Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozcieńczony olej


Andyy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszystkich forumowiczów!   Czy ktoś miał podobne problemy Zapaliła się parę dni temu pomarańczowa kontrolka silnika mil błędy zeskanowane

P253f-29 rozcieńczony/zużyty olej

P0380-96 coś że świecami lub ster.?

P0530-16 czujnik temperatury

P24A7 -coś z chlodz egr?

Startstop i temp niedostepny

Silnik pracuje rowno ale nie ma pełnej mocy na wyższych obrotach  8tys po kpl serwisie olej przepływ dpf ok ostatnio jeżdżone troszeczkę więcej w mieście ale co tydz .in 100 150km trasa  Wentylator przy klimie chodzi natomiast po zgaszeniu goracego silnika nie zalacza sie jak wczesniej.Czy może ktoś coś podpowiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szklaną kulę wyciągnąłem i wypolerowałem:

-rozcieńczony-> zakładam że ropą

-coś nie dopala dpf-a -> krótkie dystance?

zalecenia:

wymienić olej, obserwować.

jak po 8kkm sytuacje się powtórzy, szukać przyczyny ->np. wtryski leją? kolektor zatkany? sonda temperatury spalin kaput? przyczyn jest wiele

 

 

tako żecze kula

nie ja

ja jestem tylko przekaźnikiem

 

 

pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! olej najważniejsza w tej chwili rzecz !!! niepokoi mnie też brak prawidlowego działania wentylatora zaczytałem natym forum że ma on coś wspólnego z procedura dopalania dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Andyy napisał:

Dzięki! olej najważniejsza w tej chwili rzecz !!! niepokoi mnie też brak prawidlowego działania wentylatora zaczytałem natym forum że ma on coś wspólnego z procedura dopalania dpf

Wentylatorem martw sie jak nie bedzie dzialał.a bardzej zwróc uwage na rozcieńczony olej i a przede wszystkim ile tego oleju masz w silniku,bo pewnie wiecej niz powinno.

Wg mnie ewidetnie wina jest po stronie dpf-złej procedurze wypalania ,szczególnie kiedy w jej trakcie silnik jest gaszony ,bo wtedy ropa ,ktora filtr jest wypalany cofa sie do cylndrów.

Jazda na rozczieńczonym oleju drastycznie skraca zywtność silnika ,zdarza sie ,ze panewki obróca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piotrek3 napisał:

Wentylatorem martw sie jak nie bedzie dzialał.a bardzej zwróc uwage na rozcieńczony olej i a przede wszystkim ile tego oleju masz w silniku,bo pewnie wiecej niz powinno.

Wg mnie ewidetnie wina jest po stronie dpf-złej procedurze wypalania ,szczególnie kiedy w jej trakcie silnik jest gaszony ,bo wtedy ropa ,ktora filtr jest wypalany cofa sie do cylndrów.

Jazda na rozczieńczonym oleju drastycznie skraca zywtność silnika ,zdarza sie ,ze panewki obróca się.

Dzięki! Wymieniam olej, świece żarowe zobaczymy ogólnie to jestem w szoku i zastanawiam się jak dalej eksploatować to auto żeby problemy nie wróciły!

ponieważ z ostatnich czterech lat w każdym tygodniu trasa min.150km tylko ostatnie 2-tygodnie przed usterką po mieście krótkie odcinki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf po przejechaniu 200tys.jest juz na ogół w znacznym stopniu wyeksploatowany .

Najlepsze to jest go usunąć definitywnie ,wtedy silnik odżyje,olej nie bedzie rozcieńczany,auto stanie się żwawże,mniej bedzie palić i nie powinno sprawiać wiekszych  problemów.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...