Andyy Opublikowano 3 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2024 Na wstępie witam wszystkich forumowiczów! Czy ktoś miał podobne problemy Zapaliła się parę dni temu pomarańczowa kontrolka silnika mil błędy zeskanowane P253f-29 rozcieńczony/zużyty olej P0380-96 coś że świecami lub ster.? P0530-16 czujnik temperatury P24A7 -coś z chlodz egr? Startstop i temp niedostepny Silnik pracuje rowno ale nie ma pełnej mocy na wyższych obrotach 8tys po kpl serwisie olej przepływ dpf ok ostatnio jeżdżone troszeczkę więcej w mieście ale co tydz .in 100 150km trasa Wentylator przy klimie chodzi natomiast po zgaszeniu goracego silnika nie zalacza sie jak wczesniej.Czy może ktoś coś podpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodomela Opublikowano 4 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2024 co znaczy dpf ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andyy Opublikowano 5 Sierpnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2024 Komputer pokazał dobre przepływy przez dpf a nie wyświetla kodów sugerujących zapchany dpf przebieg 59k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodomela Opublikowano 5 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2024 szklaną kulę wyciągnąłem i wypolerowałem: -rozcieńczony-> zakładam że ropą -coś nie dopala dpf-a -> krótkie dystance? zalecenia: wymienić olej, obserwować. jak po 8kkm sytuacje się powtórzy, szukać przyczyny ->np. wtryski leją? kolektor zatkany? sonda temperatury spalin kaput? przyczyn jest wiele tako żecze kula nie ja ja jestem tylko przekaźnikiem pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andyy Opublikowano 5 Sierpnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2024 Dzięki! olej najważniejsza w tej chwili rzecz !!! niepokoi mnie też brak prawidlowego działania wentylatora zaczytałem natym forum że ma on coś wspólnego z procedura dopalania dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2024 14 godzin temu, Andyy napisał: Dzięki! olej najważniejsza w tej chwili rzecz !!! niepokoi mnie też brak prawidlowego działania wentylatora zaczytałem natym forum że ma on coś wspólnego z procedura dopalania dpf Wentylatorem martw sie jak nie bedzie dzialał.a bardzej zwróc uwage na rozcieńczony olej i a przede wszystkim ile tego oleju masz w silniku,bo pewnie wiecej niz powinno. Wg mnie ewidetnie wina jest po stronie dpf-złej procedurze wypalania ,szczególnie kiedy w jej trakcie silnik jest gaszony ,bo wtedy ropa ,ktora filtr jest wypalany cofa sie do cylndrów. Jazda na rozczieńczonym oleju drastycznie skraca zywtność silnika ,zdarza sie ,ze panewki obróca się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andyy Opublikowano 6 Sierpnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2024 7 godzin temu, piotrek3 napisał: Wentylatorem martw sie jak nie bedzie dzialał.a bardzej zwróc uwage na rozcieńczony olej i a przede wszystkim ile tego oleju masz w silniku,bo pewnie wiecej niz powinno. Wg mnie ewidetnie wina jest po stronie dpf-złej procedurze wypalania ,szczególnie kiedy w jej trakcie silnik jest gaszony ,bo wtedy ropa ,ktora filtr jest wypalany cofa sie do cylndrów. Jazda na rozczieńczonym oleju drastycznie skraca zywtność silnika ,zdarza sie ,ze panewki obróca się. Dzięki! Wymieniam olej, świece żarowe zobaczymy ogólnie to jestem w szoku i zastanawiam się jak dalej eksploatować to auto żeby problemy nie wróciły! ponieważ z ostatnich czterech lat w każdym tygodniu trasa min.150km tylko ostatnie 2-tygodnie przed usterką po mieście krótkie odcinki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2024 (edytowane) Dpf po przejechaniu 200tys.jest juz na ogół w znacznym stopniu wyeksploatowany . Najlepsze to jest go usunąć definitywnie ,wtedy silnik odżyje,olej nie bedzie rozcieńczany,auto stanie się żwawże,mniej bedzie palić i nie powinno sprawiać wiekszych problemów. Edytowane 6 Sierpnia 2024 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.