indyczes Opublikowano 9 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2024 Witam szanowne grono. Mam problem z klimatyzacją,według mnie jest mało wydajna,sprężarka często się załącza i wyłącza zwłaszcza na postoju i w korkach.Klimatyzacja jest po serwisie ilość czynnika ok, przy temperaturze otoczenia 27 stopni ciśnienie LP-2,3Bar, HP 13Bar. Patrzyliśmy z mechanikiem na parametry i bardzo szybko spada temperatura parownika do 2 stopnie i rozłącza,jak podniesie się do 5 stopni to startuje i tak w kółko.Według serwisówki jest to normalna reakcja bo zapobiega to oblodzeniu parownika.Temperatura na wylocie z kratek to 10-11 stopni czyli za mało do wydajnego schłodzenia.Czy praca tej klima jest normalna ?Wkurza na postoju mnie tak częste załączanie i rozłączanie sprężarki widać to zwłaszcza na postoju na światłach po obrotach silnika.Dodam,że filtr kabinowy jest nowy,wentylator chłodnicy działa prawidłowo,skraplacz na zewnątrz czyściutki.Czytałem na forum Dacii,podobny problem mają użytkownicy Dastera,tam wręcz dochodzi do zamarzania parownika w dłuższej trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
indyczes Opublikowano 12 Czerwca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2024 (edytowane) Żyje to forum?🙎♂️Nikt nie miał takiego problemu? Edytowane 12 Czerwca 2024 przez indyczes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pleszew Opublikowano 17 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2024 czy wentylator chłodnicy działa na drugim biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
indyczes Opublikowano 21 Czerwca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2024 Witam. Tak działa. Wychodzi na to po rozmowie z doswiadczonym serwisantem,że ten typ tak ma i to jest jego normalna praca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 21 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2024 Witam jak ktoś mówi że ten typ tak ma to to szukaj innego serwisanta u mnie chodzi normalnie sprawdzali klimę miesiąc temu sprawdzenie nigdzie nie ucieka czynnik tylko było brak oleju do sprężarki powiedzieli jeszcze trochę to by się zatarła dolali oleju i stówka a sprawdzałem tak od siebie bo pracuję za morzem to kontrola sprzętu nie znam się dokładnie ale może być problem z elektroniką czy to zaśniedziała płytka czy sterownik ja bym jechał do gościa co zajmuje się elektroniką pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2024 (edytowane) W J10 1.6pb klima działała niewydajnie, wymieniono na gwarancji cieknący skraplacz i było lepiej. Ustawienie na LOW, 2 bieg nawiewu i głęboko w kratce po 10 minutach udawało mi się uzyskać 2-4 stopnie. W J11 1.2 klima działała niewydajnie, wymieniono na gwarancji cieknący skraplacz i było trochę lepiej, choć klima czasem chłodziła, a czasem wiała neutralnie. Ustawienie na LOW dawało minimalnie 8-9 stopni. W nowym J12 klima działa dobrze (nie jakoś oszałamiająco, ale jest spoko). Minimalna temperatura na LOW, to 9-10 stopni, ale chłodzi praktycznie non-stop, bez ciepłych epizodów. ASO twierdzi, ze wytyczne klimy są takie, aby na wysokości głowy kierowcy było nie więcej niż 16 stopni i wtedy spełnia normę Nissana. Obecnie to już nie te czasy, aby klima schodziła do 2 stopni z kratek (wymagania eko). Dodatkowo, przy intensywnym obciążeniu np. przyspieszaniu lub wysokich obrotach klima może się wyłączać, bo priorytetem jest moc. Też tryb ECO może czasowo wyłączać chłodzenie. Edytowane 6 Sierpnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.