Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 1.6 dci szybkie zapychanie dpf sadzą


kamilwoz91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Qashqai 1.6 dci szybki przyrost sadzy czeste wypalanie nawet co 60Km

Wtryski nowe, Egr sprawne, 

Mial ktoś podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki na ON z DPF nie lubią toczenia się po mieście i to jest najczęstrzą przyczyna startu regeneracji a jeśli będzie wilokrotnie przerwana to się zapcha i trzeba bedzie wymienić albo czyszczenie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat 1,6 dci dobrze sobie radzi z tym tematem. Mam qq z tym silnikiem 12 rok i jeszcze mi się nigdy nie zapchał, a 90 % mojej jazdy jest po mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Również mam ten sam problem. Wypalanie co około 100-120km bez znaczenia czy jazda po mieście czy trasa. Po wypaleniu mam 0,04 sadzy i ciśnienie różnicowe 6hPa czyli filtr ok. Na forum polskim Renault Scenic silnik ten sam 1.6 dci- również mają z tym problem jest temat na 40 stron. Ja że swojej strony poczyniłem sporo diagnostyki tj. sprawdzenie szczelności układu dolotowego, czyszczenie intercollera, czyszczenie wtryskiwaczy+ test przelewowy, czyszczenie zaworów EGR, czyszczenie piana filtra DPF poprzez aplikację od sondy lambda, wymiana membrany odmy. Niestety nic to nie dało i sadzy zbyt dużo przybywa nawet na autostradzie wypalanie co 100km. Oczywiście w zimie wypalanie co ok 200 km przy zimowych temperaturach nie otwiera się zimny EGR. Ogólnie podejrzenia są na zła mieszankę i pewnie silnik kopci i wszystko wyłapuje dpf. Teraz próbuje z dodatkiem do paliwa K2 DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma małego czy dużego silnika na gnojówkę co dobrze działa DPF, EGR itp itd w jeżdzie miejskiej i / lub na małych dystansach gdzie nie dochodzi do pełnego nagrzania silnika. 

Jeśli coś nie działa to trzeba DTC sprawdzić. Często trafiają się lambdy uszkodzone, czujniki temperatury  i ogolnie EGR i osprzęt. Jest bardzo wiele czynników poza jazdą w mieście co moga negatywnie wpływać na DPF i okolice. Bez diagnozy na aucie cieżko coś powiedzieć. Trzeba pojechac do dobrego warsztatu i wyjdzie co jest. Z tego co słyszałem, nie wszystkie dobre warsztaty chca się brać za tego typu tematy. U mnie nie biorę małych silników na ON bo jest to mało opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wypalanie jest u Was sygnalizowane kontrolką na desce rozdzielczej?? Czy jak to wygląda? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli EURO5 to proces jest automatyczny i nie wyswietla sie kiedy sie rozpoczyna.. jedynie widać wyższe obroty silnika i spalanie chwilowe wzrasta znacznie.  Jeśli dojdzie do wilokrotnego przerwania procesu ( wyłączenie silnika ) to wyskoczy komunikat do natychmiastowej wymiany oleju co jest normalne bo ON dostał się do oleju. 

Generalnie w instrukcji pojazdu jest wszystko opisane dokładnie. Kiedy pali sie lampka i co trzeba zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam 1.6 dci, 219000 na blacie, prawdziwe i potwierdzone. Nie wiem kiedy wypala się dpf, nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, podwyższonych obrotów itp. Nie przybywa oleju, nie pali się żadna kontrolka informująca o nieudanych wypaleniach dpf. Eksploatacja aua głównie w trybie miejskim, 5 km, co 2 dni trasa 20 km w jedną stonę, raz w tygodniu trasa 50 km. Naprawdę nie wiem, że mam dpf, poza zacinającą się przepustnicą spalin, którą musiałem kilka razy czyścić, chociaż od dłuższego czasu jest spokój. To co opisujecie, podejrzewam że ma miejsce w autach o dużo większych przebiegach lub z zarżniętym silnikiem.

W dniu 19.06.2024 o 08:53, Batman404 napisał:

A wypalanie jest u Was sygnalizowane kontrolką na desce rozdzielczej?? Czy jak to wygląda? 

Nie ma nic takiego.

W dniu 19.06.2024 o 09:31, OsobaNN napisał:

to wyskoczy komunikat do natychmiastowej wymiany oleju co jest normalne bo ON dostał się do oleju. 

Gdzie ty taki komunikat widziałeś???

W dniu 19.06.2024 o 09:31, OsobaNN napisał:

Generalnie w instrukcji pojazdu jest wszystko opisane dokładnie. Kiedy pali sie lampka i co trzeba zrobic.

Jesteśmy na forum J10, w instrukcji nie ma nic. Nie ma lampek ani informacji, co trzeba zrobić.

W dniu 18.06.2024 o 19:41, maliniak napisał:

Wypalanie co około 100-120km bez znaczenia czy jazda po mieście czy trasa

Jak to sprawdzasz???

W dniu 18.06.2024 o 19:41, maliniak napisał:

Ogólnie podejrzenia są na zła mieszankę i pewnie silnik kopci i wszystko wyłapuje dpf

Wtryski do remontu/wymiany, lub może nawet tłoki i cylindry do remontu ze względu na przebieg i zużycie a także zużycie dpf, który nie radzi sobie z tą ilością sadzy. 

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalem sobie chwile czasu i jest wszystko w instrukcji jak mowilem. Instrukcja strona 2-3 do 2-5 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Borykałem się z czymś podobnym dość długo. Przyczyna ciągłe otwarcie zaworu EGR. Zaślepiłem go. Samochód odzyskał moc, mniejsze zużycie paliwa, przestał brudzić olejem filtr powietrza i przepływomierz, wypalanie dpf jak było po 200, 300 kilometrach, teraz po 1400, tak 1400. w ustawieniach komputera nic nie robiłem. Błędów brak.  Aż chce się jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...