Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd czujnika TPMS


Ciupas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Ciupas napisał:

Czy to już czas na wymianę czujników?

Zużycie baterii w czujnikach jest zależne od ilości przejechanych km, bo tylko wtedy czujniki pracują. Ja mam auto z 2014, ale jak na ten wiek stosunkowo mały przebieg (coś ok. 55 tys) i czujniki pracują jak powinny. Sam musisz przeanalizować to o czym piszę. Jeżeli masz duży przebieg + ew. auto zimuje pod chmurką, to pewnie baterie kończą swój żywot.

Edit.

1- sprawdź w kompie jakie masz tam wklepane ciśnienia. Może tam masz złe ustawienia, bo z twojego zdjęcia nie da rady odczytać.

2- dopompuj prawe przednie do 2,5 i zobacz czy komunikat zniknie.

Edytowane przez Bilunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Bilunia napisał:

Zużycie baterii w czujnikach jest zależne od ilości przejechanych km, bo tylko wtedy czujniki pracują. Ja mam auto z 2014, ale jak na ten wiek stosunkowo mały przebieg (coś ok. 55 tys) i czujniki pracują jak powinny. Sam musisz przeanalizować to o czym piszę. Jeżeli masz duży przebieg + ew. auto zimuje pod chmurką, to pewnie baterie kończą swój żywot.

Edit.

1- sprawdź w kompie jakie masz tam wklepane ciśnienia. Może tam masz złe ustawienia, bo z twojego zdjęcia nie da rady odczytać.

2- dopompuj prawe przednie do 2,5 i zobacz czy komunikat zniknie.

Po tym zdjęciu co wrzucił, wynika z niego, że być może w kompie są inne ustawienia domyślne. I oczywiście punkt 2.
U mnie 101k od 2015r. i ostatnio przy zmianie na letnie, to ciężko było aktywować tpms. Ale zaskoczyło. W ASO gość mówił, że oryginały czujników były na 10 lat i tak jak piszesz, w zależności od warunków ich użytkowania. Podobnie działają mierniki temperatury na LOW BT. Trzymają długo, ale jak często je wybudzasz aby ściągnąć dane, to bateria kończy żywot nawet o 50% szybciej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie mam wprowadzone 2.3 

Przebieg 99000 km. Tylko jeden czujnik świeci na żółto chociaż ciśnienie jest prawidłowe i pokazuje prawidłowo tzn jak wsiadłem to pokazywało 2.2 , 30 km po obwodnicy w 30 stopniowym upale pokazuje 2.4.

Czyli czujnik działa, prawidłowo pokazuje ciśnienie, ale świeci na żółto i wyświetla błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2024 o 12:28, Ciupas napisał:

Ciśnienie mam wprowadzone 2.3 

Przebieg 99000 km. Tylko jeden czujnik świeci na żółto chociaż ciśnienie jest prawidłowe i pokazuje prawidłowo tzn jak wsiadłem to pokazywało 2.2 , 30 km po obwodnicy w 30 stopniowym upale pokazuje 2.4.

Czyli czujnik działa, prawidłowo pokazuje ciśnienie, ale świeci na żółto i wyświetla błąd.

A jak obniżysz domyślne ciśnienie np. na 2.1 czy tak samo będzie się zachowywać ? Jest jeszcze opcja resetowania ustawień tpms i ponowna kalibracja, już próbowałeś ?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2024 o 12:28, Ciupas napisał:

Ciśnienie mam wprowadzone 2.3

Dlatego proponowałem wcześniej, byś "na zimno" dopompował w tym kole do wartości przekraczającej wartość którą masz ustawioną w kompie ... i wtedy już by było coś wiadomo.

W dniu 15.08.2024 o 18:13, Bilunia napisał:

2- dopompuj prawe przednie do 2,5 i zobacz czy komunikat zniknie.

... i trochę pojeździj z podwyższonym ciśnieniem, by czujnik skumał, że coś się zmieniło w tym kole

Oczywiście całą zabawę należałoby zacząć od

9 godzin temu, ExploRer napisał:

Jest jeszcze opcja resetowania ustawień tpms i ponowna kalibracja, już próbowałeś ?

Edytowane przez Bilunia
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo powiedział wulkanizator, żeby napompować więcej i tak trochę pojeździć. zrobię to w weekend i dam znać czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ciupas napisał:

żeby napompować więcej i tak trochę pojeździć. zrobię to w weekend i dam znać czy pomogło.

Trochę trwa u Ciebie rozwiązanie tego problemu. Niedługo zapomnimy co było na początku:bezradny:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi a w szczególności za jedną. Napompowałem tę oponę na 2.8 bara. Pojeździłem dosłownie chwilę i błąd zniknął. Opuściłem ciśnienie do prawidłowego i jest OK.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...