elebubumeo Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego (edytowane) Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy a przywiodło mnie tutaj to nietypowe , jednak dla mnie dość urokliwe auto. Robię twardy research na temat Nissana Tiida rocznik bodajże 2008 z silnikiem 1.8 benzyna +/- 128 KM (??) wersja Tekna gdyż zainteresowało mnie to nieszablonowe auto. Informacji w necie jak na pęczki... Jednak z przyczyn jego nieszablonowości mam też kilka zapytań więc być może posiadacze będą mogli mi coś o nim opowiedzieć. Informacji w necie ze świecą szukać. A więc do sedna ? ( jest tego troche, kto pytani nie bładzi) Jakie są ogólne wrażenia z użytkowania , plusy i minusy Jak wygląda spalanie w miescie i na trasie ? I czy to prawda że spalanie w miescie może sięgać nawet 10 litrów na 100 km? Jak wyglądają koszty utrzymania, serwisów i eksploatacji? Jak wygląda sytuacja z wszelkiej maści częściami zamiennymi? Czy z racji że jest to niszowy model brakuje części , elementów podwozia lub karoserii czy bazuje na innych modelach i dostępność jest szeroka? Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin i ewentualnego zakupu ? Z góry dziękuję za wszelkie informacje, przyzna szczerze że szukam pierwszego autka. Jednak stosunek ceny do tego co oferuje samochodzik ( a także moich osobistych preferencji) pozytywnie mnie zaskoczył. Jednak mam pewne obawy ze względu na to że jest to auto nieco niszowe. Wygląda to też pojęcie względne jednakże mi on zupełnie nie przeszkadza. Powiem więcej, coś w nim przykuło moje oko. Z góry dziękuje dla wszystkich użytkowników, którzy poświęcą chwilę swojego czasu aby odpowiedzieć "żółtodziobowi" na kilka nurtujących go pytań. Pozdrawam. Ps. Proszę o wzajemny szacunek Edytowane 5 Lutego przez elebubumeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego Osobiście już nie mam tiidy miałem prawie 10 lat więc coś mogę powiedzieć. Ad. 1.Ogólne wrażenia z jazdy jak dla mnie OK. Minus to może to, że jest wysoka i na zakrętach ostrożnie ( no ale bez przesady) Ad 2. 1,6 HR DE ( wg. mnie przy odpowiednim serwisie silnik nie do zajechania, mój na 100 tyś nie dotykany prócz wym. świec. oczywiście bez LPG) Nie pamiętam ile była średnia ale zimą na krótkich odc, 10 brał. Ad 3, Koszty jak przy normalnym aucie olej + filtry Ad.4 Części są dostępne w normalnych cenach. Teraz jest dużo używek ja jak kupiłem w 2010 to wtedy nie było ale teraz są. Bazuje np. na reno clio III (chodzi mi o tuleje sanek). Przy zakupie sprawdż czy nie stukają. Skrzynia też od reno tylko dzwon inny. Z racji wieku auta to patrz na korozję. Myślę, że pomogłem choć trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elebubumeo Opublikowano 5 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 29 minut temu, krawiec1974 napisał: Osobiście już nie mam tiidy miałem prawie 10 lat więc coś mogę powiedzieć. Ad. 1.Ogólne wrażenia z jazdy jak dla mnie OK. Minus to może to, że jest wysoka i na zakrętach ostrożnie ( no ale bez przesady) Ad 2. 1,6 HR DE ( wg. mnie przy odpowiednim serwisie silnik nie do zajechania, mój na 100 tyś nie dotykany prócz wym. świec. oczywiście bez LPG) Nie pamiętam ile była średnia ale zimą na krótkich odc, 10 brał. Ad 3, Koszty jak przy normalnym aucie olej + filtry Ad.4 Części są dostępne w normalnych cenach. Teraz jest dużo używek ja jak kupiłem w 2010 to wtedy nie było ale teraz są. Bazuje np. na reno clio III (chodzi mi o tuleje sanek). Przy zakupie sprawdż czy nie stukają. Skrzynia też od reno tylko dzwon inny. Z racji wieku auta to patrz na korozję. Myślę, że pomogłem choć trochę. Czyli te plotki czytane w rożnych miejscach że bywa paliwożerna mają jakby trochę potwierdzenie. Wiadomo że na to składa się wiele aspektów jak dbanie o filtry , oleje jak i sama jazda. Szczegolnie że ta wersja ma 128km 1.8 bez gazu. A z tymi zakrętami to co masz na myśli? Bywa przewrotna? Trochę napisałeś , dziękuję. Bardzo mnie ciekawy czy będzie ktoś jeszcze, kto podzieli się wiedzą. Może jest ktoś kto posiadał podobna wersję i silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego Ja wiem czy paliwożerna, ja napisałem, że zimą na krótkich odcinkach na mieście. A spalanie średnie nie wychodziło jakoś źle. Bez przesady z tą przewrotnością. Ogólnie jak dla mnie auto było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elebubumeo Opublikowano 6 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 14 godzin temu, krawiec1974 napisał: Ja wiem czy paliwożerna, ja napisałem, że zimą na krótkich odcinkach na mieście. A spalanie średnie nie wychodziło jakoś źle. Bez przesady z tą przewrotnością. Ogólnie jak dla mnie auto było OK. Jeśli chodzi o zimę to wiadomo, spalanie jest wyższe z powodu temperatur itp. Ale jak robiłem research w różnych miejscach to dało się wyczytać wśród opinii użytkowników że bywa paliwożerna. Cokolwiek to znaczyło. Jak grzebałem głębiej żeby coś się dowiedzieć to trafiłem na taką stronę : https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Nissan/56469/Nissan-Tiida-5p-18-Tekna.html Tutaj też niby wskazuje średnia spalanie w mieście w okolicach 10.1 l na 100 km. Chociaż nie wiem na ile wiarygodna jest to strona, jednak jedyna ze szerzą specyfikacją jaką udało się odnależć. Nie odbierz mnie źle, w kwestii motoryzacji jestem żółtodziobem ale kogo bym nie zapytał o spalanie to w porównaniu z ich autem to sporo. Stąd moje pytania i obawy jednocześnie. Chociaż tak naprawdę w każdym aucie są plusy i minusy i można tak szukać w nieskończoność a nigdy auta odpowiedniego się nie znajdzie. ? Czy może masz jakieś ciekawe wspomnienia, rady, czy słowa otuchy dla mnie ? Bo chyba jako jedyny się odpaliłeś w tym temacie. Wielkie dzięki ci za to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego Co do spalania no to po prostu tak jest, moja Altima teraz pali 12,1 a na trasie zszedłem do 6,3. Co do rad to wiesz nikt nie chce radzić co ktoś ma zrobić, decyzja należy do Ciebie. Mi auto osobiście się podobało i dlatego kupiłem i co najważniejsze z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nie żałuję tej decyzji dla mnie auto OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego (edytowane) Jeżdzilem Tiidą 1.8 w wersji Accenta przez 10 lat. Spalanie w mieście zima na krótkich odcinkach (do 5 km) ok. 11 l Trasa w 2 osoby Krk Zakopane Krak 5.6l Trasa Kraków Jastrzębia Góra 4 osoby + bagaże + rowery na dachu i na tylnej klapie - 8.3l. W lecie w mieście na tej samej trasie 9,5l Spalanie normalne jak na tę pojemność. Opisy ludzi, którzy piszą, że auto z wolnossącym silnikem 1.8 pali w miescie 7-8 l zwyczjanie kłamią. Generalnie w Tiidzie silnik 1.8 ujawnia swoje prawdziwe oblicze powyżej 3,5 tys. obrotów, jest dynamiczny i żwawo przyspiesza. Auto jest stworzone do jazdy po autostradzie. Dobrze wytlumione A 6-biegowa skrzynia zapewnia komfort akustyczny w czasie podróży. Na co zwrócić uwagę? - Czy nie zacina się ręczny(niszczące hamulce w czasie jazdy) - konieczna wymiana linek, - tłumik końcowy szybko się wypalal i nie było zamienników - stan kompresora klimatyzacji- jeżeli do wymiany to dostępny tylko w USA lub w Japonii. - 10 lat pod chmurką zero korozji. Poza tym wyczajna eksploatacja. Sprzedałem pod wpływem impulsu i żałuję do dzisiaj. Ps. Co do spalania. Moje Suzuki z silnikiem 1.0 turbo (bardzo ekologicznym - EURO 6+) pali teraz w mieście na tej samej trasie co nissan, 10.5 l. Edytowane 6 Lutego przez JacekJQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elebubumeo Opublikowano 6 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 5 godzin temu, krawiec1974 napisał: Co do spalania no to po prostu tak jest, moja Altima teraz pali 12,1 a na trasie zszedłem do 6,3. Co do rad to wiesz nikt nie chce radzić co ktoś ma zrobić, decyzja należy do Ciebie. Mi auto osobiście się podobało i dlatego kupiłem i co najważniejsze z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nie żałuję tej decyzji dla mnie auto OK. Nie no masz pełną rację. Ostateczna decyzja należy do mnie. Po prostu jedni mówią tak, a inni inaczej. Warto z tego wszystkiego wyciągnąć jakieś wnioski 3 godziny temu, JacekJQ napisał: Jeżdzilem Tiidą 1.8 w wersji Accenta przez 10 lat. Spalanie w mieście zima na krótkich odcinkach (do 5 km) ok. 11 l Trasa w 2 osoby Krk Zakopane Krak 5.6l Trasa Kraków Jastrzębia Góra 4 osoby + bagaże + rowery na dachu i na tylnej klapie - 8.3l. W lecie w mieście na tej samej trasie 9,5l Spalanie normalne jak na tę pojemność. Opisy ludzi, którzy piszą, że auto z wolnossącym silnikem 1.8 pali w miescie 7-8 l zwyczjanie kłamią. Generalnie w Tiidzie silnik 1.8 ujawnia swoje prawdziwe oblicze powyżej 3,5 tys. obrotów, jest dynamiczny i żwawo przyspiesza. Auto jest stworzone do jazdy po autostradzie. Dobrze wytlumione A 6-biegowa skrzynia zapewnia komfort akustyczny w czasie podróży. Na co zwrócić uwagę? - Czy nie zacina się ręczny(niszczące hamulce w czasie jazdy) - konieczna wymiana linek, - tłumik końcowy szybko się wypalal i nie było zamienników - stan kompresora klimatyzacji- jeżeli do wymiany to dostępny tylko w USA lub w Japonii. - 10 lat pod chmurką zero korozji. Poza tym wyczajna eksploatacja. Sprzedałem pod wpływem impulsu i żałuję do dzisiaj. Ps. Co do spalania. Moje Suzuki z silnikiem 1.0 turbo (bardzo ekologicznym - EURO 6+) pali teraz w mieście na tej samej trasie co nissan, 10.5 l. Widzisz i tu właśnie moje największe wątpliwości się pojawiały co do części zamiennych. Z dostępnością tych części co pisałeś był problem x czasu temu jak miałeś to auto ? Bo tu kolega krawiec pisał że teraz jest ich więcej bo jest więcej tych aut a dwa że ona jest na podwoziu od np Renault Megane III więc jest z czego czerpać Bo teraz jak wpisywałem w google zarówno tłumik końcowy czy kompresor klimatyzacji to teoretycznie są one dostępne w Polsce. I to moja największa obawa bo trochę już się na oglądałem filmików w necie o modelach aut, za które ubezpieczyciel chciał liczyć szkodę całkowitą bo brakowało elementów zamiennych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego Problem z dostępnością był w czasie jak miałem Tiidę, ale w ciągu tych kilku lat nie śledziłem rynku części dla nissana. Uważam, że to bardzo dobre i mocno niedoceniane w Polsce auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elebubumeo Opublikowano 8 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego (edytowane) 16 godzin temu, JacekJQ napisał: Problem z dostępnością był w czasie jak miałem Tiidę, ale w ciągu tych kilku lat nie śledziłem rynku części dla nissana. Uważam, że to bardzo dobre i mocno niedoceniane w Polsce auto. Dziękuje za poświęcenie czasu. Bo myślałem że nigdzie niczego się nie dowiem o tym aucie. Co prawda auto będzie najbardziej użytkowane w mieście, na pewno będą też trasy ale jak długie to ciężko stwierdzić. Research robiłem z częściami jest dużo lepiej bo są dostępne. Właściwie wszystkie te części co mi podałeś to są dostępne w Polsce normalnie. Więc tu trochę odetchnąłem. Auto bardzo mnie przekonuje stosunkiem ceny do tego co oferuje, oraz tym że fotele można nie tylko składać ale i przesuwać co daje możliwość powiększenia przestrzeni i przewiezienia czegoś większego bez posiadania auta typi combi. W porównaniu z innymi markami w których trąca plastikiem jest naprawdę dobrze. Wygląda przy nich jak auto premium. Nie wiem jakby się spełniało w kwestii auta rodzinnego ale z tego co piszesz to chyba spełnia tą rolę. Pojadę, obejrzę i podejmę decyzję na miejscu. Edytowane 8 Lutego przez elebubumeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.