przemsok Opublikowano 21 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2024 Witam, posiadam Note e12 z silnikiem 1,2 HR12DE, 2013r. Na początku wyświetlał się błąd P0011 - po skasowaniu ponowne wyświetlanie po przejechaniu 20 - 30- km, żadnych dających się odczuć negatywnych zachowań samochodu, tylko świecący się check engine. Mechanik stwierdził, że trzeba będzie najprawdopodobniej wymienić koło zmiennych faz rozrządu. Koło niedostępne, zakupiony rozrząd (lekko rozciągnięty łańcuch). Po skręceniu prawie całego silnika, końcowe przeszukanie magnesem i tu niespodzianka: do magnesu przylgnęły kawałki metalu, które mechanik rozpoznał jako "płetewki", które są na wałku rozrządu (tym z kołem wariatora) i odpowiadają za sczytywanie położenia wałka rozrządu. Prawdopodobnie to jest przyczyna wyświetlania błędu. Mój problem - nigdzie nie mogę znaleźć do zakupu wałka rozrządu do mojego modelu. Może ktoś miał podobny przypadek. Czy składać silnik na takim wałku jak się nie uda kupić nowego? Gdzie ewentualnie szukać. ASO zedrze skórę (za nowe koło zmiennych faz żądali 4500 zł). Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemsok Opublikowano 18 Czerwca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2024 Temat do zamknięcia. Sprawa załatwiona - zakupiona używana głowica z wałkami z rozbitego auta. Po zamontowaniu wałka i rozrządu, jak na razie bąd się nie powtórzył. Mam nadzieję, że tak będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.