Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mało wydajna klimatyzacja.


indyczes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Mam problem z klimatyzacją,według mnie jest mało wydajna,sprężarka często się załącza i wyłącza zwłaszcza na postoju i w korkach.Klimatyzacja jest po serwisie ilość czynnika ok, przy temperaturze otoczenia 27 stopni ciśnienie LP-2,3Bar, HP 13Bar. Patrzyliśmy z mechanikiem na parametry i bardzo szybko spada temperatura parownika do 2 stopnie i rozłącza,jak podniesie się do 5 stopni to startuje i tak w kółko.Według serwisówki jest to normalna reakcja bo zapobiega to oblodzeniu parownika.Temperatura na wylocie z kratek to 10-11 stopni czyli za mało do wydajnego schłodzenia.Czy praca tej klima jest normalna ?Wkurza na postoju mnie tak częste załączanie i rozłączanie sprężarki widać to zwłaszcza na postoju na światłach po obrotach silnika.Dodam,że filtr kabinowy jest nowy,wentylator chłodnicy działa prawidłowo,skraplacz na zewnątrz czyściutki.Czytałem na forum Dacii,podobny problem mają użytkownicy Dastera,tam wręcz dochodzi do zamarzania parownika w dłuższej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żyje to forum?🙎‍♂️Nikt nie miał takiego problemu?

Edytowane przez indyczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak działa. Wychodzi na to po rozmowie z doswiadczonym serwisantem,że ten typ tak ma i to jest jego normalna praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak ktoś mówi że ten typ tak ma to to szukaj innego serwisanta u mnie chodzi normalnie

sprawdzali klimę miesiąc temu sprawdzenie nigdzie nie ucieka czynnik tylko było brak oleju

do sprężarki powiedzieli jeszcze trochę to by się zatarła dolali oleju i stówka a sprawdzałem tak od siebie

bo pracuję za morzem to kontrola sprzętu nie znam się dokładnie ale może być problem z elektroniką czy to zaśniedziała płytka

czy sterownik ja bym jechał do gościa co zajmuje się elektroniką pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W J10 1.6pb klima działała niewydajnie, wymieniono na gwarancji cieknący skraplacz i było lepiej. Ustawienie na LOW, 2 bieg nawiewu i głęboko w kratce po 10 minutach udawało mi się uzyskać 2-4 stopnie.

W J11 1.2 klima działała niewydajnie, wymieniono na gwarancji cieknący skraplacz i było trochę lepiej, choć klima czasem chłodziła, a czasem wiała neutralnie. Ustawienie na LOW dawało minimalnie 8-9 stopni.

W nowym J12 klima działa dobrze (nie jakoś oszałamiająco, ale jest spoko). Minimalna temperatura na LOW, to 9-10 stopni, ale chłodzi praktycznie non-stop, bez ciepłych epizodów.

ASO twierdzi, ze wytyczne klimy są takie, aby na wysokości głowy kierowcy było nie więcej niż 16 stopni i wtedy spełnia normę Nissana.

Obecnie to już nie te czasy, aby klima schodziła do 2 stopni z kratek (wymagania eko).
Dodatkowo, przy intensywnym obciążeniu np. przyspieszaniu lub wysokich obrotach klima może się wyłączać, bo priorytetem jest moc.
Też tryb ECO może czasowo wyłączać chłodzenie.

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...