Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robotek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wskaźnik naładowania ma  cztery kafelki, jeździłem już różnymi kombinacjami i maksymalnie naładowało mi do trzech.
Udało się komuś tak jeździć żeby naładowało chodź przez chwilę w pełni akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podczas jazdy krętymi górskimi drogami, z częstym hamowaniem przed zakrętami, bateria często ładowała się do maksimum. Co ciekawe, przy pełnym naładowaniu w trybie B pojawia się wtedy dziwne wycie silnika, które mija, gdy bateria trochę się rozładuje. W trybie ePedal tego nie ma. Najlepsze jest to, że podczas górskiej, spokojnej jazdy, spalanie spadło mi do 4,5l/100, nie ważne czy jazda w górę czy w dół. Na płaskich drogach nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek naładował w pełni baterię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2024 o 08:16, Helvaar napisał:

Tak, podczas jazdy krętymi górskimi drogami, z częstym hamowaniem przed zakrętami, bateria często ładowała się do maksimum. Co ciekawe, przy pełnym naładowaniu w trybie B pojawia się wtedy dziwne wycie silnika, które mija, gdy bateria trochę się rozładuje. W trybie ePedal tego nie ma. Najlepsze jest to, że podczas górskiej, spokojnej jazdy, spalanie spadło mi do 4,5l/100, nie ważne czy jazda w górę czy w dół. Na płaskich drogach nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek naładował w pełni baterię.

to wycie silnika jest nawet opisane w instrukcji ;). Normalne, że jak bateria jest pełna, a Ty nadal jedziesz w dół hamując silnikiem elektrycznym, to nadal wytwarza się prąd, z którym już nie ma co zrobić. Więc uruchamiany jest silnik spalinowy, który napędzany jest elektryką, żeby zużyć prąd (czyli dokładnie odwrotnie niż normalnie). Jego dźwięk też jest wtedy inny. No i nie spala paliwa. Ale tak samo powinno to działać w trybie B jak i ePedal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, maro_t napisał:

to wycie silnika jest nawet opisane w instrukcji ;). Normalne, że jak bateria jest pełna, a Ty nadal jedziesz w dół hamując silnikiem elektrycznym, to nadal wytwarza się prąd, z którym już nie ma co zrobić. Więc uruchamiany jest silnik spalinowy, który napędzany jest elektryką, żeby zużyć prąd (czyli dokładnie odwrotnie niż normalnie). Jego dźwięk też jest wtedy inny. No i nie spala paliwa. Ale tak samo powinno to działać w trybie B jak i ePedal

Wycie silnika na pewno jest dużo głośniejsze i denerwujące w trybie B. Specjalnie wtedy przełączałem się na ePedal, żeby było ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Helvaar napisał:

Wycie silnika na pewno jest dużo głośniejsze i denerwujące w trybie B. Specjalnie wtedy przełączałem się na ePedal, żeby było ciszej.

ciekawe. Sprawdzę to przy najbliższej okazji. Ja e-Pedal praktycznie nie używam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam i D i B i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika, a na pewno nie nazwałbym tego wyciem. Właściwie to czasem nie wiem, czy silnik dziala czy nie, dopiero jak przełączę na ikonę ładowanie/bateria to widzę w jakim trybie jadę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JackSet napisał:

Ja używam i D i B i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika, a na pewno nie nazwałbym tego wyciem. Właściwie to czasem nie wiem, czy silnik dziala czy nie, dopiero jak przełączę na ikonę ładowanie/bateria to widzę w jakim trybie jadę. 

 

ale rozumiesz że mówimy tylko o sytuacji gdy jedziesz kilka km z góry i bateria naładowała się na 100%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, maro_t napisał:

 

ale rozumiesz że mówimy tylko o sytuacji gdy jedziesz kilka km z góry i bateria naładowała się na 100%?

a to nie miałem okazji sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE Tekna  kupiony w lipcu 2024 przebieg 7200 km po 14 dniach spoczynku w garażu rozładował się akumulator rozruchowy? Czy to możliwe?

Sprawdzałem aku. W serwisie stwierdzili, że aku jest sprawny tylko należy go poladowac, czy to normalne?

Czy w spoczynku jest taki duży pobór mocy?

Czy miał ktoś taki przypadek?

U mnie bateria trakcyjna ładuje się do 100%

Edytowane przez Stas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Stas napisał:

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE Tekna  kupiony w lipcu 2024 przebieg 7200 km po 14 dniach spoczynku w garażu rozładował się akumulator rozruchowy? Czy to możliwe?

Sprawdzałem aku. W serwisie stwierdzili, że aku jest sprawny tylko należy go poladowac, czy to normalne?

Czy w spoczynku jest taki duży pobór mocy?

Czy miał ktoś taki przypadek?

U mnie bateria trakcyjna ładuje się do 100%

podobno w ePowerach te akumulatory 12V są słabiutkie. Czytałem o takich przypadkach. Na dłuższe postoje nalezy wyjmować jakis bezpiecznik który odcina pobór prądu na postoju. Trzeba doczytać w instrukcji który to. Mój QQ ePower najdłużej stał 10 dni i dał radę. Ale teraz jak już wiem to też następnym razem będę wyciągał ten bezpiecznik

A czy to możliwe? To nie jest auto z lat 90tych gdzie na postoju pobór prądu mógł być najwyżej na zegarek elektroniczny. Chociażby jak masz włączone WiFi to on cały czas szuka zasięgu, sprawdza aktualizacje itd.

Edytowane przez maro_t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, maro_t napisał:

podobno w ePowerach te akumulatory 12V są słabiutkie. Czytałem o takich przypadkach. Na dłuższe postoje nalezy wyjmować jakis bezpiecznik który odcina pobór prądu na postoju. Trzeba doczytać w instrukcji który to. Mój QQ ePower najdłużej stał 10 dni i dał radę. Ale teraz jak już wiem to też następnym razem będę wyciągał ten bezpiecznik

A czy to możliwe? To nie jest auto z lat 90tych gdzie na postoju pobór prądu mógł być najwyżej na zegarek elektroniczny. Chociażby jak masz włączone WiFi to on cały czas szuka zasięgu, sprawdza aktualizacje itd.

Ok, dziekuje. Może jakaś podpowiedź który to bezpiecznik.

Czy pomiędzy aku. trakcyjnym i rozruchowym jest przepływ energii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Stas napisał:

Ok, dziekuje. Może jakaś podpowiedź który to bezpiecznik.

Czy pomiędzy aku. trakcyjnym i rozruchowym jest przepływ energii?

takie coś znalazłem:

https://www.nissan.pl/dla-wlasciciela/instrukcje-obslugi/instruktionsboger/iom/qashqaiepower/hj12/e0/2023/przecznik-bezpiecznikowy-dugoterminowego-garaowania-pojazdu-1.shtml

Co prawda to instrukcja do QQ ale pewnie w Xtrailu jest podobnie jak nie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 2-óch rozładowaniach akumulatora do ok. 6 V (i to w ciągu nocy) w końcu wybrałem sie do ASO i wymienili na gwarancji. Obecnie trzyma naładowanie 12.4V a stary ledwo 11.9 osiągał, a w nocy tracił nawet 0.5V napięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam zimny silnik i jest zimno na dworze to akumulator potrafi dobić prawie na FULL, a potem jazda jest dość dziwna, silnik spalinowy nadal działa żeby się dogrzać ale prąd idzie .... tak naprawdę nie wiem gdzie, bateria jest zdecydowanie za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2024 o 23:31, Stas napisał:

U mnie bateria trakcyjna ładuje się do 100%

To chyba nie jest normalne? Ja mam przebiegu 9400 km i chyba jeszcze nigdy mi nie dobiło do 100%. Najczęściej dochodzi do okolicy 75%, rzadko więcej, a najczęściej jeżdżę na około 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chase napisał:

To chyba nie jest normalne? Ja mam przebiegu 9400 km i chyba jeszcze nigdy mi nie dobiło do 100%. Najczęściej dochodzi do okolicy 75%, rzadko więcej, a najczęściej jeżdżę na około 50%.

No może jest 98%, zrobię fotkę, na pewno bateria trakcyjna ładuje się szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, JJacek napisał:

Kurde ja też chyba nigdy nie dobiłem do 100%.

widocznie mało jeździsz po górach. Czasem wystarczy kilka km zjazdu żeby nabić baterię na full

20230429_153058_HDR.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, maro_t napisał:

widocznie mało jeździsz po górach. Czasem wystarczy kilka km zjazdu żeby nabić baterię na full

20230429_153058_HDR.jpg

O to się da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
On 12/15/2024 at 11:31 PM, Stas said:

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE Tekna  kupiony w lipcu 2024 przebieg 7200 km po 14 dniach spoczynku w garażu rozładował się akumulator rozruchowy? Czy to możliwe?

Sprawdzałem aku. W serwisie stwierdzili, że aku jest sprawny tylko należy go poladowac, czy to normalne?

Cześć @Stas, u mnie po 3 tygodniach stania w garażu podziemnym (> 10 stopni) wszystko wskazuje na to, że również u mnie padł akumulator (samochód nie reaguje na kluczyk, totalnie nieresponsywny). W jaki sposób podładowałeś akumulator? Za pomocą prostownika czy użyłeś kabli rozruchowych?

@JackSet u Ciebie widzę podobna sytuacja, proszę podziel się jak rozwiązałeś problem przed wymianą akumulatora w ASO. I czy nadal wszystko w porządku z nowym akumulatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wymianą, po tym jak mi padł to 2x podładowałem prostownikiem, ale dosyć szybko tracił napięcie i nawet po dłuższej jezdzie nie ładoewał wiecej niż 12,2 V

po wymianie czasem sprawdzam i widać, że jest Ok. Po jeździe, niekoniecznie długiej naładowanie wynosi 12.4 V

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma wiele działających system, np. połączenie z internetem, alarm i kij wie co tam jeszcze chodzi w tle. A ten akumulator 12v to podobno zwykły jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...