Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Duże zużycie oleju 1000/1L


Max
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

NQ +2 J10 2008rok 104KW/141KM  2.0benzyna

Mam wrażenie że moje auto z przebiegiem 168tys pali za dużo oleju ( załącznik). Obym się mylił. Może błędnie odczytuję miarkę ( bagnet)? 
Przed wymianą oleju silnik przeszedł tzw płukankę ( liqui moly 5-10min).
Zalany "Stabilizator lepkości Visco Stabil LIQUI MOLY 2672 300ml" + Elf Evolution SXR 900, 5W40).  Koledzy, wg Was silnik do roboty?

Trasy, przede wszystkim praca -dom ok20km. Auto, nie jest katowane, poza terenem zabudowanym ( zgodnie z przepisami), autostrada max 140KM/h.

Mam wrażenie że przy dłuższych trasach auto pobiera więcej oleju?

Czy  ten silnik ( Renault) ma tyle  oleju pobierać?  Jaki stan oleju powinien widnieć na bagnecie?

Ręcę opadają. 

Wcześniej P10 jeździłem, później P12 ( którego nie powinienem kupić), lecz te auta śmigały.
Instalacja gazowa założona 02.2023roku przy stanie licznika ok 131tys.
 

Pozdrawiam

Max

 

1722881808381.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Godzinę temu, Max napisał:

Przed wymianą oleju silnik przeszedł tzw płukankę ( liqui moly 5-10min).
Zalany "Stabilizator lepkości Visco Stabil LIQUI MOLY 2672 300ml" + Elf Evolution SXR 900, 5W40).

 

Przed płukanką ile palił oleju?

Przy poprzednich wymianach oleju też stosowałeś taki zestaw jak wyżej?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, przed nie weryfikowałem tylko dolewałem.  Po założeniu instalacj gazowej, to sie zmieniło. Tu, już jestem skrupulatny.

Po zakupie auta, tylko wymieniłem oliwę, był to Total Quartz 5W40. Po montażu instalacji, nastąpiła płukanka i j/w. 

Sugerowałem się opinią serwisu Nissan na Polskę. I, teraz  nie wiadomo, czy uszczelniacze, pierścienie itp padły? 

Albo w przypadku silnika Renault ma tyle być ( zużycia oleju).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja nie ma wpływu, sprawdź ciśnienie, wyremontuj silnik, czyli honowanko nowe pierścienie do tego głowica i będzie lepiej, 

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kopci, to ekonomiczniej przejść na tani olej 5w40 ,   25-30zł / 1000km , remont (jak się uda, a bardzo często się nie udaje ) to koszt  10 letnich  dolewek, a wtedy wóz będzie miał 26 lat i inne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chleje olej to najprawdopodobniej pierścienie przeciekają, może też i gładzie kiepskie. Sprawdzić kompresję na cylindrach, endoskopem zbadac gładzie i będzie wiadomo. 

Zalecany olej pod który był ten silnik budowany to 5W30 C3. Można tez lać 5W50 A3/B4, ale ja bym został przy takim pod jaki był projektowany silnik... ale to ja. Ja swoim klientom polecam ceramizer to tak starych pojazdów, działa.  Są zwolennicy i przeciwnicy, ale ja to leje od lat i działa. Stary silnik zazwyczaj nie opłaci się remontować a dawca ze złomu tez nie wiadomo w jakim będzie stanie. Chemia pomaga chyab ,że już jest ostatnie stadium agoni. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt remontu zależy czy robi się samemu czy zleca, 

3 godziny temu, mitet napisał:

 (jak się uda, a bardzo często się nie udaje ) 

a dlaczego miałby się nie  udać?? bardzo często, to ile ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie spotkałem wpisu na tym forum zadowolonych po remoncie kapitalnym ( generalnym ) silnika. A jaki jest max ubytek oleju dla tego silnika określony przez producenta  wiecie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej zależy od tego kto robił, ja jestem zadowolony :D gdzieś jest mój temat z tego procesu :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mitet napisał:

Jeszcze nie spotkałem wpisu na tym forum zadowolonych po remoncie kapitalnym ( generalnym ) silnika. A jaki jest max ubytek oleju dla tego silnika określony przez producenta  wiecie?

 

wybacz za odrobinę uszczypliwości, ale zastanawiam się, czy w pięknym mieście Leżajsku nie ma fachowców, którzy potrafili by wykonać standardowy remont silnika? to, że na forum nikt nie chwali się sukcesem w tej dziedzinie, nie znaczy, że to jakaś sztuka tajemna.a co do taniego oleju i jego dolewania. niestety, ale to takie odbytnicy szkłem ucieranie. teraz litr oleju na 1000km, a za chwile wywalona uszczelka pod głowica, albo zatarty silnik. autko to raczej nie kasyno, raczej powinno być niezawodne. no chyba, ze masz inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Max napisał:

Witam

 

NQ +2 J10 2008rok 104KW/141KM  2.0benzyna

Mam wrażenie że moje auto z przebiegiem 168tys pali za dużo oleju ( załącznik). Obym się mylił. Może błędnie odczytuję miarkę ( bagnet)? 
Przed wymianą oleju silnik przeszedł tzw płukankę ( liqui moly 5-10min).
Zalany "Stabilizator lepkości Visco Stabil LIQUI MOLY 2672 300ml" + Elf Evolution SXR 900, 5W40).  Koledzy, wg Was silnik do roboty?

Trasy, przede wszystkim praca -dom ok20km. Auto, nie jest katowane, poza terenem zabudowanym ( zgodnie z przepisami), autostrada max 140KM/h.

Mam wrażenie że przy dłuższych trasach auto pobiera więcej oleju?

Czy  ten silnik ( Renault) ma tyle  oleju pobierać?  Jaki stan oleju powinien widnieć na bagnecie?

Ręcę opadają. 

Wcześniej P10 jeździłem, później P12 ( którego nie powinienem kupić), lecz te auta śmigały.
Instalacja gazowa założona 02.2023roku przy stanie licznika ok 131tys.
 

Pozdrawiam

Max

 

1722881808381.jpg

to nie jest ubytek litr na 1000 kilometrów. litr to by było gdybyś po dolaniu litra osiągnął poziom z pozycji 1. nie chcę zgadywać, ale obstawiam, ze między pozycją 1, a 3 jest kolejny litr. czyli jeżeli po przejechaniu 1k km z i po dolaniu 1 litra osiągasz poziom 3, znaczy, że jesteś 2 litry w plecy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, exopel napisał:

teraz litr oleju na 1000km, a za chwile wywalona uszczelka pod głowica,

Związek ubytku oleju z wywaloną uszczelką pod głowicą ? 

Max   nie daj się namówić na na profilaktyczne drogie naprawy silnika w samochodzie który ma 16 lat. Takie egzemplarze naprawia się jak stają, albo jak jest problem z systemami bezpieczeństwa jazdy. Na pytanie jaki dopuszczalny ubytek oleju wg producenta ma ten silnik to nikt nie chce się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mitet napisał:

Związek ubytku oleju z wywaloną uszczelką pod głowicą ? 

Max   nie daj się namówić na na profilaktyczne drogie naprawy silnika w samochodzie który ma 16 lat. Takie egzemplarze naprawia się jak stają, albo jak jest problem z systemami bezpieczeństwa jazdy. Na pytanie jaki dopuszczalny ubytek oleju wg producenta ma ten silnik to nikt nie chce się wypowiedzieć.

idąc twoim tokiem rozumowania, prościej byłoby napakować trocin do michy i sprzedać auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednoznacznie serwis nie okreslił  ilości litrów spalonego oleju w tym silniku. 

Z tego co wyczytałem , dowiedziałem się to i nawet 1.2l   moze wciągnąć. 

Zrobię dobrą cenę i sprzedam, opis odpowiedni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalne picie oleju jest opisane w instrukcji pojazdu - do 0,5L na 1000 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OsobaNN napisał:

Dopuszczalne picie oleju jest opisane w instrukcji pojazdu - do 0,5L na 1000 km. 

Mamy konkret producent dopuszcza 0,5L , dużo  silników wolnossących tak ma , np  opel  w z1.6xe  dopuszcza 0,6L .

Exopel  wpisami z dosypywaniem trocin i  szkłem  to obniża level forum.                     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Max napisał:

 

Zrobię dobrą cenę i sprzedam, opis odpowiedni

 

jak auto Ci pasuje to zrobiłbym silnik to naprawdę żadna sztuka, jest to zwykły motor na łańcuchu ze zmienną fazą na wałku. Teraz ciężko kupić coś w odpowiednim sanie bo ceny jakby powariowały :) choć osobiście teraz brałbym HRV bo więcej miejsca bo QQ to jakby auto dla dwóch osób aby komfortowo podróżować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino ma rację, jeśli lubisz ten samochód to warto naprawić z sentymentu. Najpierw trzeba zdiagnozować przczynę picia nadmiernego i ja zlikwidować.  Być może pomoże np TUNAP357 lub coś podobnego i pierścionki się ruszą. Do tego ceramizer. Piszę z doświadczenia bo czasami stare pojazdy też się u mnie pojawiają a wizja remontu bo pierscienie stoją, za  połowe wartośći pojazdu nie pomaga.. a to czasami pomaga nizkim kosztem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OsobaNN napisał:

Najpierw trzeba zdiagnozować przczynę picia nadmiernego i ja zlikwidować.  Być może pomoże np TUNAP357 lub coś podobnego i pierścionki się ruszą

Z diagnozowaniem miejsca ubytków oleju silnikowego bez demontażu silnika na części to serwisy producentów samochodów mają problem łącznie z MB,  BMW i Niissan.

Proszę o rozwinięcie co to jest to TUNAP357.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 7.08.2024 o 17:07, mitet napisał:

Z diagnozowaniem miejsca ubytków oleju silnikowego bez demontażu silnika na części to serwisy producentów samochodów mają problem łącznie z MB,  BMW i Niissan.

Proszę o rozwinięcie co to jest to TUNAP357.

Zależy od serwisu, jak kiepski to ma ze wszytkim problem. 

TUNAP357 --> google i wyjdzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, OsobaNN napisał:

TUNAP357 --> google i wyjdzie 

Strona TUNAP

Wyniki wyszukiwania: „TUNAP357”

Nie znaleziono produktów, których szukasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OsobaNN napisał:

Szanowny Panie, nie ma preparatu TUNAP357, jest preparat FUNAP375  pod wskazanym przez Pana adresem dedykowany do czyszczenia styków w aparatach elektrycznych. Ale z uwagi na fakt , że TUNAP produkuje preparaty na wszystko łącznie z komarami to na pewno preparaty są bardzo dobre na wszystko łącznie z zużytymi silnikami spalinowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mitet napisał:

Szanowny Panie, nie ma preparatu TUNAP357, jest preparat FUNAP375  pod wskazanym przez Pana adresem dedykowany do czyszczenia styków w aparatach elektrycznych. Ale z uwagi na fakt , że TUNAP produkuje preparaty na wszystko łącznie z komarami to na pewno preparaty są bardzo dobre na wszystko łącznie z zużytymi silnikami spalinowymi.

Nie mam zamiaru uczyć tutaj nikogo jakużywać wyszukiwarki internetowej.. ani robić zdjęc preparuatów aby udowonić komus tam ,że produkt istnieje.  Temat dla mnie zamknięty bo na kopanie się z koniem nie mam czasu ani ochoty więc kończąc twoja racja a mój spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...