Marek75 Opublikowano 10 Maja Udostępnij Opublikowano 10 Maja Witam, 1.6 dig-t 2017 163 tyś. Na przeglądzie wyszły mi przekroczone normy spalin na jałowym i na wysokich obrotach i to sporo. Check się nigdy nie zaświecił od czasu jak jestem właścicielem (drugi rok, drugi właściciel). Nie jeżdżę dużo, głównie po mieście do pracy jakieś 12 km w jedną stronę (wiem, że malo). Żadnych niepokojących objawów jednak, wszystko na bieżąco robione, auto zadbane. A tu niespodzianka. Rok temu przegląd bez najmniejszego problemu. Teraz zonk. Jestem już umówiony u mechanika. Czego mogę się spodziewać ? Gdzie szukać przyczyny ? Czytałem, że sonda, ale powinien wywalić check, a u mnie nic. Jedyne co, jak tak pomyślę tygodnie wstecz, jakby częściej tankuję, czyli wzrosło spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 10 Maja Udostępnij Opublikowano 10 Maja (edytowane) A co było przekroczone, masz jakiś wydruk? Kilkanaście lat temu faktycznie badali spaliny, ale od czas sond, filtrów i katalizatorów trójdrożnych zaprzestali tej praktyki. Obecnie w Niemczech mają to obowiązkwo, ale u nas na razie chyba nie jest wymagane, aby samochód przeszedł przegląd. Sugeruję pojeździć 200 km na obrotach powyżej 4 tys., wlać prędzej do paliwa środek do czyszczenia układu wydechowego i powinno się poprawić. Można też zalać "bezsiarkowe" paliwo premium. Edytowane 10 Maja przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...