Karminadel Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Cześć Czy ktoś już wymieniał mikrostyk w klamce, w przycisku do otwierania/zamykania (ryglowania) drzwi systemy bezkluczykowego? Przestał mi działać przycisk w drzwiach kierowcy. Jakieś rady? W Scenicu II wymieniałem je regularnie - raz na pół roku. Miałem już wprawę 10 minut na klamkę. Czy tu wymiana przebiega podobnie? Na pierwszy rzut oka tak: też widzę zaślepkę do włożenia druta by przekręcić pierścień mocujący klamkę bez ściągania tapicerki. Jaki mikrostyk? Szkoda, że idzie mróz -10'C - bo nie bardzo chce mi się kombinować - chciałbym tą wymianę skrócić do minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia U mnie się na razie w zimnym blokuje. Wiec mogę mieć zaraz podobnie.Podłączam się .Ps może na początek jakiś spray typu kontakt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 1 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca Po kilku miesiącach męczarni z wyciąganiem za każdym razem kluczyka zabrałem się za to w połowie maja. Robota prosta – jeżeli ktoś nie jest z pokolenia GEN Z 😉 Czas pracy, na spokojnie, około 40 minut. Najpierw rozebrałem klamkę by sprawdzić jak ten miktostyk wygląda – czy tak jak w Scenicu i można tylko wlutować nowe i zapaćkać silikonem, czy inaczej. INACZEJ. Już nie ma typowego mikrostyku – tylko jakiś mini a'la kompnent SMD, wielkości 2x1 milimetra. Do tego płytka z nim jest (w moim przypadku już: była) szczelnie opakowana w silikonową/gumową osłonę chroniąca zawartość, uformowana tak by pasował do niej kształt plastikowego przycisku w klamce. Moja była już roztargana. Uznałem, że nie jestem w stanie tego przelutować (już nie ten wzrok i nie te umiejętności) – a nawet jakby: to nijak nie odtworzę silikonowej/gumowej osłony. Więc byłaby to robota na krótki czas. Zacząłem szukać tego przycisku po necie, nawet samego mikrostyku SMD. Nic nie znalazłem. Wg mnie nie da się kupić części zamiennej samego przycisku (SMD jeszcza jak ktoś wie gdzie to może kupi). Więc... zacząłem szukać używanych klamek w internecie, głównie na allegro. Ceny (z przyciskiem handsfree – bo są i bez przycisku: tańsze) od 170zł do nawet 250 zł (sic!) Uhu... drogo jak potrzebujesz z niej tylko mikrostyk. Ale uznałem, że nie ma wyjścia. I tak taniej niż tankowanie do pełna czy weekendowy wypad z znajomymi. Ale ponieważ mam blisko do ASO jadąc po drodze – postawiłem tam zapytać o klamkę przygotowany na jakąś szokująca cenę (jak np. mata grzewcza fotela za 2300 brutto hahaha). I tu pozytywne zaskoczenie: NOWA kompletna klamka (z przyciskiem, anteną itp) kosztuje 190,00 zł brutto – co po odjęciu połowy vatu i PIT wręcz atrakcyjna (w porównaniu do allegro bez faktury i droższe). I mamy nowiuteńki mikrostyk – zamiast używanego z allegro w niewiadomo jakim stanie. Oczywiście oferta na allegro ma sens jak szukasz klamki polakierowanej. Ta z ASO jest do lakierowania – ale nam to nie przeszkadza bo chcemy TYLKO przycisk. WYMIANA Idealnie wg zasad należałoby wymieniać całą klamkę – ale by dojść do gniazda wiązki trzeba by ściągać całą tapicerkę drzwi itp. W wuj zbędnej roboty – i po co coś rozbierać i składać, to już nie będzie to samo. A zresztą – szkoda czasu. Ja wybrałem szybszą i wygodniejszą opcję: obciąłem te dwa przewody i zlutowałem nowy przycisk. Działa idealnie – bo czemu miałoby być inaczej. JAK ZDEMONTOWAĆ KLAMKĘ? Bardzo prosto: otwieramy drzwi z boku wyjmujemy czarną okrągłą zaślepkę wielkości 20 groszówki za zaślepką jest śruba na torx (nie pamiętam rozmiaru) mocująca zamek. Odkręcamy tą śrubę. Nie trzeba się martwić – nie spadnie nam. Widoczna jest taka zagięta blaszka, która uniemożliwia wypadnięcie śruby wyjmujemy trochę zamek, na tyle by móc przesunąć klamkę w kierunku do tyłu samochodu i już. Ściągamy polakierowaną obudowę zaczynać od tyłu klamki (od strony skierowanej normalnie w kierunku tyłu samochodu). Klamka tam ma dwa widoczne zaczepy, a cała lakierowana osłona jest na wcisk. Sam przycisk mocowany jest na dwa zaczepy i wypychamy go w kierunku przewodów 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 3 Czerwca Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca Szacun za tak drobiazgowy opis 👍 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.