Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai J10 2012 - Nie działa nadmuch i nastawienie nawiewu.


mgoscicki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Qashqai J10 2012 2.0 dci 150 km 4x4 climatronik

Witam

Wiem że temat był przerabiany ale nigdzie nie znalazłem wątku z niedziałającym nastawieniem nawiewu (szyba, nogi ect.) + niedziałająca dmuchawa nawiewu.

Bezpieczniki sprawdzone. (2x 15A + przekaźnik). Przekaźnik wyraźnie zaskakuje przy przekręceniu kluczyków.

 

Nie sprawdzony rezystor dmuchawy. Nie zabieram się za wymianę bo zastanawiające jest nie działanie na stawów nadmuchu, a rezystor chyba tylko odpowiada za siłę nadmuchu.

Na żadnym biegu nie działa (sprawdzony nawiew wewnętrzny, zewnętrzny, bieg max, bieg min, wył /  wł klima) cisza jak makiem 

Czy prócz tych dwóch bezpieczników i przekaźnika jest jeszcze coś zabezpieczającego?

Co może być przyczyną braku nawiewu i sterowania?

Dzięki z góry za podpowiedź.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W dniu 7.03.2024 o 15:49, mgoscicki napisał:

niedziałająca dmuchawa nawiewu

Może być uszkodzony silnik nawiewu. Ja w ciągu bodajże 7-miu lat regenerowałem silnik dwa razy.

W razie czego nie kupuj silnika od anglika - ma odwrotne obroty.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki.

Spróbuję spiąć go na krótko. 

 

Tylko czy od tego też zależy sterowanie nadmuchem - nie siłą ale gdzie ma być nadmuch (szyba, nogi, fornt)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam ten sam problem. Nie działa dmuchawa nawiewu. Da się ją wymontować  po wymontowaniu pedałów czy trzeba zwalać deskę?

W dniu 12.03.2024 o 19:01, bhtom napisał:

nie kupuj silnika od anglika - ma odwrotne obroty.

Dlaczego? Przecież nagrzewnica jest taka sama w obu wersjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć
Mam ten sam problem, a właściwie podobny. Ten sam model auta.
Wentylator (niezależnie od wszystkich ustawien - siła nawiewu, kierunki, auto czy manual) często się nie włącza.
Jest to również kompletnie niezależne od tego czy klima jest włączona czy nie - włączanie przycisku klimy skutkuje cichym pyknięciem jakby się gdzieś zwiększało ciśnienie, ale wentylatory nadal nie dmuchają.
Ciekawostka - ZAWSZE po jakimś losowym czasie (mniej więcej 10-45 minut) nagle wszystko zaczyna działać i problem przestaje istnieć.
Kilku/nasto minutowe zatrzymanie na stacji (z wyłączeniem zapłonu i zamknięcie auta), i dalej działa, jakby nic się nie stało.
Kilkugodzinna przerwa albo dłuższa - znowu nie działa przez pierwsze X minut.

Jakieś pomysły?

Z góry dziękuję
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

18 godzin temu, cezzar1 napisał:

Da się ją wymontować  po wymontowaniu pedałów czy trzeba zwalać deskę?

Da się wymontować po zdjęciu pedałów, ale musisz mieć gibki kręgosłup i mały brzuch... ;)

 

18 godzin temu, cezzar1 napisał:

Dlaczego? Przecież nagrzewnica jest taka sama w obu wersjach. 

 

Przerabiałem temat i w związku z tym, że silnik był od anglika, wyjmowałem go raz jeszcze.

4 godziny temu, Grabos_PL napisał:

Jakieś pomysły?

Wymiana silnika nagrzewnicy.

 

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, bhtom napisał:

Wymiana silnika nagrzewnicy.

Czyli obecnie uznaniowo rozpoczynający pracę silnik nagrzewnicy po wymianie na nowy będzie rozpoczynał pracę i uruchamiał nawiew zaraz po przekręceniu kluczyka?

z pozdrowieniami
P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

4 godziny temu, Grabos_PL napisał:

będzie rozpoczynał pracę i uruchamiał nawiew zaraz po przekręceniu kluczyka?

Jeśli będzie włączony panel klimatronika, to tak.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie zużyty komutator silnika po 216 kkm. Zamówiłem nową dmuchawę. Nie wiem dllaczego nie mogę wstawić zdjęcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja przy takim przebiegu już dwa razy wymieniałem silnik dmuchawy. Tu namiary na firmę regenerującą: https://www.facebook.com/mcmichalcukierski/?locale=pl_PL

Nowa dmuchawa to chyba spory wydatek?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jestem po wymianie dmuchawy nawiewu. Cała sprawa nie wygląda tak strasznie jak ją malują. Jest trochę rozbierania plastików, pedałów, wtyczek, ale jest to do ogarnięcia przez każdego, kto ma minimalne pojęcie o mechanice i coś tam wcześniej robił przy gratach. Na pewno potrzeba długą nasadkę 13 do odkręcenia pedałów hamulca i przyspieszenia wraz z długą przedłużką i przegubem, bo do górnych nakrętek, a szczególnie do jednej, jest ciężki dostęp. Potem trzeba wymacać śrubkę na klucz 8 (nietypowo, bo wiele aut ma na 5,5) i dmuchawa jest nasza. Są filmy na yt, które świetnie pokazują proces wymiany dmuchawy. A mając zdjęte pedały jest taka wartość dodana, że jest świetne dojście do wymiany filtra kabinowego bez jego uszkodzenia i okazja do wyczyszczenia parownika jakimś środkiem, przez klapkę filtra. Ja używam bizol. Z uwagi na to, że parownik jest umieszczony pionowo, trzeba po aplikacji środka w postaci piany, zamknąć klapkę i włączyć nawiew na 1-2 kreski, aby dmuchawa przepchała pianę przez parownik. Czynność powtórzyć kilka razy, aż do opróżnienia puszki. To wszystko nie zmienia faktu, że inżynierowie spierd... sprawę i nie opracowali wersji z odbiciem lustrzanym dla LHD. Wtedy dostęp byłby po zdemontowaniu schowka przed pasażerem, jak w większości normalnych aut. Ci do filtra kabinowego, to polecam Filtrona K1255A z węglem aktywnym. Tani i dobrze pasuje. Wkładając ten filtr też można się zdziwić, że to nie do tego modelu, ale trzeba go trochę zgnieść najpierw i wcisnąć w jego miejsce. Otwór jest mniejszy niż filtr. Ale potem się rozpręży i będzie szczelny.  A tak wygląda komutator silnika dmuchawy po 219000 km (nie jak wcześniej podałem 216, żona jeździ jak szalona). Przypuszczałem, że zużyły się szczotki, a one były jeszcze w całkiem dobrym stanie. Wg mojej oceny jest zbyt mocna sprężyna dociskająca szczotki do komutatora, w wyniku czego on zużywa się przedwcześnie. Niektóre pola były ze znacznymi ubytkami miedzi, nic się już z  tym nie da zrobić, złom.

Jeszcze taka uwaga, po włączeniu zapłonu przy odpiętych wtyczkach czujnika pedału gazu i hamulca, pojawi się błąd, wymagający skasowania jakimś przyrządem. Aby tego uniknąć, trzeba włączać zapłon (w celu uruchomienia nawiewu-przepychanie piany przez parownik) przy podpiętych wtyczkach do tych czujników.

IMG_1436.thumb.jpg.fb0b8757002cb3961190b4dec8145cc6.jpg

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...