Ciupas Opublikowano 15 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia Witam. Mam taki problem. Wyświetla się komunikat, chociaż ciśnienie jest OK. Czy to już czas na wymianę czujników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 15 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia (edytowane) 6 godzin temu, Ciupas napisał: Czy to już czas na wymianę czujników? Zużycie baterii w czujnikach jest zależne od ilości przejechanych km, bo tylko wtedy czujniki pracują. Ja mam auto z 2014, ale jak na ten wiek stosunkowo mały przebieg (coś ok. 55 tys) i czujniki pracują jak powinny. Sam musisz przeanalizować to o czym piszę. Jeżeli masz duży przebieg + ew. auto zimuje pod chmurką, to pewnie baterie kończą swój żywot. Edit. 1- sprawdź w kompie jakie masz tam wklepane ciśnienia. Może tam masz złe ustawienia, bo z twojego zdjęcia nie da rady odczytać. 2- dopompuj prawe przednie do 2,5 i zobacz czy komunikat zniknie. Edytowane 15 Sierpnia przez Bilunia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExploRer Opublikowano 16 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 14 godzin temu, Bilunia napisał: Zużycie baterii w czujnikach jest zależne od ilości przejechanych km, bo tylko wtedy czujniki pracują. Ja mam auto z 2014, ale jak na ten wiek stosunkowo mały przebieg (coś ok. 55 tys) i czujniki pracują jak powinny. Sam musisz przeanalizować to o czym piszę. Jeżeli masz duży przebieg + ew. auto zimuje pod chmurką, to pewnie baterie kończą swój żywot. Edit. 1- sprawdź w kompie jakie masz tam wklepane ciśnienia. Może tam masz złe ustawienia, bo z twojego zdjęcia nie da rady odczytać. 2- dopompuj prawe przednie do 2,5 i zobacz czy komunikat zniknie. Po tym zdjęciu co wrzucił, wynika z niego, że być może w kompie są inne ustawienia domyślne. I oczywiście punkt 2. U mnie 101k od 2015r. i ostatnio przy zmianie na letnie, to ciężko było aktywować tpms. Ale zaskoczyło. W ASO gość mówił, że oryginały czujników były na 10 lat i tak jak piszesz, w zależności od warunków ich użytkowania. Podobnie działają mierniki temperatury na LOW BT. Trzymają długo, ale jak często je wybudzasz aby ściągnąć dane, to bateria kończy żywot nawet o 50% szybciej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciupas Opublikowano 16 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia Ciśnienie mam wprowadzone 2.3 Przebieg 99000 km. Tylko jeden czujnik świeci na żółto chociaż ciśnienie jest prawidłowe i pokazuje prawidłowo tzn jak wsiadłem to pokazywało 2.2 , 30 km po obwodnicy w 30 stopniowym upale pokazuje 2.4. Czyli czujnik działa, prawidłowo pokazuje ciśnienie, ale świeci na żółto i wyświetla błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExploRer Opublikowano 19 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia W dniu 16.08.2024 o 12:28, Ciupas napisał: Ciśnienie mam wprowadzone 2.3 Przebieg 99000 km. Tylko jeden czujnik świeci na żółto chociaż ciśnienie jest prawidłowe i pokazuje prawidłowo tzn jak wsiadłem to pokazywało 2.2 , 30 km po obwodnicy w 30 stopniowym upale pokazuje 2.4. Czyli czujnik działa, prawidłowo pokazuje ciśnienie, ale świeci na żółto i wyświetla błąd. A jak obniżysz domyślne ciśnienie np. na 2.1 czy tak samo będzie się zachowywać ? Jest jeszcze opcja resetowania ustawień tpms i ponowna kalibracja, już próbowałeś ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 19 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia (edytowane) W dniu 16.08.2024 o 12:28, Ciupas napisał: Ciśnienie mam wprowadzone 2.3 Dlatego proponowałem wcześniej, byś "na zimno" dopompował w tym kole do wartości przekraczającej wartość którą masz ustawioną w kompie ... i wtedy już by było coś wiadomo. W dniu 15.08.2024 o 18:13, Bilunia napisał: 2- dopompuj prawe przednie do 2,5 i zobacz czy komunikat zniknie. ... i trochę pojeździj z podwyższonym ciśnieniem, by czujnik skumał, że coś się zmieniło w tym kole Oczywiście całą zabawę należałoby zacząć od 9 godzin temu, ExploRer napisał: Jest jeszcze opcja resetowania ustawień tpms i ponowna kalibracja, już próbowałeś ? Edytowane 19 Sierpnia przez Bilunia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciupas Opublikowano 21 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia To samo powiedział wulkanizator, żeby napompować więcej i tak trochę pojeździć. zrobię to w weekend i dam znać czy pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 21 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2 godziny temu, Ciupas napisał: żeby napompować więcej i tak trochę pojeździć. zrobię to w weekend i dam znać czy pomogło. Trochę trwa u Ciebie rozwiązanie tego problemu. Niedługo zapomnimy co było na początku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciupas Opublikowano 25 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Dziękuję za wszystkie podpowiedzi a w szczególności za jedną. Napompowałem tę oponę na 2.8 bara. Pojeździłem dosłownie chwilę i błąd zniknął. Opuściłem ciśnienie do prawidłowego i jest OK. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.