Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej przekładniowy w skrzyni biegów


Gość saki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem na stacji z wymieniającej tylo oleje i nie mieli żadnego oleju GL4 teraz są już podobno tylko albo GL5 albo GL4/GL5, a co do lepkości to instrukcji jest 80W90 a tam tylko 75W90.

 

Ja mam w skrzyni mobila syntetyk o klasie GL4/GL5 i lepkości 75W/90 czy szukać innego czy jeździć dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. To moim zdaniem bardzo dobry olej. Parametry mieszczą się w granicach tolerancji dla N15. Wszędzie tam, gdzie jest zalecany Gl4, spokojnie można stosować Gl4/Gl5. Lepkość jest związana z zakresem temperatur, w których można stosować olej. Niewielkie odchyłki od wzorcowego 80W/90 są oczywiście dopuszczalne. Zresztą podobnie jak przy olejach silnikowych, gdzie producent dopuszcza zarówno 10W/30 jak i 10W/40 itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zbyszekN15,

 

Mineralny wystarczy tobie na jakieś 30-35 tys i będzie do wymiany. Poza tym zimą gęstnieje i skrzynka cięzko chodzi. Spuść to badziewie i zalej syntetyk i masz na następne 4-5 lat spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Chciałbym wymienić olej w skrzyni na Valvoline ale znalazłem dwa rodzaje - Durablend oraz Synpower . który do czego jest ??

 

[ Dodano: Sob 19 Maj, 2007 17:59 ]

dzięki danstan, zainwestuję w pełny syntetyk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
Durablend oraz Synpower . który do czego jest ??

 

Oba rodzaje oleju do tego samego tj. do przekładni w postaci manualnych skrzyń biegów i tylnych mostów, ale :

SynPower Gear Oil - to syntetyczny olej do skrzyń przekładniowych,

DuraBlend Gear Oil- to półsyntetyczny olej do skrzyń przekładniowych

oprócz powyższego różnią się także np. klasyfikacją jakościową GL.

A tutaj specyfikacje i podstawowe zastosowanie :

http://www.valvoline.pl/index_oleje_przekladniowe.html

Pozdrawiam życząc przyjemnej lektury :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jutro jadę po zakupy olejowe, zajrzałem sobie na stronke Intercars a tam cena Valvoline SynPower Gear Oil TDL 75W-90 - 59 zł z groszami za lytr :(:

Nie wiem czy dobrze patrzę bo coś ten symbol TDL mnie zastanawia, bo potrzebuje syntetyk do swojej skrzyni. CZy może jednak zalać półsyntetyk ?? Nie lubię oszczędzac na takich rzeczach co prawda no ale to duzo trochę. Przebieg 158 tkm.

Ew. zna ktoś moze jakieś sklepy we Wrocławiu gdzie dostanę taniej i z pewnego źródła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN

Polecam informacje z tego wątku:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...c&start=175

 

generalnie jest mowa o oleju silnikowym ale jest tam kilka informacji o olejach przekładniowych (pod koniec tematu). Sam mam Castrol TAF-X GL4/5 75W90 syntetyk. Myślę, że dobrym wyborem może być któryś z olejów syntetycznych GL4 Valvoline.

 

Natomiast NIGDY nie wlałbym do skrzyni Nissana oleju mineralnego. Dlaczego? Przy mrozie juz -10 stopni i zimnym silniku ciężko wrzucić bieg. Przy dobrym oleju syntetycznym nie robi różnicy czy -20 czy + 20 stopni jest na zewnatrz.

 

Olej w przekładni wymienia się co 60-100 tyś km, więc oszczędzanie kilkudziesięciu zł nie ma najmniejszego sensu.

 

Istotna sprawa: Do Nissana musi być olej GL-4 lub GL-4/5. Nie powinno się wlewać oleju GL-5, może on zaszkodzić skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dosyc dlugo męczyłem temat oleju do skrzyni. w koncu wybralem Shell Transaxle 75W-90 API GL-5. niepokoil mnie ten parametr GL-5 ale po konsultacjach w 2 serwisach powiedziano mi ze leja od lat ten olej do skrzynek w N16, niektorzy klienci zrobili na nich dziesiatki tysiecy kilometrow i nic zlego sie nie dzieje. wiec akurat w przypadku tego oleju parametr GL-5 nie jest dyskwalifikujacy.

jednak jak chcesz spelnic zalecenia producenta to lej Castrol taf-x albo Valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość andy_czarny

odnawiam temat bo musze jak to powiedzial ostanio mechanik dolac oleju do skrzyni...

mozna wogole dolewac olej jesli tak to skad mam wiedziec jaki i i ile??

Jesli powinienem wymienic olej (mi wydaje sie ze taka wresja jest jedyna mozliwa) to jaki olej wlac?? Ile wlac oleju?? Ile kosztuje taki olej i czy mozna to zrobic samemu jesli nie to jaki koszt takiej wymiany w warsztacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN

Co do kosztu wymiany, to nie powinno przekroczyć 50 zł (albo i mniej, w końcu to tylko kwestia odkręcenia korka spustowego i wlanie oleju przez otwór wpustowy). Niestety czasem problem pojawia się z odkręceniem własnie tego korka w otworze wpustowym (u mnie tak było i mechanik wlał olej poprzez otwór powstały po wykręceniu mechanizmu od linki prędkościomierza). Do tego koszt samego oleju, kolo 200-250 zł (potrzeba ok. 3-3,5 litra, zaleznie od skrzyni).

 

Wlewasz olej do poziomu otworu wpustowego, gorzej gdy nie da się go odkręcic, wówczas trzeba sprawdzic w katalogu.

 

Polecam wymianę na dobry syntetyczny olej GL-4 lub GL-4/5 (ale nie GL-5), sam mam Castrol TAF-X ale nie sądze by gorsze były oleje VALVOLINE -> patrz wcześniejsze posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...