słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 31 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca (edytowane) Przebieg przy wymienie 191 tyś . Rozrząd było słychać tak od 180 tyś po wymianie oleju z elf na pmo . Tak jak piszesz przy zimnym rozruchu było słychać takie dzwonienie przez 2-3 sekundy . Po wymianie cisza , dodatkowo luźny był łańcuch napędu pompy oleju i łańcuch zawadzał o ściankę silnika . Po wymianie słychać tylko klekot diesla , żadnych innych odgłosów . U Ciebie rozrząd jest do wymiany i trzeba to robić jak najszybciej nie ma na co czekać . Ja czekałem za długo ale cale szczęście nic się złego nie stało . Edytowane 31 Lipca przez kamyk82 Błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 12 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada No i panowie po 7 tyś przejechanych kilometrów rozrząd znów się odzywa przy zimnym rozruchu . Nie mam teraz warunków żeby tam zajrzeć ale na wiosne znów trzeba zrzucać pokrywe i sprawdzić co się stało że się zes...o . Za 3 tyś mam wymiane oleju zobaczymy co będzie po wymianie , zalany był motul 0720 zalecany do tego silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maliniak Opublikowano 13 Listopada Udostępnij Opublikowano 13 Listopada (edytowane) Jesteś pewny że to rozrząd? U mnie stuka autonapinacz paska osprzętu, przy delikatnym gazowaniu na jałowym widać jak lata obserwując z góry znaczenia na kreskach, a także zaczyna stukać już przy ruszaniu i prawdopodobnie wcześniej przy odpaleniu i może to jest mylone z rozrządem. Z kanału widać jak jak lata również pasek osprzętu wraz ze stukaniem. Jeśli każdego ranka ci stuka niech ktoś ci odpali silnik a ty w tym czasie obserwuj autonapinacz (oznaczenia na nim ). U mnie Albo problem jest z autonapinaczem albo z rozciągniętym paskiem. Wymienię w najbliższym czasie pasek i napinacz. Na razie brak warunków pogodowych. U mnie na zimnym silniku kreska C jest z dolnym AB jak na zdjęciu. Po przygazowania C wychyla się w dół poza dolne AB i przy każdym wychyleniu stuka takim metalicznym uderzaniem ( podejrzewam koniec naciągu autonapinacza zobacz na jego konstrukcje). Edytowane 13 Listopada przez maliniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 15 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada Sprawdzę temat. Myślałem że to rozrząd bo dzwięk podobny jak przed wymianą . Dziś odpalałem i nie było go słychać . Po niedzieli będzie więcej czasu to zbadam temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maliniak Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Wymieniłem pasek i napinacz, stuki ustały ale okazało się że mam jeszcze uszkodzone jednokierunkowe sprzęgło alternatora i to on rozciąga mi pasek i pewnie źle jeszcze wpływa na napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.