Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.2 TCe H5F zgasł


maniek 1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i się stało w drodze na wakacje silnik odmówił posłuszeństwa. Powiedział że dalej nie będzie pracował. Na autostradzie ni z tego ni z owego przestał kręcić - laweta i powrót do domu.

Po podpięcie do kompa :

- P0300 - wykryto losowe wypadanie zapłonu wielu cylindrach.

- P0302 - wypadanie zapłonu w cylindrze 2

- P0301 - wypadanie zapłonu w cylindrze 1

Silnik odpala ale samochód się trzęsie i po chwili gaśnie. Oddałem do mechanika, twierdzi że są rysy na cylindrze i pomoże tylko wymiana silnika.

Ma może ktoś jakieś doświadczenie z tym problrmem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś i zmieniałeś regularnie olej? Jaki przebieg i olej? Rysy na cylindrze zazwyczaj powstają przez brak smarowania z tego co się orientuję. Ja za namową kolegi aquariusmax nalewam co 10 tysięcy shell helix ultra 5w40, robię co drugą wymianę płukankę tekiem + daję ceramizer. Silnik do dmuchania i chuchania...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycja wymiany silnika jest chyba podyktowane ekonomią, bo można wykonać remont silnika ze szlifem lub/i z wymianą uszkodzonych podzespołów i będzie śmigać dobrze albo i lepiej, ale pewnie będzie droższe.

Rysy cylindra są skutkiem, a nie przyczyną.
Może był nagar na pierścieniach albo gruby inny syf w układzie i się pod wpływem większego wysiłku na autostradzie rozpuścił się i przemieścił.

Może też turbina z siebie coś "oddała".

Zadzwoń do mechaników robiących często i znających ten silnik, może potwierdzą co wyjdzie taniej.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, auto w Serwisie Nissana w Szczecinie od 15.07... Z dwa razy diagnosta podpinał komputer... Nie mogą jednoznacznie określić co jest do naprawy. Ponoć straaasznie zapracowani. Kolejna przymiarka do diagnozy dopiero w kolejny poniedziałek 22.07. Zobaczymy... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2024 o 17:27, Quadro26 napisał:

Sprawdzałeś i zmieniałeś regularnie olej? Jaki przebieg i olej? Rysy na cylindrze zazwyczaj powstają przez brak smarowania z tego co się orientuję. Ja za namową kolegi aquariusmax nalewam co 10 tysięcy shell helix ultra 5w40, robię co drugą wymianę płukankę tekiem + daję ceramizer. Silnik do dmuchania i chuchania...

Oczywiście dbałem o szelmę  olej co 10tysi lub co rok 5w30, żadnych oznak złego samopoczucia  i cóż.....

 

Silnik zamówiony  regenerowany w " KA PART SILNIKI" Rzeszów. Teraz czekam na transport i przekładkę. powinno być dobrze ale zobaczymy.

Edytowane przez maniek 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że zrobią gotowe regenerowane silniki do swapa, podobnie do regenerowanych turbin.

Jeśli cena będzie rozsądna, to jest to optymistyczne dla użytkowników chcących długo użytkować to auto.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...