aquariusmax Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 (edytowane) Czy zauważyliście, że silnik 1.3 w J12 grzeje się bardziej od 1.2 w J11? Zastosowano całkiem inny układ? W J11 temperatura wody w układzie prawie nigdy nie przekraczała 100 stopni (odczyt z OBD2). Chyba powyżej 102 stopni włączał się wentylator i schładzał do jakiś 92-94 stopni i był cisza. W J12 temperatura wody oscyluje u mnie w czasie jazdy wokół 96-99 stopni (oleju 94 stopnie). Jak się zatrzymam "na silniku" na dłuższą chwilę (np. 5 minut), to osiąga 106-108 stopni (olej 104 stopnie). Wentylator na pierwszym biegu chodzi praktycznie non-stop, bo już od 90 stopni w górę i ma słabą wydajność, bo jak kończę normalnie jazdę z temperaturą np. 96 stopni, to po wyłączeniu silnia (i opuszczeniu auta) potrzebuje on sporo ponad 5 minut, aby schłodzić wodę poniżej 90 stopni i wtedy się wyłącza. Drugi bieg wentylatora jest już bardzo wydajny, bo na schłodzenie od 108 stopni (bo wtedy się włącza), potrzebuje dosłownie kilkudziesięciu sekund, aby zajeść do 88 stopni, wtedy się całkowicie wyłącza. PS1.: Czy tak jest tytko u mnie i mam np. zapowietrzony układ chłodzenia, czy to normalne? PS2.: Zawsze wydawało mi się, że temperatura oleju 100 stopni w "cywilnym" aucie to sporo, a tu spokojnie mamy 105 stopni po chwili zatrzymania (trzeba uważać przy wyborze oleju). PS3.: Oczywiście wskazówka (u mnie analogowa w Acenta) od temperatury wody jest zawsze poniżej połowy tarczy, ale to standard, ona chyba idzie tylko do 45%, a potem stoi jak wryta (w J11 też tak miałem). Edytowane 6 Marca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabuss Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 Rozumiem że bez OBD tego nie sprawdzę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 Bez OBD nie poznasz dokładnych temperatur (koszt interfejsu to jakieś 40 zł), ale możesz usłyszeć, czy wiatrak delikatnie kręci kilka minut po każdej jeździe, po wyłączeniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 Co do różnic w temperaturach się nie wypowiem, bo ja przeskoczyłem z J10 2.0 na J12 1.3. W J10 dało się włączyć menu serwisowe z różnymi parametrami, ale nie pamiętam już, co tam było. Jaki masz czytnik do OBD? Jest taki jeden fajny (amatorski na telefon), w którym można włączać dodatkowe funkcje w autach, ale niestety nie w Nissanach. A może ktoś wie, jak włączyć menu serwisowe, jak w J10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 (edytowane) Mam zwykły OBD2 VGATE. Odczytywanych parametrów w J12 jest mniej niż w J11, ale temperatury wody, oleju, katalizatora, filtra, itd. są. Jeszcze chyba nikt nie rozgryzł jak wejść do ukrytego menu, ale przynajmniej wiadomo jak darmowo wyłączyć start/stop (jumper z płyty PC) i włączyć ciągle ładowanie (jeśli dalej są problemy z Aku). Edytowane 6 Marca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 1 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2024 W dniu 6.03.2024 o 18:06, huling napisał: A może ktoś wie, jak włączyć menu serwisowe, jak w J10? W Acenta wystarczy włączyć radio, trzymać wciśnięty przycisk MENU i pokręcić prawą gałką w lewo, prawo i znowu w lewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumimis Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Termostat w 1.3 produkowanym od 2021 otwiera się przy 98 stopniach. Więc temperatury w okolicach 100-105st to nic szczególnego. Dodatkowo w układzie chłodzenia jest grzałka dogrzewająca płyn aby jak najszybciej silnik osiągnął temperaturę roboczą (włączania się przy zimnym silniku i gdy temperatura na zewnątrz jest poniżej 10st.). IMO: jest to moje kolejne auto, w którym temperatura płynu oscyluje w granicach 105st. Wydaje mi się, że producenci wprowadzili to w celach "ekologicznych". Ważne jest aby dbać o jakość płynu chłodzącego i nie rozcieńczać go za bardzo wodą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.