maniek 1 Opublikowano 18 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2024 No i się stało w drodze na wakacje silnik odmówił posłuszeństwa. Powiedział że dalej nie będzie pracował. Na autostradzie ni z tego ni z owego przestał kręcić - laweta i powrót do domu. Po podpięcie do kompa : - P0300 - wykryto losowe wypadanie zapłonu wielu cylindrach. - P0302 - wypadanie zapłonu w cylindrze 2 - P0301 - wypadanie zapłonu w cylindrze 1 Silnik odpala ale samochód się trzęsie i po chwili gaśnie. Oddałem do mechanika, twierdzi że są rysy na cylindrze i pomoże tylko wymiana silnika. Ma może ktoś jakieś doświadczenie z tym problrmem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quadro26 Opublikowano 18 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2024 Sprawdzałeś i zmieniałeś regularnie olej? Jaki przebieg i olej? Rysy na cylindrze zazwyczaj powstają przez brak smarowania z tego co się orientuję. Ja za namową kolegi aquariusmax nalewam co 10 tysięcy shell helix ultra 5w40, robię co drugą wymianę płukankę tekiem + daję ceramizer. Silnik do dmuchania i chuchania... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 18 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2024 (edytowane) Propozycja wymiany silnika jest chyba podyktowane ekonomią, bo można wykonać remont silnika ze szlifem lub/i z wymianą uszkodzonych podzespołów i będzie śmigać dobrze albo i lepiej, ale pewnie będzie droższe. Rysy cylindra są skutkiem, a nie przyczyną. Może był nagar na pierścieniach albo gruby inny syf w układzie i się pod wpływem większego wysiłku na autostradzie rozpuścił się i przemieścił. Może też turbina z siebie coś "oddała". Zadzwoń do mechaników robiących często i znających ten silnik, może potwierdzą co wyjdzie taniej. Edytowane 19 Lipca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk53 Opublikowano 19 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2024 Mam podobny problem, auto w Serwisie Nissana w Szczecinie od 15.07... Z dwa razy diagnosta podpinał komputer... Nie mogą jednoznacznie określić co jest do naprawy. Ponoć straaasznie zapracowani. Kolejna przymiarka do diagnozy dopiero w kolejny poniedziałek 22.07. Zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek 1 Opublikowano 20 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2024 (edytowane) W dniu 18.07.2024 o 17:27, Quadro26 napisał: Sprawdzałeś i zmieniałeś regularnie olej? Jaki przebieg i olej? Rysy na cylindrze zazwyczaj powstają przez brak smarowania z tego co się orientuję. Ja za namową kolegi aquariusmax nalewam co 10 tysięcy shell helix ultra 5w40, robię co drugą wymianę płukankę tekiem + daję ceramizer. Silnik do dmuchania i chuchania... Oczywiście dbałem o szelmę olej co 10tysi lub co rok 5w30, żadnych oznak złego samopoczucia i cóż..... Silnik zamówiony regenerowany w " KA PART SILNIKI" Rzeszów. Teraz czekam na transport i przekładkę. powinno być dobrze ale zobaczymy. Edytowane 20 Lipca 2024 przez maniek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 20 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2024 (edytowane) Fajnie, że zrobią gotowe regenerowane silniki do swapa, podobnie do regenerowanych turbin. Jeśli cena będzie rozsądna, to jest to optymistyczne dla użytkowników chcących długo użytkować to auto. Edytowane 20 Lipca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.