grunio Opublikowano 1 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2024 Dzień dobry. Mam ostatnio problemy z ładowanie prądu alternatora. Jak nie uruchomię pojazdu to na mierniku jest 12,5 V. Po uruchomieniu pojazdu podaje napięcie ładowania 14,3V lecz jak trochę popracuje silnik to napięcie spada do 12,2V. Nie wiem co jest grane. Wyłączę silnik to akumulator znowu pokazuje 12,5V lecz jak włączę go ponownie to już nie mam prądu ładowania 14,3V tylko znowu spada do 12,2V. Znowu wyłączę silnik i po ponownym uruchomieniu znowu jest 14,3V. Normalnie samo ładowanie bawi się ze mną w ciuciubabkę raz jest dobre a następnie za małe. Sprawdziłem wszystkie połączenia są dobre więc nie wiem co jest grane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menio Opublikowano 6 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2024 W dniu 1.07.2024 o 19:52, grunio napisał: Dzień dobry. Mam ostatnio problemy z ładowanie prądu alternatora. Jak nie uruchomię pojazdu to na mierniku jest 12,5 V. Po uruchomieniu pojazdu podaje napięcie ładowania 14,3V lecz jak trochę popracuje silnik to napięcie spada do 12,2V. Nie wiem co jest grane. Wyłączę silnik to akumulator znowu pokazuje 12,5V lecz jak włączę go ponownie to już nie mam prądu ładowania 14,3V tylko znowu spada do 12,2V. Znowu wyłączę silnik i po ponownym uruchomieniu znowu jest 14,3V. Normalnie samo ładowanie bawi się ze mną w ciuciubabkę raz jest dobre a następnie za małe. Sprawdziłem wszystkie połączenia są dobre więc nie wiem co jest grane. witam,przerabialem to samo,nowy aku,alternator sprawdzony,okazuje sie ze tak ma byc pseudo ekologia.jest rozwiazanie ,na klemie minusowej jest kostka ktora trzeba odpiac i ladowanie wraca 14,5 na stale,jezdze tak juz rok i nic sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 8 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2024 Witam, Tylko pytanie, po co odpinać kostkę przy klemie minusowej, skoro fabrycznie wszystko jest dobrze? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunio Opublikowano 10 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2024 No właśnie jeszcze co zauważyłem. Kupiłem i podpiąłem zegar cyfrowy który pokazuje mi napięcia. I jak uruchomię auto to jest 14,5 V gdy tylko ruszę to po jakimś czasie właśnie spada do 12,5 V. Tak pomalutku więc nie wiem dlaczego. pierwszy raz się z tym spotkałem. Czy ktoś jest mi to w stanie wyjaśnić. Poprzednio miałem Renault Lagunę I lift i mi takich rzeczy nie robił. Może trzeba coś sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 10 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2024 2 godziny temu, grunio napisał: ... jak uruchomię auto to jest 14,5 V gdy tylko ruszę to po jakimś czasie właśnie spada do 12,5 V. Może trzeba coś sprawdzić? Standard w Nissanach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maliniak Opublikowano 10 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2024 Jest to inteligentne ładowanie. Na klemie minusowej jest przekładnik tzw. czujnik prądu. Jeśli wzrośnie przepływ prądu z powodu rozładowania akumulatora to napięcie ładowania wzrośnie. Przy napięciu 12,5 V akumulator nie jest ładowany. Opinia jest taka że to inteligentne ładowanie skraca żywotność akumulatora. Dużo ludzi albo odłącza wtyczkę czujnika prądu przez to moduł inteligentnego ładowania jest w trybie usterki i ładowanie akumulatora odbywa się cały czas ale też można zastosować dzielnik napięcia z dwóch rezystorów i oszukiwać moduł aby myślał że Aku jest rozładowane i utrzymywał napięcie ładowania powyżej 14V. Przy wywołanej celowo usterce modułu inteligentnego ładowania nie działa system start stop. Inteligentne ładowanie ma powiązania z ekologią. Wiadomo mniejszy opór alternatora to mniejsze obciążenie dla silnika i tym samym spalanie. Przy sprawnym module inteligentnego ładowania ładowanie powyżej 14V odbywa się tak jak pisałem przy rozładowanym akumulatorze, po odpaleniu silnika przez jakiś czas oraz w trakcie hamowania silnikiem ale tu uwaga zauważyłem że tylko przy wyłączonych światłach mijania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.