robotek Opublikowano 4 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2024 Wskaźnik naładowania ma cztery kafelki, jeździłem już różnymi kombinacjami i maksymalnie naładowało mi do trzech. Udało się komuś tak jeździć żeby naładowało chodź przez chwilę w pełni akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helvaar Opublikowano 5 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2024 Tak, podczas jazdy krętymi górskimi drogami, z częstym hamowaniem przed zakrętami, bateria często ładowała się do maksimum. Co ciekawe, przy pełnym naładowaniu w trybie B pojawia się wtedy dziwne wycie silnika, które mija, gdy bateria trochę się rozładuje. W trybie ePedal tego nie ma. Najlepsze jest to, że podczas górskiej, spokojnej jazdy, spalanie spadło mi do 4,5l/100, nie ważne czy jazda w górę czy w dół. Na płaskich drogach nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek naładował w pełni baterię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 6 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2024 W dniu 5.08.2024 o 08:16, Helvaar napisał: Tak, podczas jazdy krętymi górskimi drogami, z częstym hamowaniem przed zakrętami, bateria często ładowała się do maksimum. Co ciekawe, przy pełnym naładowaniu w trybie B pojawia się wtedy dziwne wycie silnika, które mija, gdy bateria trochę się rozładuje. W trybie ePedal tego nie ma. Najlepsze jest to, że podczas górskiej, spokojnej jazdy, spalanie spadło mi do 4,5l/100, nie ważne czy jazda w górę czy w dół. Na płaskich drogach nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek naładował w pełni baterię. to wycie silnika jest nawet opisane w instrukcji ;). Normalne, że jak bateria jest pełna, a Ty nadal jedziesz w dół hamując silnikiem elektrycznym, to nadal wytwarza się prąd, z którym już nie ma co zrobić. Więc uruchamiany jest silnik spalinowy, który napędzany jest elektryką, żeby zużyć prąd (czyli dokładnie odwrotnie niż normalnie). Jego dźwięk też jest wtedy inny. No i nie spala paliwa. Ale tak samo powinno to działać w trybie B jak i ePedal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helvaar Opublikowano 7 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2024 22 godziny temu, maro_t napisał: to wycie silnika jest nawet opisane w instrukcji ;). Normalne, że jak bateria jest pełna, a Ty nadal jedziesz w dół hamując silnikiem elektrycznym, to nadal wytwarza się prąd, z którym już nie ma co zrobić. Więc uruchamiany jest silnik spalinowy, który napędzany jest elektryką, żeby zużyć prąd (czyli dokładnie odwrotnie niż normalnie). Jego dźwięk też jest wtedy inny. No i nie spala paliwa. Ale tak samo powinno to działać w trybie B jak i ePedal Wycie silnika na pewno jest dużo głośniejsze i denerwujące w trybie B. Specjalnie wtedy przełączałem się na ePedal, żeby było ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 7 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2024 Godzinę temu, Helvaar napisał: Wycie silnika na pewno jest dużo głośniejsze i denerwujące w trybie B. Specjalnie wtedy przełączałem się na ePedal, żeby było ciszej. ciekawe. Sprawdzę to przy najbliższej okazji. Ja e-Pedal praktycznie nie używam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 7 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2024 Ja używam i D i B i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika, a na pewno nie nazwałbym tego wyciem. Właściwie to czasem nie wiem, czy silnik dziala czy nie, dopiero jak przełączę na ikonę ładowanie/bateria to widzę w jakim trybie jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 7 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2024 2 godziny temu, JackSet napisał: Ja używam i D i B i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika, a na pewno nie nazwałbym tego wyciem. Właściwie to czasem nie wiem, czy silnik dziala czy nie, dopiero jak przełączę na ikonę ładowanie/bateria to widzę w jakim trybie jadę. ale rozumiesz że mówimy tylko o sytuacji gdy jedziesz kilka km z góry i bateria naładowała się na 100%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 7 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2024 31 minut temu, maro_t napisał: ale rozumiesz że mówimy tylko o sytuacji gdy jedziesz kilka km z góry i bateria naładowała się na 100%? a to nie miałem okazji sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stas Opublikowano 15 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2024 (edytowane) Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE Tekna kupiony w lipcu 2024 przebieg 7200 km po 14 dniach spoczynku w garażu rozładował się akumulator rozruchowy? Czy to możliwe? Sprawdzałem aku. W serwisie stwierdzili, że aku jest sprawny tylko należy go poladowac, czy to normalne? Czy w spoczynku jest taki duży pobór mocy? Czy miał ktoś taki przypadek? U mnie bateria trakcyjna ładuje się do 100% Edytowane 15 Grudnia 2024 przez Stas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 16 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2024 (edytowane) 9 godzin temu, Stas napisał: Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE Tekna kupiony w lipcu 2024 przebieg 7200 km po 14 dniach spoczynku w garażu rozładował się akumulator rozruchowy? Czy to możliwe? Sprawdzałem aku. W serwisie stwierdzili, że aku jest sprawny tylko należy go poladowac, czy to normalne? Czy w spoczynku jest taki duży pobór mocy? Czy miał ktoś taki przypadek? U mnie bateria trakcyjna ładuje się do 100% podobno w ePowerach te akumulatory 12V są słabiutkie. Czytałem o takich przypadkach. Na dłuższe postoje nalezy wyjmować jakis bezpiecznik który odcina pobór prądu na postoju. Trzeba doczytać w instrukcji który to. Mój QQ ePower najdłużej stał 10 dni i dał radę. Ale teraz jak już wiem to też następnym razem będę wyciągał ten bezpiecznik A czy to możliwe? To nie jest auto z lat 90tych gdzie na postoju pobór prądu mógł być najwyżej na zegarek elektroniczny. Chociażby jak masz włączone WiFi to on cały czas szuka zasięgu, sprawdza aktualizacje itd. Edytowane 16 Grudnia 2024 przez maro_t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stas Opublikowano 16 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2024 24 minuty temu, maro_t napisał: podobno w ePowerach te akumulatory 12V są słabiutkie. Czytałem o takich przypadkach. Na dłuższe postoje nalezy wyjmować jakis bezpiecznik który odcina pobór prądu na postoju. Trzeba doczytać w instrukcji który to. Mój QQ ePower najdłużej stał 10 dni i dał radę. Ale teraz jak już wiem to też następnym razem będę wyciągał ten bezpiecznik A czy to możliwe? To nie jest auto z lat 90tych gdzie na postoju pobór prądu mógł być najwyżej na zegarek elektroniczny. Chociażby jak masz włączone WiFi to on cały czas szuka zasięgu, sprawdza aktualizacje itd. Ok, dziekuje. Może jakaś podpowiedź który to bezpiecznik. Czy pomiędzy aku. trakcyjnym i rozruchowym jest przepływ energii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 16 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2024 22 minuty temu, Stas napisał: Ok, dziekuje. Może jakaś podpowiedź który to bezpiecznik. Czy pomiędzy aku. trakcyjnym i rozruchowym jest przepływ energii? takie coś znalazłem: https://www.nissan.pl/dla-wlasciciela/instrukcje-obslugi/instruktionsboger/iom/qashqaiepower/hj12/e0/2023/przecznik-bezpiecznikowy-dugoterminowego-garaowania-pojazdu-1.shtml Co prawda to instrukcja do QQ ale pewnie w Xtrailu jest podobnie jak nie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 16 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2024 U mnie po 2-óch rozładowaniach akumulatora do ok. 6 V (i to w ciągu nocy) w końcu wybrałem sie do ASO i wymienili na gwarancji. Obecnie trzyma naładowanie 12.4V a stary ledwo 11.9 osiągał, a w nocy tracił nawet 0.5V napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hetman72 Opublikowano 16 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2024 Jak mam zimny silnik i jest zimno na dworze to akumulator potrafi dobić prawie na FULL, a potem jazda jest dość dziwna, silnik spalinowy nadal działa żeby się dogrzać ale prąd idzie .... tak naprawdę nie wiem gdzie, bateria jest zdecydowanie za mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chase Opublikowano 17 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2024 W dniu 15.12.2024 o 23:31, Stas napisał: U mnie bateria trakcyjna ładuje się do 100% To chyba nie jest normalne? Ja mam przebiegu 9400 km i chyba jeszcze nigdy mi nie dobiło do 100%. Najczęściej dochodzi do okolicy 75%, rzadko więcej, a najczęściej jeżdżę na około 50%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 17 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2024 Kurde ja też chyba nigdy nie dobiłem do 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stas Opublikowano 17 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2024 8 godzin temu, chase napisał: To chyba nie jest normalne? Ja mam przebiegu 9400 km i chyba jeszcze nigdy mi nie dobiło do 100%. Najczęściej dochodzi do okolicy 75%, rzadko więcej, a najczęściej jeżdżę na około 50%. No może jest 98%, zrobię fotkę, na pewno bateria trakcyjna ładuje się szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 21 godzin temu, JJacek napisał: Kurde ja też chyba nigdy nie dobiłem do 100%. widocznie mało jeździsz po górach. Czasem wystarczy kilka km zjazdu żeby nabić baterię na full 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 8 godzin temu, maro_t napisał: widocznie mało jeździsz po górach. Czasem wystarczy kilka km zjazdu żeby nabić baterię na full O to się da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konskov Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego On 12/15/2024 at 11:31 PM, Stas said: Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE Tekna kupiony w lipcu 2024 przebieg 7200 km po 14 dniach spoczynku w garażu rozładował się akumulator rozruchowy? Czy to możliwe? Sprawdzałem aku. W serwisie stwierdzili, że aku jest sprawny tylko należy go poladowac, czy to normalne? Cześć @Stas, u mnie po 3 tygodniach stania w garażu podziemnym (> 10 stopni) wszystko wskazuje na to, że również u mnie padł akumulator (samochód nie reaguje na kluczyk, totalnie nieresponsywny). W jaki sposób podładowałeś akumulator? Za pomocą prostownika czy użyłeś kabli rozruchowych? @JackSet u Ciebie widzę podobna sytuacja, proszę podziel się jak rozwiązałeś problem przed wymianą akumulatora w ASO. I czy nadal wszystko w porządku z nowym akumulatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego przed wymianą, po tym jak mi padł to 2x podładowałem prostownikiem, ale dosyć szybko tracił napięcie i nawet po dłuższej jezdzie nie ładoewał wiecej niż 12,2 V po wymianie czasem sprawdzam i widać, że jest Ok. Po jeździe, niekoniecznie długiej naładowanie wynosi 12.4 V 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego On ma wiele działających system, np. połączenie z internetem, alarm i kij wie co tam jeszcze chodzi w tle. A ten akumulator 12v to podobno zwykły jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.