Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pali sie kontrolka esp. komuter nie widzi błedów.


pikasiak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem  ze pali się esp i ta kontrolka z poślizgiem, nic ponad to nie pali się, 4wd skrzynia działa jak należy. po odłączeniu do kompa nie pokazuje żadnych błędów. Po skanowaniu systemu pokazuje tylko dwie pierwsze pozycje. Silnik coś tam jeszcze i pojawia się napis skanowanie zakończone. Pozostałe pozycje są ale nie podświetlone. Komfort, Hamulce skrzynia biegów i cała reszta. tak jak by nie było do tego dostępu. miał ktoś taki problem? gdzie szukać przyczyny? Po podłączeniu tego samego kompa do innych aut te rzeczy są dostępne.

Właśnie przetestowałem skrzynie biegów i wydaje się ze 5 bieg nie wchodzi. Kiedy zapale silnik i ręcznie zmieniam biegi dochodzi do 4 i jak chce przełączyć na 5tke to na wyświetlaczu zamiast 5 pokazuje się d i już nic nie da się zrobić. auto jeździ zmienia biegi do 4. Może to mieć zwiazek z esp?

pozdrawiam Paweł.

Edytowane przez pikasiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwoście aby nie było DTC. Zmeinił bym kompa na inni lub użył dedykowanego Consult III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, OsobaNN napisał:

Nie ma możliwoście aby nie było DTC. Zmeinił bym kompa na inni lub użył dedykowanego Consult III.

Mam WOW i Delphi. W innym pathfinderze wszystko pokazuje. Z tym że ja mam wersję USA może dlatego?

Ale, odkryłem że pompa hamulcowa chyba popuszcza. Przypadkiem wcisnąłem pedal na zapalonym silniku i pedal hamulca wolno zjechał do podłogi. Wiadomo że jak nie trzyma ciśnienia ABS się zapali. To samo miałem w iveco. Może 5 bieg jest skorelowany z pompą ABS. Wymienię pompę i zobaczymy.

Dlatego pali się tylko ESP. 4wd działa cały czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz najpierw, zanim wymienisz czla pompę hamulcowa, w parametrach rzeczywistych jakie cisnienie plynu  jest w pompie hamulcowej. Powinny być dwa odczyty ciśnień bo sa dwa czujniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie musisz wziąć pod rozwagę awarię czujników ciśnienia przy pompie hamulcowej, którą ja miałem. Co prawda błąd w module ABS mi się uaktywniał (C1142), ale różnie to bywa, a u Ciebie być może błędy są tylko jest problem z komunikacją modułów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Popeye napisał:

Koniecznie musisz wziąć pod rozwagę awarię czujników ciśnienia przy pompie hamulcowej, którą ja miałem. Co prawda błąd w module ABS mi się uaktywniał (C1142), ale różnie to bywa, a u Ciebie być może błędy są tylko jest problem z komunikacją modułów.

 

ok. sprawdzę. Zwłaszcza ze jak zacząłem zwracać uwagę na możliwe usterki związane z hamulcami, wydaje mi się ze pompa abs cicho "rzęzi" ale ciężko stwierdzić.  Przy hamowaniu ściąga a to na prawo a to na lewo i to aż trzeba trzymać kierownice mocno. Kierunek ściągania jest jakby randomowy, raz na prawo raz na lewo zależy w którą stronę koła są skręcone wstępnie. Na razie czekam na zamówioną pompę hamulcową.

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Edytowane przez pikasiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa hamulcowa to jedno, a pompa (agregat) ABS to drugie. U mnie winne były czujniki przy pompie hamulcowej. Agregat ABSu też wymieniłem, ale jak się później okazało - niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Popeye napisał:

Pompa hamulcowa to jedno, a pompa (agregat) ABS to drugie. U mnie winne były czujniki przy pompie hamulcowej. Agregat ABSu też wymieniłem, ale jak się później okazało - niepotrzebnie.

wiem ze pompa hamulcowa to co innego, ale jak pedał hamulca mam w podłodze a wszystko odpowietrzone to zacznę od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pompa wymieniona. Kontrolki sie pala dalej. Piątka nie wchodzi ABS działa. Nie działa ESP. Wi ktoś co jest odpowiedzialne za niedziałający ESP? Driftuje że bmw się by nie powstydziło:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu ktoś miał kompa który odczytał błędy. Ten pierwszy 1163 to co to może być?

20240622_180119.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C1163 a nie 1163. Ustawienie kąta skrętu kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i masz też C1142 - ten sam błąd, za który u mnie były odpowiedzialne czujniki ciśnienia na pompie hamulcowej. No ale pompę wymieniłeś w całości, czyli w komplecie z nowymi czujnikami? Nowa czy używka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę wymieniłem bez czujników:D pompa używka ale jak by coś było źle to ABS by nie działał. Tak mi się wydaje. A możliwe to że piątego biegu nie włącza z powodu tych czujników? Albo czujników kierownicy? Komp błędów skrzyni nie wykrył, mimo to kiedy ma włączyć się 5 to pojawia się D i tak zostaje. 

W dniu 24.06.2024 o 08:38, OsobaNN napisał:

C1163 a nie 1163. Ustawienie kąta skrętu kierownicy.

Czyli co? Ustawic kąt czy zwalony czujnik?

Jak się ustawia kąt skrętu kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz sobie gdzieś na komputer i niech zrobią adaptacje czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Teraz wyskoczył błąd p 1716 czujnik predkosci turbiny. To by tłumaczyło dlaczego nie wchodzi nadbieg. Gdzie ten czujnik sie znajduje? W skrzyni czy można go wymienić bez wyciągania skrzyni biegów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...