Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki w silniku chwilę po odpaleniu auta


daniello3108
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem Nissana Qashaqaia J11 z 2014 roku z silnikiem 1.2 benzyna. Od pewnego czasu zacząłem słyszeć  dziwne stuki metaliczne z silnika. Stukanie to słychać również siedząc w aucie . Słychać je tylko po odpaleniu auta na zimnym silniku chwilę po tym jak spadną i ustabilizują się obroty. Po rozgrzaniu silnika stuki ustępują. Znajomy podpowiedział mi, że to prawdopodobnie łańcuch rozrządu prosi się już o wymianę. Auto ma przejechane 96 tyś więc zdecydowałem się na wymianę rozrządu. Dla zainteresowanych koszt w ASO Radom Ster 3500zł. Niestety problem nie zniknął po owej wymianie rozrządu. Mechanik twierdzi, że wszystko jest ok. Jeżdżę tym autem 4 lata i nic takiego wcześniej nie występowało. Dodam, że po wymianie rozrządu silnik pracuje zdecydowanie ciszej. Ale te stuki chwilę po odpaleniu auto na zimnym nadal są.  Wszystkie inne podzespoły takie jak na przykład sprzęgło pracują bez zarzutu. 

Edytowane przez daniello3108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniony w całości?Łącznie z napinaczem??? Zdarzyło się,że wymieniano rozrząd ale napinacz zostawał,a to właśnie od niego czasami są stuki na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tego czy został wymieniony napinacz niestety nie wiem. Ja jako laik w tym temacie zleciłem wymianę rozrządu. Byłem przekonany że będzie wymieniony kompletny. Na fakturze mam wyszczególnione dwa łańcuchy i uszczelniacze. Czy powinienem się obawiać dalszej jazdy jeśli jest problem z tym napinaczem i czy powinienem reklamować tą usługę wymiany rozrządu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw się upewnij (zadzwoń/pojedź do warsztatu, który wymieniał rozrząd - ASO?), czy wymieniono napinacz łańcucha rozrządu (powinni mieć więcej szczegółów z usługi wymiany).
Ten napinać nie jest za kilka złotych, więc powinien być na fakturze, szczególnie w ASO, gdzie numery części wpisują.

Napinacz z pierwszych roczników produkcji był wadliwy i się często zapiekał, możliwe, że przez zbyt lepki olej, który jest bardzo gęsty przy odpalaniu na zimno i musi minąć chwilka, aby się napinacz odpowiednio ustawił.
Bym się mocno zdziwił, że ASO popełniłoby tak kardynalny błąd i go nie wymieniło.

W sumie, to powinieneś zlecić naprawę stukania, a nie wymianę rozrządu, wtedy byś do nich wrócił po prostu z reklamacją usługi.

Doraźnie możesz wymienić olej na świeży, a jak go świeżo wymieniałeś, to może zmienić na mniej lepki 5W30 (w miejsce 5W40, gdy taki lejesz).
Można też dolać jakiegoś dodatku do oleju, ale to już w ostateczności.

Może być też tak, że pompa oleju nie jest wydajna, to też było wadą pierwszych egzemplarzy 1.2.
Często się ją wymieniało podczas wymiany kompletnego rozrządu.

 

Jednak, ja bym się upewnił, że jest to na pewno rozrząd, a nie np. odgłos turbo, które czasem stuka chwilę na zimnym silniku.
Musiałbyś podjechać do fachowca (np. ASO) celem osłuchania albo załącz link z nagrania.

PS.: Dziwne, że znajomy Ci zdiagnozował problem i polecił wymianę rozrządu, a mechanik ot tak wykonał zlecenie, a teraz tego nie słyszy.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...