Czaro Opublikowano 13 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2024 Witam. Patrol y60 krótki, zaczęło mi się slizgac sprzęgło, więc wymieniłem na nowe, tarcza docisk łożysko, wszystko nowe. Po wymianie efekt uslizgu nie ustal, a był nawet gorszy. Myślałem że może pompka, więc wymieniłem na nową, dalej to samo. Założyłem nowy wysprzeglik. Teraz jest trochę lepiej ale tylko na zimnym sprzęgle, jak się rozgrzeje to temat wraca i slizga się tak, że idzie jechać tylko na 2 biegu. Zauwazylem, ze wysprzęglik ciągle naciska na łape sprzęgla. Co to może być? Da sie to jakos wyregulować? Pomocy 😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabardinka12 Opublikowano 11 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2024 Witaj! Opisany problem wskazuje, że coś w układzie sprzęgła jest nieprawidłowo ustawione lub działa niezgodnie z oczekiwaniami. Oto kilka sugestii, które mogą pomóc rozwiązać problem: 1. Regulacja wysprzęglika Jeśli wysprzęglik ciągle naciska na łapę sprzęgła, może być konieczna regulacja luzu. Powinna być zachowana minimalna przerwa między wysprzęglikiem a łapą, aby sprzęgło mogło w pełni "odpocząć" i nie było ciągle częściowo aktywowane. Skonsultuj się z instrukcją serwisową lub spróbuj ręcznie wyregulować tę odległość. 2. Problem z układem hydraulicznym Jeżeli pompka sprzęgła i wysprzęglik są nowe, sprawdź, czy nie ma problemu z przewodami hydraulicznymi. Powietrze w układzie: Układ może nie być dobrze odpowietrzony. Nawet mała ilość powietrza może powodować niepełne rozłączanie sprzęgła. Spróbuj ponownie odpowietrzyć układ. Przewody: Sprawdź, czy przewody są w dobrym stanie i nie rozszerzają się pod ciśnieniem. 3. Problemy z montażem sprzęgła Upewnij się, że tarcza sprzęgła została poprawnie zamontowana (odpowiednią stroną). Sprawdź, czy docisk sprzęgła działa prawidłowo i nie ma uszkodzeń. Jeśli docisk jest źle zamontowany lub wadliwy, może powodować ślizganie się sprzęgła. 4. Przeciążenie układu Jeśli wysprzęglik jest ustawiony prawidłowo, a sprzęgło wciąż ślizga się na gorąco, problemem może być: Zanieczyszczony docisk lub tarcza sprzęgła: Olej, smar lub płyn hamulcowy mógł dostać się na tarczę lub docisk, co zmniejsza tarcie. Nieodpowiednie części: Upewnij się, że zamontowane części są kompatybilne z Twoim modelem (np. tarcza i docisk powinny być odpowiednie dla Y60). 5. Łożysko oporowe Łożysko oporowe, mimo że nowe, może być nieprawidłowo zamontowane lub cały czas naciskać na łapę sprzęgła. Sprawdź, czy pracuje swobodnie i nie jest w ciągłym kontakcie z łapą. Sugerowane działania: Odpowietrz układ jeszcze raz, aby wykluczyć problem z hydrauliką. Sprawdź, czy wysprzęglik ma odpowiednią regulację luzu. Otwórz obudowę sprzęgła i upewnij się, że wszystko zostało poprawnie zamontowane. Jeśli problem nadal występuje, skonsultuj się z doświadczonym mechanikiem, który specjalizuje się w modelach Patrol Y60. Mam nadzieję, że problem uda się szybko rozwiązać. Powodzenia! 😊🚗 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.