malin_f1 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Wlałem mineralny Spuść to szybko i zalej syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Spuść to szybko i zalej syntetyk dlaczego ???? jest to olej ktory jest zalecany przez producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Byłem na stacji z wymieniającej tylo oleje i nie mieli żadnego oleju GL4 teraz są już podobno tylko albo GL5 albo GL4/GL5, a co do lepkości to instrukcji jest 80W90 a tam tylko 75W90. Ja mam w skrzyni mobila syntetyk o klasie GL4/GL5 i lepkości 75W/90 czy szukać innego czy jeździć dalej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Spoko. To moim zdaniem bardzo dobry olej. Parametry mieszczą się w granicach tolerancji dla N15. Wszędzie tam, gdzie jest zalecany Gl4, spokojnie można stosować Gl4/Gl5. Lepkość jest związana z zakresem temperatur, w których można stosować olej. Niewielkie odchyłki od wzorcowego 80W/90 są oczywiście dopuszczalne. Zresztą podobnie jak przy olejach silnikowych, gdzie producent dopuszcza zarówno 10W/30 jak i 10W/40 itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Dzięki. To śmigam dalej. Trochę jestem przewrażliwiony na olej w skrzyni bo niedawno ją robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 zbyszekN15, Mineralny wystarczy tobie na jakieś 30-35 tys i będzie do wymiany. Poza tym zimą gęstnieje i skrzynka cięzko chodzi. Spuść to badziewie i zalej syntetyk i masz na następne 4-5 lat spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Chciałbym wymienić olej w skrzyni na Valvoline ale znalazłem dwa rodzaje - Durablend oraz Synpower . który do czego jest ?? [ Dodano: Sob 19 Maj, 2007 17:59 ] dzięki danstan, zainwestuję w pełny syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Durablend oraz Synpower . który do czego jest ?? Oba rodzaje oleju do tego samego tj. do przekładni w postaci manualnych skrzyń biegów i tylnych mostów, ale : SynPower Gear Oil - to syntetyczny olej do skrzyń przekładniowych, DuraBlend Gear Oil- to półsyntetyczny olej do skrzyń przekładniowych oprócz powyższego różnią się także np. klasyfikacją jakościową GL. A tutaj specyfikacje i podstawowe zastosowanie : http://www.valvoline.pl/index_oleje_przekladniowe.html Pozdrawiam życząc przyjemnej lektury :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Jutro jadę po zakupy olejowe, zajrzałem sobie na stronke Intercars a tam cena Valvoline SynPower Gear Oil TDL 75W-90 - 59 zł z groszami za lytr : Nie wiem czy dobrze patrzę bo coś ten symbol TDL mnie zastanawia, bo potrzebuje syntetyk do swojej skrzyni. CZy może jednak zalać półsyntetyk ?? Nie lubię oszczędzac na takich rzeczach co prawda no ale to duzo trochę. Przebieg 158 tkm. Ew. zna ktoś moze jakieś sklepy we Wrocławiu gdzie dostanę taniej i z pewnego źródła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Polecam informacje z tego wątku: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...c&start=175 generalnie jest mowa o oleju silnikowym ale jest tam kilka informacji o olejach przekładniowych (pod koniec tematu). Sam mam Castrol TAF-X GL4/5 75W90 syntetyk. Myślę, że dobrym wyborem może być któryś z olejów syntetycznych GL4 Valvoline. Natomiast NIGDY nie wlałbym do skrzyni Nissana oleju mineralnego. Dlaczego? Przy mrozie juz -10 stopni i zimnym silniku ciężko wrzucić bieg. Przy dobrym oleju syntetycznym nie robi różnicy czy -20 czy + 20 stopni jest na zewnatrz. Olej w przekładni wymienia się co 60-100 tyś km, więc oszczędzanie kilkudziesięciu zł nie ma najmniejszego sensu. Istotna sprawa: Do Nissana musi być olej GL-4 lub GL-4/5. Nie powinno się wlewać oleju GL-5, może on zaszkodzić skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Racja, no tak jak wspomniałem nie lubię oszczędzać na takich rzeczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris74 Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 ja dosyc dlugo męczyłem temat oleju do skrzyni. w koncu wybralem Shell Transaxle 75W-90 API GL-5. niepokoil mnie ten parametr GL-5 ale po konsultacjach w 2 serwisach powiedziano mi ze leja od lat ten olej do skrzynek w N16, niektorzy klienci zrobili na nich dziesiatki tysiecy kilometrow i nic zlego sie nie dzieje. wiec akurat w przypadku tego oleju parametr GL-5 nie jest dyskwalifikujacy. jednak jak chcesz spelnic zalecenia producenta to lej Castrol taf-x albo Valvoline. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 odnawiam temat bo musze jak to powiedzial ostanio mechanik dolac oleju do skrzyni... mozna wogole dolewac olej jesli tak to skad mam wiedziec jaki i i ile?? Jesli powinienem wymienic olej (mi wydaje sie ze taka wresja jest jedyna mozliwa) to jaki olej wlac?? Ile wlac oleju?? Ile kosztuje taki olej i czy mozna to zrobic samemu jesli nie to jaki koszt takiej wymiany w warsztacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Co do kosztu wymiany, to nie powinno przekroczyć 50 zł (albo i mniej, w końcu to tylko kwestia odkręcenia korka spustowego i wlanie oleju przez otwór wpustowy). Niestety czasem problem pojawia się z odkręceniem własnie tego korka w otworze wpustowym (u mnie tak było i mechanik wlał olej poprzez otwór powstały po wykręceniu mechanizmu od linki prędkościomierza). Do tego koszt samego oleju, kolo 200-250 zł (potrzeba ok. 3-3,5 litra, zaleznie od skrzyni). Wlewasz olej do poziomu otworu wpustowego, gorzej gdy nie da się go odkręcic, wówczas trzeba sprawdzic w katalogu. Polecam wymianę na dobry syntetyczny olej GL-4 lub GL-4/5 (ale nie GL-5), sam mam Castrol TAF-X ale nie sądze by gorsze były oleje VALVOLINE -> patrz wcześniejsze posty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Do skrzyni leje się tylko oleje syntetyczne. Mineralne się nie sprawdzają tak dobrze. Następne 80-100 tys spokój! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.