Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai 2018 J11 1.6dci 4x4 manual - Jak skalibrować hamulec postojowy po wymianie klocków tył ?


monetek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój problem zaczął się po wymianie klocków z tyłu. Procedura wymiany : Odłączyłem wtyczki i cofnąłem torxem tłoczki z obu stron. Wymieniłem klocki na brembo zgodnie ze specyfikacją producenta. Złożyłem i podłączyłem kostkę, a następnie postanowiłem docisnąć klocki hamulcem zasadniczym czyli nożnym (nacisnąłem hamulec około 5 razy). Po włączeniu zapłonu zapłonu na desce pomarańczowa kontrolka i mrugająca czerwona zaświeciły się a także czerwona mrugająca przy przycisku hamulca postojowego(ręcznego-automatycznego). I to był chyb błąd bo prawdopodobnie sterownik zgłupiał. Próbowałem różnych sposobów także i programem do cofania tłoczków ale nie ma komunikacji z silniczkami. Wykręciłem silniczki z obu stron i sprawdziłem napięciem i są sprawne tj. działają w obie strony. Co dziwne prawa strona działa poprawnie tj. zaciąga i puszcza silniczek na prawym kole. Komputer też pokazuje napięcia a lewa nic. Zakupiłem silniczek nowy, okazało się, że silniczek jest sprawny na nowym to samo. Byłem w serwisie Nissana i potwierdziło się że nie ma komunikacji z lewym silnikiem. Tłumaczyli mi że muszą niejako skalibrować silniki z modułem i tu wydaje mi się dziwne. Wartości w komputerze zmieniają się tylko na prawym a na lewym zero. Dziwne bo obie strony były wymienione jednocześnie na klocki z tego samego pudełka. Czy to uszkodzony moduł ? Serwis stwierdził że zaciski do wymiany. A co wy na to. Będę wdzięczny za sugestie.  Znalazłem identyczny problem na forum Elektroda.pl natomiast proszący o pomoc napisał że błahy problem i rozwiązano ale niestety nie napisał jak :( Doczytałem w internecie, że należy wykonać ponownie kalibrację ręcznego by rozpoznał klocek tylko jak ?

Proszę o pomoc i wszelkie sugestie mile widziane. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiedza kosztuje i boli.Po wymianie tylnych klocków nie powinieneś naciskać hamulca,a elektrycznie(kablami) docisnąć tłoczki do tarczy,a później kilka razy zrobić to manualnie przyciskiem hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Polak mądry po szkodzie :) teraz wiem, że wykonałem to odwrotnie. Pytanie dlaczego prawy działa idealnie a lewy nic. Odkręciłem jeszcze raz lewy silniczek. Odpaliłem samochód a kuzyn wpinał wtyczkę. Okazało się że raz zadziałał i później już nic. Zamówiłem nowy silniczek myśląc że jest spalony. Okazało się że nowy identycznie reaguje. Pomiary miernikiem wykazały brak napięcia w momencie zaciągania ręcznego na lewym silniczku. Więc od modułu prąd nie idzie. Jakieś pomysły :) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj jazdy i przy każdym zatrzymaniu się ręcznie naciskać przycisk hamulca

Edytowane przez Paulo68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w Delphi ? Kurcze mam ale do 2013 tylko a tu 2018 :( to szukam po znajomych nowszego i spróbuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę zakupić tester z najnowszym autocom ? nie mogę zainstalować na tym co mam do wersji max 2013 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba kupować, powinno działać na tym który posiadasz, z resztą jak posiadasz fotki elektroniki fejsa to będę w stanie podpowiedzieć więcej, PCB są oznaczone wersjami np. V3.0 itp..

Edytowane przez Paulo68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Zamykam temat usterka naprawiona. Okazało się, iż przy manualnym wkręcaniem kluczem torx tłoczka lewego śruba ustawiła się w tłoczku w dziwnym położeniu. Konkretnie zablokowała tłoczek. Po zdjęciu całego zacisku i rozebraniu na stole, wyczyszczeniu i nasmarowaniu tłoczek działa jak nowy. Kolejno by załączyć z głowicy DS150SE procedurę wymiany klocka należy zacisk trzymać w ręku i nie zakładać go na tarczę hamulcową. Dopiero w takim położeniu, procedura zostanie zakończona powodzeniem. Następnie montujemy całość na tarczy, dokręcamy zacisk i kolejno za pomocą głowicy DS150SE wywołujemy opcję Instalacja hamulca postojowego. Nastąpi kalibracja około 3 razy silniczek ustawi położenie i wszystko działa jak ulał. Oczywiście przed całą procedurą należy wykasować błąd "Awaria siłownika" za pomocą głowicy DS150SE. Tak więc jeszcze raz dziękuję serdecznie za pomoc użytkownikowi Paulo68 razem daliśmy radę. Finalnie bardzo dobrze działa system komputera w Nissanie, który wykrył po montażu, iż tłoczek nie działa poprawnie, tym samym odciął zasilanie od sterownika na lewy silniczek od hamulca postojowego by go nie spalić. Pozdrawiam  wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...