reetah Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca (edytowane) Hej, od jakiegoś czasu słyszę taki dźwięk jak na filmiku: https://files.fm/u/nts9q2ushs, nie słychać go generalnie podczas odpalania i jazdy bez gazu/z górki, tylko podczas stałej jazdy na gazie w takim przedziale 1.5-3tys. obrotów. Z tego co wyszukałem w internecie to najbardziej ten dźwięk przypomina mi uszkodzony napinacz. Jakieś inne sugestie? Tak czy inaczej muszę udać się do mechanika, stąd moje drugie pytanie - ktoś poleca serwis który zajmuje się takimi rzeczami w tych konkretnie silnikach, aby poszło to szybko i sprawnie? w Krakowie i okolicy (ja Wielka Wieś) (widziałem tylko wątek o serwisach w Wwa). Edytowane 10 Czerwca przez reetah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca Dla mnie na 95% łańcuch rozrządu wali w obudowę w wyniku zatarcia napinacza (to samo jest w Clio z tymi silnikami). Normalna sprawa w tych silnikach. Ja już mam 3 łańcuch (dwa razy na gwarancji raz po i podobne objawy głosowe i też w okolicach 2 tys. obrotów). Co ile robisz rozrząd? Bo tu może być odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reetah Opublikowano 11 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca Nic w rozrządzie jeszcze nie robiłem od kiedy go kupiłem (2018, produkcja 2017). Byłem w kilku serwisach, raczej wszyscy stawiają na to samo (co konkretnie w rozrządzie to już trudno powiedzieć, napinacz/ślizgi/łańcuch). W Nissanie to już chyba najbardziej pewni są tego co jest tam uszkodzone ;], gość sam z siebie powiedział żebym dał 2tys. obrotów i po 2s już wiedział co jest grane. Nie zalecają/nie widzą potrzeby wymiany kół zmiennych faz - a gość z Nissana mówił, że robią dużo "tego" czyt. napraw tego dźwięku/rozrządów. Jak było u was? wymienialiście je? sama robocizna 1600(nie Nissan)-2200(Nissan), więc jeden z serwisów(nie Nissan) sugeruje już je wymienić "przy okazji" (ceny tych kół też się sporo różnią, w Nissanie 4000, portal aukcyjny - mniej niż połowę tego). Do tego wszystkiego dochodzi sprawa "opcjonalnej" technologicznej wymiany pompy oleju - ktoś może się wypowiedzieć na ten temat? sama pompa 890zł, z robocizną ~1750zł, tylko trzeba na nią czekać 2tyg. Jak ją wymienię to dostanę rok gwarancji na rozrząd w Nissanie, bez tego gwarancji na sam rozrząd nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca Te silniki Renault maja sporo wad. Chcą wymienić łańcuch i napinacze razem pompką oleju bo taka jest precedura w przypadku tego problemu. Uzupełnić olej, odpalić i jak dalej dzwoni to wymiana. Tego się robiło bardzo dużo, ASO też miały tego pełno. Teraz J11 z 1,2 stoją za bezcen bo wszyscy się boją,że piec padnie. Ja się nie biorę za te silniki obecnie, kiedyś oferowałem pakiet jeśli gładzie były ok i pierścienie w dobrym stanie w miare... czyszczenie dolotu, wymiana łańcucha z reszta i roblokowanie pompki oleju, aby dawała pełną moc cały czas. Płukanka do silnika , wymiana oleju na coś taniego, 100km i płukanka znowu i wymiana na texaco olej razem z ceramizerem i procedura aktywacyjna. Koszt obecnie takiej operacji vs cena J11 z 1,2 nie opłacalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca Koła zmiennych faz rozrządu wymieniłem przy trzecim rozrządzie. Dwie pierwsze na gwarancji - więc nie wnikałem co robią. Ale trzecia wymiana poza ASO i jak robili rozrząd to razem widząc ich zużycie uznaliśmy, że trzeba wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reetah Opublikowano 12 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 11 hours ago, Karminadel said: Koła zmiennych faz rozrządu wymieniłem przy trzecim rozrządzie. Dwie pierwsze na gwarancji - więc nie wnikałem co robią. Ale trzecia wymiana poza ASO i jak robili rozrząd to razem widząc ich zużycie uznaliśmy, że trzeba wymieniać. Ok, to pewnie ich nie wymieniali wcześniej skoro były zużyte przy 3. Gość w Nissanie nawet podpytywał kolegę czy zdarzyło im się je wymieniać przy tej okazji i tamten nie mógł sobie przypomnieć takiej sytuacji. Nie wiem też jakie miałeś przebiegi, ja mam teraz 92k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.